Sol yanım çok ağrıdı…
Sol yanım ağrımaz derdim ama,
Bugün sol yanım yine çok ağrıdı,
Bir sızı bir ağırlık çöktü canıma,
Göremez oldum gözüm karardı…
Adın geçince kalpler başka atar,
Her yere merhamet, sevgi katar.
Güneş daha güzel doğar ve batar,
Büyüse de sıcak kucağında yatar…
Oğlum kızım yanıma geldi dersin,
Sol yanımın ağrısını hissedersin,
………………………………………………
…………………………………………
Hangi kelimeyi duyduğunuzda ya da söylediğinizde sol yanınız ağrır?
Size soruyorum size…
Sevgilim
Aşkım
Babam
Annem
İnanın sol yanım her zaman ağrırdı ama bugün çok ağrıdı.
Neden mi?
Çünkü o kelimeyi söylediğimiz o kelimeyi duyduğumuz zaman kalbimi bir heyecan kaplar sol yanıma ise ağrı çöker. Çöktü işte…
………………………………………………….
Okulumuz Hatsaş A Ş Ortaokulu’nun Anneler Günü ile ilgili düzenlemiş olduğu etkinlikte bu kelimeyi çok duyduk taa içimize kadar çektik…
Evet evet… Melek kalpli insanlar için yazılmış şiirler bazen de şarkılar…Söz anne olunca kelimeler yetersiz kalsa da biz ta derinlerden içten yaşadık… Başımızın tacı, gönüllerin ilacı annelerimiz sayesinde sol yanımız ağrısa da tekrar yaşadık…
………………………………………………
Çok şükür şiirdeki gibi erken yaşta annemizi kaybetmesek de erken yaşta çocukken annelerini kaybedenlerin acısını çok iyi anlıyor sanki kendi annemizi kaybetmiş duygusu içinde bulunuyoruz…
Kendimizi o yetim kalmış çocuğun yerini koyup şöyle empati yapın bakalım.Bizler mezarına toprak almak için gitmiyor elini öpüp dua almak için her gün olmasa bile iki güne bir yanına gidiyor duasını alıyoruz.
……………………………………………..
İnsan ,kendinde olan varlıkların değerini daha iyi anlıyor olmayanlarda gördüğünde ise şükrü daha çok artıyor.
Bugün, anneler için yapılan bu etkinlikte sizin değerinizi bir kez daha anladım, seni düşününce sol yanım çok ağrıdı.
…………………………………………..
Müzik öğretmenimiz Yağmur Hoca ve Türkçe öğretmenimiz Ali Gürses’in hazırlamış olduğu Anneler günü programı; Okul Müdürümüz İsa Demiri, okul Aile Birliği başkanımız Aysun İlkbahar, tüm öğretmen arkadaşlar ve öğrencilerin katılımı ile okulumuz yemekhanesinde yapıldı.
Anneler Günü programı olur da sol yanım şiiri olmaz mı?
Şiir olur da fon müziksiz olur mu?
Yağmur hocanın canlı olarak verdiği fon müzik eşliğinde 7.sınıf öğrencisi İkra Bulkan’ın ölümsüz şiir olan sol yanım şiirini okuması ile sol yanım bir kez daha çok ağrıdı.
Sol Yanım Acıyor Anne
Merhaba anne, yine ben geldim
Merak etme okuldan çıktım da geldim.
Anneler de babalar gibi merak eder mi bilmiyorum ama,
Ali “okula gitmezsem annem çok kızar merak eder” demişti de onun için söylüyorum.
Geçen hafta öğretmen sağ elimde sarımsak,
sol elimde soğan dedirte dedirte
Öğretti sağımı solumu.
Ben biliyorum artık anne, sağım neresi solum neresi,
Ağrıyan yanımın neresi olduğunu şimdi iyi biliyorum anne…
Hani geçen geldiğimde, şuram acıyor, şuram işte demiştim de,
Bir türlü söyleyememiştim ya acıyan yanımı anne,
……………………………………………………………………………..
Zara’nın sesinden kızım diyor türküsünü defalarca dinledim ama canlı olarak hiç kimseden dinlememiştim.
……………………
O ne?
Yağmur hoca sanki sesimi duyup aklımdan geçeni okumuş gibi sazı eline alıp bu güzel türküyü söylemez mi?
kaldim anam gurbet elde hasret sabrimi deniyor
yüzünü göreyim gel de eller beni göndermiyor
yüzünü göreyim gel de eller beni göndermiyor
nerde bir yolcuyu görsem aklima silam geliyor
ben nezaman bir of ceksem hatrima anam geliyor
ben nezaman bir of ceksem hatrima anam geliyor
[nakarat]
kizim diyor, gözüm diyor, aglama sus kuzum diyor
kizim diyor, gözüm diyor, aglama sus kuzum diyor
………………………………………………….
Hemen aklıma rahmetli babamın kardeşlerime söylediği kızım sözü ve benim sabahleyin okula kahvaltı için hazırlık yapan kızım geldi.
Kızım kahvaltını evde yapmadın ama öğretmenlerinle arkadaşlarınla okulda iyi yap dedim…Sol yanım yine ağrıdı. Annemi arayıp hal hatırını sorup hayırlı cumalar dedim, sol yanım daha çoook ağrıdı..
………………………………………..
Öğleden sonra programdan dolayı sol yanım yine çoook ağrıdı. Böyle ağrılara çoktan razıyım.Bütün ağrılar böyle olsa ne iyi olur.
Bu ağrıyı,bu duyguyu yaşattıkları için programda emeği olan başta okul idaresini,Müzik Öğretmeni Yağmur Hoca ve Türkçe öğretmeni Ali Gürses’i tebrik eder;başka nice programlarda başarılarını dilerim.
………………………………….
Rabbimiz; içimizde sevme,acıma,şefkat,özlem…her türlü güzel duyguyu daim etsin.
26.05.2017
Hasan Kaya
Eğitimci-şair-Yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.