- 642 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Neden Oruç Tutuyoruz ?
Neden Oruç Tutuyoruz ?
Yüce Allah’ımız Resullere Peygamberlere gönderdiği Her bir topluluğa ayrı kanunlar Yasaklar koymuştur. ‘Amaç? Kim ‘Allah’ın kanununa emrine itaat edip uyacak Evet. Tevrat’ta Yüce Allah’ımız Yahudilere Cumartesi günleri Balık tutmama yasağı vermiştir. Ve onlar bu verilen yasağa uymamış ve ‘Allah tarafından lanetlenip Maymun Şekline dönmüşlerdir.
Evet, Dostlar yüce ‘Allah’ımız biz Müslümanlara da 11 ayın sultanı olarak kim o güne erişirse Oruç tutsun diye emretmiştir. Yüce Rabbimizin kullarına Oruç tutun diye emretmesinin sebebi. Bakalım benim Kullarım bana ne kadar itaat edecek. Yoksa Oruç tutuyorum diyerek gizli gizli yiyecek mi? Yoksa gerçek manada ‘Allah’ın emrine uyup Nefsinin Arzularından kurtulup doğru yolu bulmuş olarak ‘Yüce Rabbimize karşı Allah’a olan itikadını gösterecek mi?... o yüzden Oruç Tutmak Allah’a olan itikadını göstermenin tam fırsatı Ramazan ayı Orucumuzu tutmayı Yüce ‘Allah’ımız Nasip etsin inşAllah…
( A’RÂF Suresi 163. ayet ) (Ey Muhammed!) Onlara, deniz kıyısında bulunan kent halkının durumunu sor. Hani onlar Cumartesi (yasağı) konusunda haddi aşıyorlardı. Zira tatil yaptıkları Cumartesi günü balıklar onlara akın akın geliyor, tatil yapmadıkları (diğer) günlerde ise gelmiyorlardı. İşte onları yoldan çıkmaları sebebiyle böyle imtihan ediyorduk.
.
( BAKARA Suresi 65. ayet ) Şüphesiz siz, içinizden Cumartesi yasağını çiğneyenleri bilirsiniz. Biz onlara, “Aşağılık maymunlar olun” demiştik.
( BAKARA Suresi 185. ayet ) Ramazan o aydır ki; insanlara kılavuz olan, iyi-kötü ayrımıyla hidayetten kanıtlar getiren Kur’an, onda indirilmiştir. O halde bu aya ulaşanınız onu oruçlu geçirsin. Hasta olan veya yolculuk halinde bulunan, tutamadığı gün sayısınca başka günlerde tutsun. Allah sizin için kolaylık ister; O sizin için zorluk istemez. Tutulmamış olan günleri tamamlamanızı, sizi doğru yola kılavuzladığı için Allah’ı yüceltmenizi ister. Ve sizin şükretmeniz umulmaktadır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.