- 757 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SİZLERİ ÇOK SEVMİŞTİM GÜZEL MAHALLEM
Bu gün yine bir ses daha sustu içimde. Bir göz yaşı damlası daha süzüldü gözlerimden ve bir mutluluk daha terk etti beni yine.
Haftada bir kez de olsa doyasıya yaşadığım bir saatlik coşku sevinç heyecan ve her karesinde kendimi bulduğum altı yıllık can yoldaşım kalp ilacım "benden bu kadar” diyip gitti.
Her şeyin bir başlangıcı olduğu gibi sonu da var kuşkusuz ancak bunca yoğun mutsuzluk ve düş kırıkları içerisinde hayal de olsa oyun da olsa insanın mutlu olabileceği bir şeyleri yakalaması ne büyük bir mutluluk ve şans oysa.
Üstelik bu sahnelerin bu sözlerin bu yaşanmışlıkların hemen hepsi o dönemlerin acısıyla tatlısıyla yaşanan sahiciliği ise.
O dönem babalarının olduğu gibi sevgisini ilgisini yüreğinden geçenleri pek dışa vuramayan ancak duygulu olgun her soruna bir çözüm önerisi bulunan yeni icatlara pek sıcak bakmayan Fehmi Beylerin mütevazı memur evi ne değerli zenginliklerle doluydu.
Yine o zamanların bizim evin orta masasının aynısı olan masanın üstü her an ikramlarla ve izlerken mis gibi kokusunu burnumda hissettiğim çaylarla doluydu yine tıpkı bizde olduğu gibi.
Rukiye Hanımın o sonsuz sabrı anneliği eşine olan derin saygı ve sevgisinin yanı sıra olağanüstü ev kadınlığında annemin varlığını seyrediyordum derin bir özlemle.
Mahalle komşuluğunun kocaman bir aile olmak demek olan o imrenilesi ilişkisini bu günün bırakın mahallesi sokağını, adını bile bilmediğiniz bitişk komşunun oturduğu devasa apartmanlarında yaşayabiliyorsunuz?
Çok gençlik dönemlerde başlayan o kalp çarpıntılarının yıllarca daha da artan bir hızla ihanetsiz süregelen o muhteşem heyecan ve mutlu sonla biten aşklarını yaşayanlar var mıdır hala?
Siyasi çalkantıları ve farklı siyasi görüşleri yıkıcılığa değil yapıcılığa ve dostluğa dönüştürmek mümkün müdür bu günün içler acısı kıyımında?
Komiser Rıza’nın Bekçi Bekir’in olanca cana yakın ve eğlenceli yanlarına karşın görevlerindeki ciddi ve adil tutumlarını unutmak olası mıdır?
Meydandaki çeşmeyi. Asırlık ağacın altında Kahveci Mesut’un formülünü söylemediği bardak bardak tüketilen nefis çayların tadını tadabilenleriniz var mı aranızda?
Bizleri alıp o dönemlerin Bahçe Sinemalarına götüren giyimiyle farklı karakteriyle komşu kızına duyduğu aşkı yıllarca içinde saklayan ve gönlümüzde yer eden Ergun Plak’a rastlayanınız oldu mu?
Her kız annesinin hayali olan çalışkan azimli ve aşkından asla vazgeçmeyen Butik Ali’ nin şişelediği dağlardan akan suların şimdi nerelerden gelip elimize ulaştığını bileniz v ar mı?
Geçen zaman içerisinde sadeliğin doğallığın ve eşsiz manevi değerlerin zamanın dişli çarkına yenik düşeceğini bir kahin edasıyla mahalleliye fısıldayan Basri Bey bu günlerden memnun mu dersiniz?
Susmuş’un suskunluğunu yalnızca şarkı söylerken bozduğu dikkatinizi çekti mi?
Nefis özel pastaları farklı aksanı ışıl ışıl bakan gözleri ile o dönemlerin Pastane kültürünü mahalleliye en gerçeği ile yaşatan Sami Usta’nın bu ayrılığa en fazla üzülen oyuncu olduğunu biliyormuydunuz?
Her ailede o aileyi üzen bir bireyin çıktığı gibi bu kocaman ailede de Kasap Bahadır’ın haylaz hayırsız kardeşi Sinan’ın varlığı da dizinin gerçekle uyumunu çağrıştırmıyor mu sizlere de?
Evet. Dün akşam ekranlara Veda eden SEKSENLER DİZİSİ’ nden söz ediyorum.
Senaristinden yönetmeninden yapımcısından ve en çok da kamera gerisinde ve de mutfağında altı yıl emek veren tüm emekçilere. İsimlerini tek tek belirtemediğim dizide rol alan küçücük bebeğinden yoldan gelip geçen figüranına kadar tüm oyuncu kadrosuna ayrı ayrı sonsuz sevgilerimi ve teşekkürlerimi gönderiyorum bana yaşattıkları böyle bir mutluluk için.
Ölüm Allah’ın emri ayrılık olmasaydı denir ki bu çok doğru. Ne var ki benim de ayrılıklara hiç mi hiç tahammülüm yok.
YORUMLAR
Diziyi izledim biraz , sonra bıraktım,yok hastane kuyrukları sanki şimdi yok; yok ilaç kuyrukları yok çünkü eşdeğer ilaç adında ne olduğu bilinmez ilaçlar kullansan bir işe yaramıyor eski yönetimlerin aşağılanması
bence son dönemlerinde akp propagandasına dönüştü bitmesi hayırlı olmuş,selamla.
farzımuhal
Çok iyi olma potansıyelli bir dizi propogandaya kurban gitti