- 585 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HARAM.
Haram ne demek?
Sadece yemek içmekle işlenen bir günah demek demek değil.
Başkasının sahip olduklarını izinsiz gönül rızası olmadan kullanmak.
Başkasının zamanını,malını,parasını,daha birçok kıymetlisini çalarak veya habersiz kullanmak.
Hatta bana göre kişilerin başkalarının duymasını istemedikleri gizli konuşmalarını gizlice dinlemek konuşulanları
öğrenmek bilmekte haram sayılır ve haramdır.
Haram sadece yemek içmek le kalmaz.haramı hayatın her alanında beş duyumuzla da işleriz.
Şimdiki dünya şartlarında hemen hemen haram yemeyen yok desek doğru olur her halde.
Fakat haramdan kaçınmak yememeye çalışmak mücadele etmek gerek.
Mesela ;Ben bir hafta boyunca çay ocağında çalışıyorum,çay meşrubat kahve ve bunun gibi yiyecek içecek götürüyor karşılığında nakit para,para yerine marka alıyor veya deftere yazıyoruz.
Ben kendimce o kasaya haram sokmamaya girmesine de engel olmaya çalışıyorum.
Mesela: çay götürdüğüm yerlerden iki marka alacağıma üç marka beş marka alacağıma sekiz marka alır veya iki çay yazdıracağıma dört çay,bir gazoz yazdıracağıma iki gazoz yazdırırsam başka arkadaşın böyle yapmasına izin verirsem kasaya haram girmiş olur.bende haram yemiş olurum.
Çünkü yevmiyemi hafta sonu haftalığımı oradaki haram paradan alacağım için bende haram yemiş olurum.
Bana ne diyemem.
Dersem:
İçki içmek,satmak haramdır, şans oyunlarından milli piyangodan kazanılan para haramdır deyip maaşını buralardan gelen vergilerden alanların durumuna düşerim.
Yapılması gereken;
İşi terk veya işi terk etmeyip oradan gelen parayı kullanmamaktır.
Ne yazık ki işimize geldiği için,bal tutan parmağını yalar mantığıyla hareket edip bile bile haram yemeye devam ediyor.
Sonrasında da el açıp Allah hım;
Boğazımızdan haram lokma geçmesine izin verme,bizleri haramdan uzak tut,bizlere haram yedirtme dualarında bulunuyor.
Hadi bizler inandık kandık.
Peki i Allah inanacak mı?
Senin bu duanı kabul edecek mi?
NOT:Çok bildiğimden değil kafama takıldı bilenler aydınlatsın açıklık getirsin diye yazdım.
--------------------refik pelvan...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.