- 982 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ramazan temizliği.
Selamınaleykum.
Ben Balıkesir Gönen doğumluyum.Balıkesir Edremit ilçesinde yaşama devam etmekteyim.
Gönen imiz bilindiği gibi bir su şehridir.Kaplıcaları ile üne kavuşmuş güzel mi güzel bir ilçedir.Edremit de kaplıca bakımından Gönen gibi termal su yönünden zengindir.Balıkesir imiz hemen hemen her ilçesinde kaplıca bulmak mümkündür.
Bu gün ben çocukluğumdan hatırladığım bir geleneği gerçekleştirdim.
Şükürler olsun bugüne eriştirene ki bugün Ramazan arefesi Allah hın izni ile yarın oruçlu olacağız.
Benim ailem den gelen,gördüğüm ve Güzel Gönenimizin geleneklerinden bildiğim Ramazan temizliği.Benim çocukluk yıllarımdan hatırladığım her Ramazan arefesi akşamı ailece kaplıcaya gider yıkanır paklanırdık.O gece sahura ter temiz olarak kalkardık.
Çünkü bir daha ramazan boyunca saati denk getirmek mümkün olmuyor gidilse bile iftarı banyolarda açmak icab ediyordu.
Gönenimizin bu geleneği sadece ramazan arefesi ile kalmayıp Bayramlarda başka şehirlerde öğrenci olup,başka şehirlerde yaşayan bayram nedeni ile ailesinin yanına gelenler bayram sabahı erkenden kaplıca havuzuna gider tanıdıklarınla hasret giderirler,ailece olarak gidenler banyolar kısmına gider daha sonra bayram namazına giderlerdi.
Bilemiyorum şimdilerde nasıl oluyor.
Ben bu gün bu geleneği Gönen kadar sevdiğim Kaplıcaları denizi Kaz dağları şelaleleri pınarları ile yaşanmaya değer Edremit de belediye Termal banyolarında Ramazan temizliğimi yaptım.Hamd olsun.
HAYIRLI RAMAZANLAR DİLERİM.
-------------gönül hasretliği...
--refik pelvan...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.