- 701 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GÜNAH - KISA FİLM SENARYOSU
SAHNE 1 ODA İÇ / GECE
Oda karanlıktır.Rüyasında kabus gören Salih korkarak uyanır. Hızlıca nefes alıp verirken göğsü inip kalkar.
SAHNE 2 ÇATI TERASI DIŞ / GECE
Salih şehrin ışıklarına bakarak sigarasını içer. Yüzünde düşünceli ve dalgın bir ifade vardır.
SAHNE 3 SOKAK DIŞ / GÜN
Güneşli bir gün. Salih sırtındaki çantasıyla okula gitmek için evinden çıkmıştır ve sokakta yürümektedir.
SAHNE 4 METRO TÜNELİ İÇ / GÜN
Salih trene gitmek için yürüyüş bandında ilerler. Siyah elbiseli bir adamın, karşısındaki yürüyüş bandında kendisine donuk bakışlarla bakarak ilerlediğini fark eder. Salih merak ve şaşkınlıkla kendisine gözlerini diken adama bakar. İkisi de birbirlerinden gittikçe uzaklaşırlar.
SAHNE 5 CADDE DIŞ/ GÜN
Salih kalabalık bir caddede yürüyor. Birkaç adım sonra bir duvarın önünde başını önüne eğmiş gitar çalıp şarkı söyleyen birini fark eder. Sokak şarkıcısının önünde gitar kılıfı vardır ve kılıfın içinde birkaç tane bozuk para vardır. Salih gitar çalan şarkıcıya gülümseyerek yaklaşır ve o anda şarkıcı başını yavaşça kaldırır, karşısında duran Salih’e bakar. Salih, şarkıcının metroda karşılaştığı adam olduğunu görünce telaşlanır ve hızla oradan uzaklaşmak için caddedeki kalabalık arasına karışarak yürümeye devam eder.
SAHNE 6 CADDE DIŞ / GÜN
İnsanların arasında yürüyen Salih arkasına bakar ama az önce gördüğü şarkıcı yerinde yoktur. Şaşkın bir yüz ifadesiyle önüne döndüğünde şarkıcı adamla göz göze gelir. Şarkıcı adam gözlerinin içine bakarak kalabalıkta ilerler ve kaybolur. Salih başını uzatıp adamın arkasından bakar ama şarkıcı kalabalığa karışıp gitmiştir.
SAHNE 7 CAFE İÇ / GÜN
Salih telaşla cafeye girer. Bir sandalyede oturmaktadır. Etrafına göz atar, görüntüde cafenin duvarındaki tablolar ve cafede oturan insanlar vardır. Önündeki bardağı alıp çayını yudumlayacakken karşındaki masada oturmuş kitap okuyan biri dikkatini çeker, adam kitapla yüzünü gizlemiş gibidir ve yavaşça kitabı indirip Salih’in gözlerinin içine bakar. Salih karşısındaki adamın daha önce gördüğü şarkıcı adam olduğunu anlayınca telaşlanır, çantasını alıp cafeden hızla ve gergin bir şekilde çıkar.
SAHNE 8 OKUL GİRİŞİ/ GÜN
Salih okula girmek için okul girişindeki turnikelerden kartını okutarak geçer.
SAHNE 9 KÜTÜPHANE İÇ / GÜN
Salih kütüphanededir, kitap raflarının arasında gezinip kitap seçmeye çalışırken yine aynı adamın, birkaç metre uzağında durup kendisine baktığını fark eder, Salih de kendisine bakan adamın gözlerinin içine bakar.
SAHNE 10 LAVABO İÇ / GÜN
Yüzünü yıkayan Salih başını kaldırıp aynaya baktığında her yerde karşısına çıkan adamın ayna da arkasında durduğunu ve kendisine baktığını görür.
SAHNE 11 SAHİL DIŞ / GÜN
Salih sahildedir, bir bankın üzerinde oturmuştur, dalgın ve düşüncelidir, yanında her yerde göz göze geldiği adam oturmaktadır ve birlikte denize bakmaktadırlar.
SAHNE 12 MEZARLIK DIŞ / GECE
Her yer karanlıktır, Salih bir mezarın yanında durmuş mezara bakmaktadır, karşısında her yerde karşısına çıkan adam vardır ve Salih’e bakar, Salih başını kaldırıp kendisine bakan adama bakar.
SAHNE 13 ODA İÇ / GÜN
Salih sigara içmektedir, dalgın ve düşüncelidir.
SAHNE 14 BANYO İÇ / GÜN
Salih lavabo aynasının önündedir. Yüzünü ıslatır, tıraş köpüğünü avucuna sıkar ve yüzüne sürer, aynada kendisine bakarken birden aynadan arkasında duran ve kendisine bakan adamı görür. Salih endişeli ve hızlı bir şekilde başını çevirir, ama az önce aynada gördüğü adam arkasında yoktur. Tekrar aynaya baktığında aynada kendisini göremez her yerde göz göze geldiği adamın, yüzüne tıraş köpüğü sürmüş gözlerinin içine baktığını görür. Salih korkup ağlamaya başlar. Aynadaki adam tıraş olmaya başlar, tıraş bıçağını yüzüne her değdirdiğinde kan akmaya başlar ve gittikçe aynadaki adamın yüzü kanla dolar. Salih çıldıracak gibidir. Aynadaki adamın kanlı yüzüne bakar, aynadaki adam Salih’in gözlerinin içine bakmaktadır. Salih başını eğip ellerine baktığında bir avucunun kanlı olduğunu görür, elindeki tıraş bıçağını sıkıca sıkmıştır ve jilet avucunu kesmiştir, elinden kanlar akmaktadır.
SAHNE 15 ODA İÇ / GÜN
Salih’in kanlı elinde, ucu kanlanmış bir bıçak vardır ve her yerde göz göze geldiği adam kanlar içinde yerde yatmaktadır. Salih yerde yatan adama bakıp hızla ve tedirgin bir şekilde nefes alıp vermektedir, kanlı elleriyle yüzünü tutar. Flash back olarak verilecek.
SAHNE 16 BANYO İÇ / GÜN
Salih banyoda kanlı avucuyla yüzünü tutmaktadır yüzü kanlar içinde kalmıştır, perişan haldedir, hızla nefes alıp verir, uykusuz ve kızarmış gözlerle ağlarken bir anda aynadaki adama bakıp titremeye ve bağırarak ağlamaya başlar.
SAHNE 17 HASTANE ODASI İÇ / GÜN
Salih yatağı üzerinde eğilmiş titremektedir, oda boştur, birkaç saniye sonra her yerde karşısına çıkan adam yatağın yanındaki boş sandalyede oturmuş olarak belirir. Birkaç saniye sonra Salih’e yaklaşıp "itiraf et" der. Salih gözlerindeki korku ve vicdan azabıyla ellerini saçlarına geçirir, başı öne eğilir, titremeye devam ederken etraf kararır.
HÜSEYİN GÖKMEN
2013 yılında kısa film olarak çekilmiştir. Video linki aşağıdadır.
www.youtube.com/watch?v=i9qR6bZnLDQ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.