- 772 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DEPRESYONA HAYIR
Depresyon “Kişide kalıtımsal, çevresel ya da hormonal bozukluklar sonrasında gelişen çökkünlük halidir.” Diye yazar tanımlarda.Günümüzde çok konuşulan konuların başında geliyor .Azıcık mutsuzluk yaşadığımızda dahi “Depresyona girdim.”diyecek kadar güncel kullanıyoruz bu sözcüğü.
İçinden çıkamadığımız ruhsal çöküntülerimiz yaşamımızı etkileyip diğer insanların da hayatını tehdit eder duruma geliyor.Öyle ki bulaşıcı gibi insanların birbirlerini etkilemesi nedeniyle zincirleme çoğalabiliyor da bu hastalık.Çevremizdeki üzücü durumlarla kendimizi fazla özdeşleştirmeden ilgilenmemiz,üzücü konuşmalara fazla katılmamamız,hatta dramatik dizileri fazla etkilenmeden izlememiz gerekir.
Yaşamımızda mutlaka zor günlerimiz olacaktır.Kendimizi başta olmak üzere çevremizdekileri de olumsuz düşüncelerden arındırmalıyız.Her gecenin bir sabahı olduğunu unutmadan ileriye bakmalı,umutlu yaşamalıyız.Üzülerek teslim olmamalıyız.Her zaman yapabileceğimizin en iyisini yaparak, çevremize mutluluk yayarak,diğerlerinin üzüntülerini paylaşarak daha mutlu olabileceğimizi unutmayalım
Üzgün üzgün ortada dolanıp ilgi beklemekten daha iyisi,diğerleri ile ilgilenmek,değişik etkinliklerde bulunmak,okumak,yemek,tv,el işleri,bulmaca,yeni bir iş,gezi,yürüyüş,temizlik ,spor yapmak gibi birçok uğraş sıralayabiliriz.
Depresyona girdiğimizin farkına bile varmayabiliriz.Yaşamın zorlukları bizi yavaş yavaş sarıyor olabilir.Uyanık olmalı,her an kötü koşullarla karşılaşabileceğimizi düşünmeli,bulunduğumuz durumdan kendimize mutluluk payı da çıkarabilmeliyiz.
Günümüzde çoğalan bu hastalığın,toplumumuzda giderek te artacağı haberleri veriliyor.Dünyadaki küresel ısınmanın da ülkemize olumsuz etkileri nedeni ile zor günler yaşayabiliriz gelecekte.Kendimizden başlayarak çevremize de yararlı uğraşlarla mutluluk yayabilir, böylece mutsuzluk hastalığından uzaklaşabiliriz.
Kendimizde veya yakınlarımızda hissettiğimiz olumsuz gelimeler için de psikiatristlerden ve sağlık kurumlarından yardım alabiliriz. Depresyona yakalanmamak için sağlıklı beslenip,olumlu düşüncelerle kendimizi geliştirmeliyiz.
Hayat her şeye rağmen yaşamaya değer.Tüketen değil,üreten;yıkıcı değil,yapıcı;kırıcı değil,birleştirici olup,kendimize değer verelim.Toplumda giyim,konuşma,çevre temizliği gibi konularda gereken özeni gösterip ,güzel yaşayalım.