Toprak niçin küs bizlere?
Atılan poşetlerle toprak kirlenir,
Toprağı temiz tutun diye dillenir,
Kara toprak atılan poşetlerle dolu,
Temiz kalmak için sessizce direnir.
Lütfen kara toprağa poşetini atma,
Dertli derdine bir dert daha katma,
Gönlü geniş toprağı ne olur ağlatma,
Kanayan yarasını bir daha kanatma…
Poşetler yüzünden toprak küs bize,
Bakabilir misin kirlettiğin temiz yüze,
…………………………………………………
…………………………………………………
Toprak küs olmaz mı bize? Şöyle üzerinde yaşadığımız genelden özele doğru çevreye bir bak bakalım…Neler göreceksiniz? Kainat,Dünya,Avrupa-Asya,Türkiye,Akdeniz Bölgesi,Hatay,Hassa,Girne Mahallesi,Bahçemiz,Evimiz,Kendi odan…
-Çok iyi… Sıralamayı çok iyi yaptın. Bir de:
-Yaşadığın, yaşadığımız alanı özelden genele doğru nasıl kullanmamız gerektiğini lütfen söyler misiniz?
-Evet… Evet…
-Sesinizi duyar, ruh halinizi hisseder gibi oluyorum.
-Temiz, tertemiz tutmalıyız.Temizlik işine kendimizden, kendi odamızdan başlamalıyız.Evimiz,Mahallemiz,köyümüz,beldemiz,ilçemiz,ilimiz,bölgemiz,ülkemiz,Yaşadığımız dünya ve kainat…
…………
Kardeşim her yeri bir kişi temizleyemez. Buna ne zamanı ne gücü ne de yaşı yeter. Ama herkes yaşadığı yeri yaşadığı alanı temiz tutarsa inanın her yer tertemiz olur. Çevreyi temizleyenlere bile gerek kalmaz.
………………
Toprağın en çok canının sıkıldığı kirlilik; şu basit gibi zannettiğiniz poşetler var ya onlara.
-Peki poşetleri kim atıyor ?
-Kendiliğinden mi çıkıyor?
…………….
Ne olacak demekle her şey oluyor. Zaten biz bu duruma çevrenin kirlenmesine, toprağın küs olmasına bu yüzden düştük. Çevreye atılan her poşet havada uçuşuyor eninde sonunda kara toprağa düşüyor. Kara toprak yıllar geçse de bunu eritemiyor, yiyemiyor.
……
Bildiğin tüm canlı üzerine pislese de o kadar taşıt üzerinden geçse de canı hiç sıkılmıyor ama attığın bir tane poşete canı çok sıkılıyor; bize, size, poşeti üretene kadar herkese küsüyor.
Ne olur eritemeyeceğim bu gereksiz poşetleri üzerime atmayın diye bas bas bağırıyor.
Hiç duymadın mı? Toprağın onca bağırmasını, çağırmasını…
……………
Avrupa poşet kullanımı ile ilgili yasaklama getirirken, üretimi yasaklarken halen güzel ülkemin her yerinde havada uçuşan poşetleri, toprağa karışmış poşetleri gördükçe bir kez daha canım sıkılıyor biz bu duruma nasıl düştük diye kendimi sorguya çekiyorum.
Ne olur üzerinde yaşadığımız toprağa, yaşadığımız çevreye sahip çıkalım diye bas bas bağırıyorum.
…
Çevreye, toprağa atılmış her poşeti gördüğümde dokuz yıl önce Gaziantep Nurdağı Ölçektepe Mahallesinde öğrencilerle çevreye, toprağa karşı gösterdiğimiz duyarlılık aklıma geliyor. Öğrencilerimin eline sağlık mahalleden o kadar poşet topladık ki bir değil yüzlerce poşetin toprağa karışacak olduğuna şahit olduk.
…………
Hani çevrede hiç poşet yoktu?
Hani attığın bir poşetle ne olacaktı?
………
Ne olur toprağın bize küsmemesi için evimizdeki iş yerimizdeki gerekli gereksiz poşetleri çevreye, toprağa atmayalım. Bu dünya, yaşadığımız çevre, her gün üzerine bastığımız; üzerinde yürüdüğümüz toprak hepimizin. Her gün üzerinde yürüdüğümüz, üzerine bastığımız halde bizlere küsmüyor ama atılan bir poşet için bize, size, tüm insanlara küsüyor.
…
Daha geç değil, haydi bugünden itibaren çevreyi kirleten poşetleri çevreye,toprağa atmayıp geri dönüşüme verelim.
Çevre, toprak eskisi gibi gülsün bizlere gülücükler salsın.
03.06.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.