- 639 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOCUKLAR
ÇOCUKLAR
Çocuklar kendi kimliğine kavuşurken kendi olma çabasında güneşe yönelir gibidir;yansıtma kuramının kendisinde olduğundan habersisiz gelen ışığa doğru filizlenir.Hayat denen aynadan yansıyan görüntülere düzmecesiz merakla gözüpek bir biçimde bakarlar.Tembelliği yalancılığı ikiyüzlülüğü duygu sömürücülüğü bilmeden büyürler ve çizgiye uymayan cezalar olursa eğer özünde açılan deliklerle kendi olmayı yavaş yavaş yitirler.Oysa güvende olduklarını duyumsatan bir ortamda gerçek benliğiyle büyür,gerçek kimliğinde katılır gelekcekteki yaşantısına tutulan büyük ışıkla nasıl da güvenli kollarda geleceğe umutla bakmaktalar!...
Gözüpeklik ışığı duyumsamaktır,renngini oluşturmaktır,ebrular yaratabilmek,barış ve sevgiyi çoğaltabilme yetisiyle donanmak, yansıtmaya başlamaktır.İster kurallı ister kuralsız olsun Doğruculuk kavramı olarak yansıyanları belleğine kazır.Kişisel ve toplumsal özümsemelerle bütünlüğünü tamamlamaya çalıştığında hep bu güvenli ellerdeki çocukluğu ağır basacaktır.Dayanak noktası bir insanın her yaşta çocukluğudur diye düşünürsek dayanacağı noktadan yaşadığı topluma gücünü aldığı eğitimle birleştirebilmeyi öğrendiğinde yansıtmaları doğal olarak gelirken aldığı eğitimle kendisini aşılanmış olarak neyse o olmaya çabalıyacaktır.Yalancılık tembellik ikiyüzlülük gibi daha da etkilendiği alanlardan uzak güçlenerek; kendi olma gücününe kavuşmuş olarak hedefine odaklanacaktır. Yani bir anlamda yansıtma kuramı gibi olsa da özü yakın çevresindeki seviden,saygıdan,güvenden derinden etkilenerek hayatın içindeki yerini alırken şu ya da bu görevle karşımıza çıkışlarındaki davranışlardan sorumlu bireyler olduğumuzu unutmadan bilgi bilinç çarpıklığı kötü gelenek tutsaklıklarıyla dolu bir dünya oluşturmak yerine güvenle bakacağı bir gelecekte daha duyarlı,bilinçli,insana,doğaya saygılı olarak geleceği inşaa eden olacaklardır.Ebebeynlerin bilerek ya da bilmeyerek yaptığı düzmecelik hile gibi durumlardan korunan,kötü anılardan, ilişkilerden uzak tutmaya özen gösterme çabasıyla sarılan bir lider ve çocukları düşündüğünüz zaman dünyanın güzelleşeceği umudu büyüyor. Ve Çocuklar!...Özümüzde ne varsa onlara katkılandırmaya çalıştığımız çocuklar..Mutsuz hileci yalan oyunları arasında savrulup gitmesin diyerek geleceği yanacak çocuklara sahipleniş;mutlu doğrucu hoşgörüyle donanımlı yarının nesilleri bizlerin eseri..Haktanırlı saygılı güvenli oluşumlarla toplumda yönetici çocuklar!!!Dünyamızın geleceği insanlığın yüzakı ağartıcısı çocuklar hepimizin...Ufuklu bir görüşe sahip düşünebilen düşündüklerini belleğinde yoğurup şekil verebilecek .Çocuklar zorluklar ve rahatlık arasında büyütülen ekonomik kıskac ve ekonomi fazlasıyla kendisi olamayan hakça eşitçe bir düzen içinde yaşam hakkından çoğu zaman mahrum çocukla..Sorunlu ebebeynler elinde her gün bir yerden düşer gibi hayatın içinde yuvarlanıp giden çocuklara uzanan güçlü kol; acıyla büyüyen kimi yerde sahipsiz anasız babasız binbir acı içinde kendi olmaya çalışan kanadı kırık kuşlar gibi uçamayan geleceğin yetişkini çocuklar güvenle gülümseten,değer veren seven bir insanın yanında mutlu,güvenli,huzurlu,inançlı çocuklar..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.