- 2869 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
İÇ DİSİPLİN
İç disiplin iradenin kullanımıdır. İnsan niçin iç disiplin sahibi olmalıdır? Niçin iradesine sahip olmasını bilmelidir?
Bu konuyu her alanda uygulamak mümkündür. Başta sigara tiryakiliğinde. NAPOLYON ne demişti hatırlayalım “En güzel savaş insanın kendi öz varlığına ve tutkularına karşı giriştiği uğraştır” yani kısaca irade...
W. CHURCİLL’ in itirafı daha farklı; “İnsanın gücü her alanda gelişti, kendi kendisi üzerindeki gücü dışında” burada iradeden söz edilmektedir.
İstemek ve yapabilmek arasındaki fark sadece İÇ DİSİPLİNDİR. En sağlam zincir, en zayıf halkası kadar sağlamdır . SEVGİ, SAYGI, İÇ DİSİPLİN, GÜVEN, ÇABA, CÖMERTLİK, DÜRÜSTLÜK, İnsanı insan yapan birçok vasfın bir arada olmasıdır. Yani özet olarak ZAFERLERE ÇİÇEKLİ YOLLARDAN GİDİLMEDİĞİDİR!
Fedakârlığı en aza indirmenin yolu, “YAPTIĞIN ŞEYİ SEVMEK, SEVDİĞİN ŞEYİ YAPMAKTIR ” bir diğer yol da iç disiplin yani dayanma arzularını engelleme, gereğini gerçekleştirmektir.
“Kendimi baskı altında tutmak hoşuma gidiyor. Benim için yaşam hedef belirlemek ve onu gerçekleştirmektir” Tom CRUİSE, bu sözlerle iç disiplinini yani iradesini kullanmayı ne güzel anlatmış. Yeri geldiğinde siz de demiyor musunuz? Benim iradem kuvvetli. SİZ NEDEN DENEMEYESİNİZ. ÜSTELİK BEDAVA.
Hazır iradenizi kullanmaya başlamışken şu sigara gibi kötü alışkanlıklardan da vazgeçin olsun bitsin. (Ülkemize sadece sigaranın yıllık maliyeti 8,5 milyar dolar)
Siz içinizden “ben bırakamam” diyorsanız. Bırakamazsın; W.CHURCİLL’ in sözünü tekrar hatırlayın; “İnsanın gücü her alanda gelişti, kendi kendisi üzerindeki gücü dışında” size son bir soru “neden âdem veya Havva gibi sokakta dolaşmıyorsunuz” cevabı basit utanıyorsunuz da ondan! Peki, utanmamak için ne yapıyorsunuz? “İRADENİZİ KULLANIYORSUNUZ” ve elbise giyiyorsunuz.
Benden söylemesi iç disiplin veya irade ne derseniz deyin.
İradeli günler dilerim.18.09.2008
YORUMLAR
AYNUR hanım,
Sigarayı bırakma olayı, iradesizlikten değil, herkes gibi sizde de mevcut olan iradenizi kullanmak istemeyişinizden. Bilginize.
En kısa zamanda sigarayı terk etmeniz dileğiyle...
( http://www.uzmantv.com/sigarayi-birakmak-isteyen-kisi-nasil-bir-on-hazirlik-yapmali ) bu adresteki 1,5 dakika klip var izlermisiniz.
.edebiyatdefteri.com/index.asp?istek=tum_yazilar&k=detay&yazi_id=16504
sanaltrafikci
"İÇ DİSİPLİN NEDİR?"
İnsan hayâtına verdiğiniz değer kitabının, bir sayfasını okudum, Efendim.
Saygı ile Selâm ederim.
Affınıza sığınarak, sayfanıza; konu ile ilgili bir örnek ekledim:
KOLTUK DEĞNEĞİ
Yeşilay Haftası’nda(1-7 Mart) , Gençlere ithâf...
…
Gözleri parlıyor, bir şimşek gibi,
Sağlıklı Gençlik, gerçek bilgili,
Sen’sin, Türkiye’nin, gerçek sahibi,
Sana, koltuk değneğini yakıştıramam...
İçmeyene bak, içene değil!
Doğru söze, saygı duy, önünde eğil,
Türk’ün düşmanları, dışar’da değil!
Sana, koltuk değneğini yakıştıramam...
Yazsam; saatlerce, günlerce şiir,
Her türlü kelâmı söylesem bir-bir,
İçme diyorlarsa, içilmez; zehir,
Sana, koltuk değneğini yakıştıramam...
Yeter; Kadir, yazma; uzadı gitti,
Bitmeyen sözlerim, zoraki bitti,
Ormanı yakan da; bir çöp kibritti,
Bu benim Gençliğim. Karıştıramam
Sana, kötü alışkanlıkları, yakıştıramam.
Not: Sigara içmeye hiç başlamadım(1951).
Kadir Yeter. TRABZON.
Bakınız: .edebiyatdefteri.com/siir/93120/koltuk-degnegi