- 749 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Ay ışığında adalet !
1980’lerin başıydı.
Kütahya’da çalışırken,ilin Cumhuriyet Başsavcısı Necdet Bey’le tanışma şansım olmuştu.
Necdet Bey,ufak tefek ama hukuk yönüyle “derya” bir adamdı.Zaman zaman çayını içme bahanesiyle ziyaretine gider;tecrübelerinden yararlanmak isterdik.
Aslen Samsunluydu ve ilk görev yeri de 1957’de Mardin-Kızıltepe Savcılığı imiş.
Tam 60 yıl önce.
Bir gün yaşadığı bir olayı anlattı.
Göreve başladığı günlerde,bir ova köyünde cinayet işlenmiş,katili bulmak için de tanık dinlemekteymiş.Cinayet gece işlenmiş,ayın da parlak olduğu bir geceymiş!
Bir tanığın “yalan “söylediğini fark etmiş ve esas faili saklama gayretiyle buna başvurduğunu hissetmişti.Fakat elinde yeterli delil ve belge yoktu.
Bu arada bize,şunu da dediğini çok iyi hatırlıyorum:Sakın ola failden belge ve kanıta gitmeyiniz,belgeden faile gidiniz.Bu hukukun değişmez kadim bir umdesidir de demişti.”Umde” sözünün anlamını o yıllarda bilmiyorduk fakat cümlenin gelişinden “kural” olduğunu anlamıştık.Sonra sözlüğe de bakıp,”ilke,prensip” anlamına geldiğini hemencecik öğrenivermiştik!
Ve tanığın yalancılığını bulmak için de ayın eski haline gelmesini 29.5 gün bekleyip,aynı zamana denk geldiği gece,Suriye sınırına yakın ovaya inerler.İlk dördün,Dolunay gibi durumlar takip edilmiş…
Öldüren adamın yerine sabit bir adam dikip,tanığı da katili gördüğü mesafeye götürür.Derin bir sessizlik,pek net olmayan ay ışığı da gecede konukturlar.
Başlar sormaya.
-Bak ileriye Mehmet’i diktim,görüyor musun ?
-Evet.
-Anlat bakalım gördüklerin neler ?
Tanık bocalamaya başlar.Çünkü gördüğü Mehmet dese de savcı oraya Hasan’ı dikmiş,ayın bu yetersiz ışığında ve bu mesafede bir insanın tanınamayacağı,dolayısıyla tanığın yalan söylediğini ıspatlamıştı.
Yani adalet gecenin sessizliğinde ve yazıda (ova) tecelli etmişti.
İşte bilgi ve belge temini budur deyivermişti.
Bu olayı uzun zaman geçmesine rağmen hiç aklımdan çıkarmadım.Demek ki isteniyor ve ısrarla “iz sürülüyorsa”,adalet ay ışığında gerçekleşebiliyormuş !
Necdet Bey yaşıyorsa şimdi 85-90 arası yaşlardadır.
Kendisine önce sağlık dilerim,vefat ettiyse de Allah’tan gani gani rahmet diliyorum.
“Karanlık gecelerde yolumuzu aydınlatan yıldız” misali görev yapan hukuk anlayışını da bu vesileyle saygıyla anmak istedim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.