Telefon dolandırıcılığı
Günümüzde bir telefon dolandırıcılığıdır gidiyor.
Sistem nasıl işliyor bir bakalım;
Dolandırıcı herhangi bir numarayı ben bilmem ne savcısıyım diye arıyor ve diyorki banka hesaplarınız terör örgütlerince kullanılmış.
Eğer şu kadar para vermesseniz sizi de bu örgüte finansman sağlamaktan şüpheli listesine hatta göz altına alabiliriz.
Mağdur korkuya kapılarak tamam ne derseniz yapmaya hazırım diyerek elinde olan ne varsa toparlayıp dolandırıcıya veriyor.
Bu hususta gerçekten kendinden şüphe edenler, veyahut herhangi bir terör örgütü ile bağlantısı olanlar zaten sessiz kalıp ödemeyi yaparak sessiz kalmayı tercih ediyor. Herhangi bir yere başvuru bile yapamıyor çünkü kendinden korkuyor.
Ama şu varki hiçbir terör örgütü yada illegal hiçbir durumla ilişkisi olmayanlar dahi bu parayı dolandırıcılara verebiliyor.
Bunun sebebi nedir sosyal psikiyatrlar araştırdımı bilmiyorum ama ben kendi görüşümü yazayım.
Mesela ben,
Hiçbir terör örgütü ile bağım yok, hayatta karakol görmemişim mulayim mütevazi bir vatandaşım diyelim.
Beni arayıp hesabınız terör örgütünce kullanılıyor, şu kadar para vermesseniz sizi gelip alacagız diyen bir savcı var.
Korkardım.
Kendimden emin olurdum evet, fakat adaletten eöin olmadıgım için ağzım yuzum diyene kadar beni içeri alabilirler ve ben kendi suçsuzluğumu kanıtlayana kadar beş yılımı cezaevinde geçirebilirim kaygısındayım.
Kendime güveniyorum evet ama adalete güvenmiyorum.
İşte bu dolandırıcılar hani o adı geçen (yüce)adaletimizin bu boşluğundan yararlanarak çıkar sağlıyorlar.
Bir başka ülkede olsak ve bizi biri arayıp ben savcıyım hesabınız terör.. diyemeden sus lan deriz, ne terörü arama lan bir daha.
Neden çünkü kendimden eminim, suçsuzum.
Ama Türkiyede bu yetmiyor çünkü adil bir adalet yok.
Zira ülkemizde haklı isen güçlü değilsin. Güçlü isen kaklısın!
Adaletsizligin ve adalete güvensizliğin dolandırıcılara açtığı bir iş sahasıdır ülkemizde bu tür dolandırıcılık...
YORUMLAR
Tabi,
telefon dolandiriciligi sadece ve sadece Turkiye' de var baska hiiiic bi yerde yok. Neden? Dunyanin her tarafinda bol bol adalet var, tek Turkiye'de adalet filan yok!
hadi canim sende!