- 1278 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
ALDANIŞ RİSALESİ
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Akşamın, usul usul yatsının kollarına aktığı dakikalar. Sokak aynı sokak. Solmuş boyası ile usulca yorgunlukların bırakıldığı banklar da aynı. Köşedeki şadırvandan süzülen hayaller bile aynı sanki. Kim bilir kaç kez susuzluğumu giderdiğim ipek sular. Yine aynı musikiyi mırıldanmaktalar. Değişen sadece ben miyim acaba? Yıllar sonra aynı gözlerle mi bakıyorum şu maneviyat abidesi koskoca mabede.
Bir zamanlar keder yumağına dürülmüş duygularla, karanlığı kendime siper edip, hep içime akıttığım gözyaşlarımı salıverirdim gecenin merhametine. Şimdi bir damla suya hasret kaldı kirpiklerim. Yüreğim mabedin taş duvarlarından daha soğuk ve sert. Ruhumun bir emaneti taşırken neden can çekiştiğini anlamak güç değil ki.
Her gelişimde bir öncekinden daha silik hatıralar. Hatırları silen şey zaman değil, zamanın içinden geçen dimağım. Oysa bir güneş doğmuştu yıllar önce işte tam da şu durduğum yerde. Bu muhterem mabedin batı kapısında, bir öğlen vakti doğmuştu güneş. Güneş zamana meydan okumuştu o gün. Tüm asaletiyle restini çekmişti de düşüvermişti mecruh bir kalbin tam ortasına. Ateş suya kesmişti o yaralı kalbin kıyılarına vurdukça. Sahi yıldızlar deryaya düşer miydi? Oysa yürek deryasına düşmüştü o yıldız. Mabedin içindeki şadırvan bile söndüremezdi artık bu harareti. Zannedilirdi ki yıllarca da sönmeyecekti.
Heyhat, bilmemişim ins soyundan geldiğini insan denen sürgünlüklerin. Unutmaya meyyal biçimlendiğini ben de unutmuşum. Ben ki mahşeri sevdaların olduğuna aldanmışım eyvah. Bilememişim saf ve duru sevdalıkların da zamanın törpüsünde eskisi gibi kalamayacağını. Zaman denen törpünün cümle duyguları nasıl törpülediğini bilememişim destansı bir adanışın eşiğinde.
…/ devam edecek
03.06.2017 (aKa) s.yAKICI
YORUMLAR
Kendisini tan vaktinden ibaret sayan bir ömrün
Bilal sesiyle silkelendiği zamanlarda insan uzun uzun düşünür ya. Dua dua olur ya kurduğu her cümle. Öyle bir anda hissettim kendimi. Kendine sürgün olanların bitmez sorgu silsilesidir bu. Ve bir sürü şeyler daha
Çok çok güzeldi yazı. Benden bene yolculuk gibi. Uzun ve sokulluydu cümlelerin altı ve arası.
Var olun siz
ki özlemiştim kaleminizi
yüreğinize bin sevgiyle
ALMILA KARGÜLÜ
Siz de beni yorumunuzla bahtiyar ettiniz.
Ki mecruh ruhlar bahtiyarlıktan nicedir bi haber...
Kısa bir iz düşümdü kalemimden dökülenler. Uzun çok uzun zaman oldu evet.
selam ve sevgiyle
Sevim Yakıcı
Sevgili yazarım, tam benlik diyeceğim eşsiz bir paylaşımdı.
Evet, evet, harika bir sunum ve yüreğin yerleşkesinde eşsiz bir yolculuk.
Tüm yüreğimle kutluyorum ve bu ve benzeri eşsiz denemeleri güne taşıyan seçki kuruluna teşekkür ediyorum bir okuyucu olarak ve imgelem gücünüze de hayran kaldım böylesi güzel bir denemeyi derlemeniz adına kutluyorum yeniden.
Sevgilerimle sevgili yazarım.
ALMILA KARGÜLÜ
hayranlıkla okuduğum nadide bir kalemsiniz. Biliyorsunuz
beğenmeniz ise ancak bahtiyarlığım olur. Teşekkür ederim.
Çokk selam ve sevgimle...
İnsan, sürgün,aldanış ve yürek
bu kelimelerin gizemi anlatımınızı güzel anlatıyor sanırım
Şiir gibi nesir
Mensur şiir benzeri ya da
zevkle okudum
ALMILA KARGÜLÜ
sayfamı ziyaret ve yorum nezaketinize memnun oldum:
hürmet ile