- 1063 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
ÇERKES SOY KIRIMI
Bu sene çerkes soy kırımın 153.yılıydı ve çok yerlerde 1864 çerkes soy kırımı şehitleri anıldı.Zalim,katil Ruslarda,telin edildi,lanetlendi.
Çerkes sürgününe şahit olan bir batılı gözlemci ve yazar ( Trabzon Limanına Gemiler dolusu hasta bitkin Yaşlı çocuk çaresiz çerkesleri Döküp geriye dönüyorlardı.ve orada can pazarı vardı,bir ara baktım bir Anne yerde upuzun çamurlar içinde yatıyordu ve öldüğü belli oluyordu, az ilerde çamurlara bulanmış bir çocuk vardı.....baktım,çocuk sürüne sürüne ölü Annesinin yanına geldi ve ölü Annesinin memesinden süt emmeye başladı.
Ben bu durumu görünce GÖZ YAŞLARIMA Hakim olamadım ve kendi kendime ( Bu insanları böyle AcıImasızca yerinden yurdundan eden onları katleden bu kadar eza ve cefayı reva görüp,öldüren zalim Ruslardan,ÇERKESLER mutlaka bunun intikamını almalı ve BU SOY KIRIMININ HESABINI mutlaka onlara sormalı diye düşündüm..) diyerek Yapılan SOY KIRIMI DİLE GETİRİYOR...ALLAH ZALİMLERİ,KAHHAR İSMİ ŞERİFİLE KAHRETSİN..AMİİİİN
BİR HATIRLATMA...BİR HATIRLATMA..
EZANLAR BİZLERİ NAMAZA ÇAĞIRIYOR,ELİMİZ AYAĞIMIZ TUTARKEN ,AKLIMIZ İRADEMİZ YERİNDEYKEN BU DAVETLERE UYALIM.NAMAZLARIMIZI KILALIM.
UNUTMAYALIM Kİ,BİR GÜN HER ŞEYİMİZİ,EVİMİZİ,EŞYALARIMIZI,MASAMIZI,KASAMIZI BIRAKIP AHİRET YOLCULUĞUNA ÇIKACAĞIZ,İŞTE O GÜN İMANIMIZ,KURANIMIZ VE GÜZEL AMELLERİMİZ BİZİMLE BERABER OLACAK VE EBEDİ KURTULUŞA ERECEĞİZ.ALLAH CÜMLEMİZİ İMANDAN KURANDAN AYIRMASIN.
BİR HADİSİ ŞERİF ( CAMİYE GİDİP NAMAZ KILMAKLA,KURTULACAĞINIZ CEHENNEMİN ŞİDDETİNİ VE KAVUŞACAĞINIZ CENNET NİMETLERİNİN GÜZELLİKLERİNİ HAKKIYLA BİLMİŞ OLSAYDINIZ YÜRÜYEREK GİDEMESENİZ BİLE SÜRÜNE, SÜRÜNE, NAMAZ İÇİN CAMİYE GİDERDİNİZ ).
HAYDİ KARDEŞLERİM CAMİYE ..
ALLAH AŞKINA CAMİLERİMİZİ GARİP BIRAKMAYALIM..
ABDULKERİM KAYA.24.05.2017.ANKARA
YORUMLAR
Merhaba,
Tarih, insanlık sınavını çok ama çok kötü veriyor ! Teşekkür ederim değerli kaleme!
ABDULKERİM KAYA
zulümlerine bin pişman eder...selamlarımla
duyarlı kalemi ve dile getiren yürekleri tebrik ederim.
Türk tarihi çevresi ile beraber katliamlara maruz kalmıştır.
Dünya Ermeni soykırımı diye koştururken diğer mezalimleri akıllarına getirmez. Ne yazık ki bizi yönetenlerde daima susarlar.
saygılarımla
ABDULKERİM KAYA
ve sefaletleri,göz yaşları,çaresizlikleri aklımıza geldikçe çok üzülüyoruz.aynı taktiği ülkemizde tatbik etmek istediler,bunun için 40 yıl
teşkilanmışlar,kurban olduğum Allah müsaade etmedi,tuzaklarını
kendi başlarına geçirdi,Allah millete memlekete zeval vermesin.söz
vatan olunca diğerleri Teferruattır bilincini Yüce Allah milletimizde
kuvvetlendirsin,çok teşekkür ederim,selamlarımla.
"Türkiye'den Çerkes soykırımını tanımasını istiyoruz"
Çerkes Dernekleri Federasyonu (Çerkes-Fed) Başkanı Nusret Baş, "Biz Türkiye Cumhuriyeti parlamentosundan Çerkes soykırımını araştırmasını ve soykırımı tanımasını talep ediyoruz." dedi. 1864'ün bir toplumun yok edildiği, zulme uğradığı, vatanından sürüldüğü, bütün hak ve hukukunun yerle bir edildiği, Çerkesler için bir kalp sızısı, unutulmaz acıların hatırlandığı bir tarih olduğunu ifade eden Baş, bundan sonra da bu kalp sızısının devam edeceğini söyledi.
Çerkes soykırımını dünyada tanıyan tek ülkenin Gürcistan olduğunu anımsatan Baş, şöyle devam etti:
"Ama Çerkeslerin en fazla yaşadığı ülke Türkiye’dir. Onun için biz Türkiye Cumhuriyeti parlamentosundan Çerkes soykırımını araştırmasını ve soykırımı tanımasını talep ediyoruz. Biz intikam peşinde değiliz. Biz tarihi bir hakikatin gün yüzüne çıkmasının peşindeyiz. Ayrıca siyasi bir mesele de çıkartmak istemiyoruz. Bu soykırımın müsebbibi Çarlık Rusyası’dır, Rus halkı değildir, çarlardır. Halklar birbirine düşman olmazlar, siyasi yönetimler birbirine düşman olurlar. Bu çarların cezasını Rus halkı vermiştir. 17 Ekim Devrimi'nde Rus Çarlarının hepsi öldürüldü. Fakat Çerkesler vatanlarından sürülmüşler, dünyaya dağılmışlar ve mağduriyetleri devam etmektedir. Bugünkü Rusya’ya da sorumluluk düşmektedir. Birincisi, bu soykırımı tanımalarını istiyoruz. İkincisi Çerkeslerin bu mağduriyetini giderecek ülke Rusya’dır. Onun için her 21 Mayıs’ta Rusya Konsolosluğu önünde ‘İstanbul Yolu’ diye bir ağıdımız var, bu ağıdımızı Rusya’ya iletiyoruz. Bu soykırımı unutmadığımızı, atalarımızı unutmadığımızı ve unutmayacağımızı haykırıyoruz. Hür dünyanın vicdanına haykırıyoruz."
Bir Türk genci olarak ülkem adına özür diliyorum kardeşlerimizden.Millet olarak bizler bunun farkındayız ne yazıkki bizleri yönetenler neye kime yardakçılık edeceklerini şaşırdılar.Sevgili hocam bu muhteşem yazınız için size şükranlarımı sunuyorum.Zira'' zulum karşısında susan dilsiz şeytandır''Var olsun Allah aşkıyla çarpan naif yüreğiniz...
ABDULKERİM KAYA
Allah Razı olsun,Selamlarımla,Dualarımla