- 1038 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
KAPILAR...
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hergün pek çok kez açıp kapattığımız kapılar..Aslında hayatımızda ne önemli bir yer tutar hiç
Düşündünüz mü?…Kapılar olmasaydı,halimiz nice olurdu…
Gelin birlikte bir hayal alemine dalalım.gercegi ve hayali birlikte yaşayalım…
Hali vakti yerinde olanlar .ilk hedef başlarını sokacak bir ev düşü kurarlar.
Ama önce kapıdan başlarlar…Şöleee gösterişli bir kapı.Herkesin zevki birinci mevkiiii..
Kimi ahşap ister.kimi güvenlik için bilmem kaç noktalı kilit sistemi olan çelik kapılar..
Zannederler ki ağır kapı.kaliteli bir yaşamın simgesidir…
Bir haneye kapısından bakarak orada yaşayanların sosyal durumlarını ayna gibi görebilirsiniz..
Yada bir zamanlar duruşundan ,çok şaşalı.bir hayatın geçtiği belli olan.ama kaderine terk edilmiş.eski kapılar…viran kapılar…ben böyle kapılara baktıgımda,her şeyin birgün bitecegini düşünürüm…yaşanan ve biten hayatların ,birinci el tanıklarını saygıyla selamlarım…
Ne yaparsanız yapın ,asla konuşturamazsınız.onlar sessiz ve sadık dostlar gibidir.
Zaman zaman köhne hurdalıklarda rastlasınızda asaletleri yüzlerinden bellidir…
Yokolurlar…ama konuşmazlar….bu yüzden kapılarınızı çok sevebilirsiniz.
Bu kapılar varya bu kapılar ..uzun mevzulara, gebedir.daha cümle kapısından içeri giremedik…bir adım atalım.ve antreye dalalım…elimiz kolumuz dolu.ilk adımda mutfakda olmalıyız.yükümüzden kurtulmalı ve tuvalete dalmalıyız.zaten yolda,tanker gibi sallana sallana,wc nin hayaliyle gelmedik mi?
Soyunup dökünmek an meselesi.ohhh nihayet tuvaletteyiz…kapıyı kapadık.artık kendimizle başayız…iyiki bu kapılar var.yoksa çoluk çocuğa maskara olmak da var…kokusu da cabası…
Eh artık işimiz bitti.suyumuz akıyorsa bir de duş alıp çıkmışsak ne ala…
Yıkanmak gibisi var mı.?yok elbette.üstelik yıkanırken ruhumuzda dinlenir.suyu sevenler bunu bilir…
Biraz zaman geçirdik.karnımız da doyurduk.sıra geldi yatak odasına ..dinlenmek gerek.yarın iş var.bazı insanların hayatı iş ve ev arasında gelir geçer.gergef gibi sekmeden bir sıra.aynı monotonlukta.aynı hizada…bu yüzden yatak odasının ayrı bir değeri vardır kapısının…
En çok sırları o bilir.o saklar.
Cilveliyse eşin.başı ağrımıyorsa sık sık.hayatı paylaşmayı biliyorsa…sakin bir ruhun dinginliğinin ruhun boşalmasında olduğunun farkındaysa.yani kadın gibi kadınsa…
Eşinde arıyorsa diğer yarısını….bu kapılar nasılda gerekli…
Ancak biraz sessiz olmalı.yan odada çocuklar.belki vefalı evlat… anası babası da olabilir
Aman biraz dikkat.iki kişi arasında yaşanalar ..iki kişi arasında kalmalı.tek şahit kapılar…
Büyüyen cocuklara.,için için ağlayanlara.süslenenlere püslenenlere. Sevinenlere.dertlenenlere
Kendini arayanlara.bulamayanlara.hemen hemen herkese.lazım değil mi şimdi kapılar…?
Şakası gerçeği.hayatımız kapılar ardında,biraz dışında, iç içe birlikte geçiyormuş…
Kapılarımızı sevelim.yerli malı kapılara yönelelim…sırlarımızı el kapılarına vermeyelim
Hele Amerikan kapılarından uzak duralım.bu namusuzların kapıları casus bile olabilir..demedi demeyin…
Az kullandığımız.ara sıra dokunduğumuz kapıları saymıyorum..onlar önemsiz.ama gerekli kapılar..
Garaj..kiler.bodrum ..çatı kapıları mesela…
Bu kapılar var ya bu kapılar…
İyiki varlar…sizce de haksızmıyım dostlar…
Turgut Cengiz eylül denemeleri 2008
YORUMLAR
SIĞINMA, KENDİNİ GÜVENDE HİSSETME DUYGUSU VERİYOR KAPILAR BANA
YETER Kİ ANAHTARI BENDE OLSUN YOKSA ÜRKÜTÜCÜ...
GERÇEKTEN DE İYİ BİR DOST ANAHTARI ELİNSEYSE
HAYATIMIZDAKİ EN ÖNEMLİ KAPI İSE KALBİMİZİN KAPISI DEĞİL Mİ...
BU GÜZEL YAZINIZI BÜYÜK BİR ZEVKLE OKUDUM
KALBİNİZE KALEMİNİZE SAĞLIK...
Değerli yazar,kapıların önemini ve gizemini çok güzel anlatmışsınız kutluyorum sizi.Dediğiniz gibi emperyalistlerin
kapılarından uzak durmalıyız.Bir ata sözümüz var,kapı ile ilgili yazınızı okuyunca aklıma geldi"Kapını sağlam tut komşunu hırsız tutma"bu ata sözü de kapının önemini ve gizemini çok güzel açıklıyor.SELAMLAR.
"Cilveliyse eşin.başı ağrımıyorsa sık sık.hayatı paylaşmayı biliyorsa…sakin bir ruhun dinginliğinin ruhun boşalmasında olduğunun farkındaysa.yani kadın gibi kadınsa…
Eşinde arıyorsa diğer yarısını….bu kapılar nasılda gerekli"
Hoş bir yazı olmuş. Yazıyı seçerken puan verenler, yorumsuz mu kalmış sanki ne? :)
Kutlu/yorum
Haklısınız sayın yazar haklısınız... Yüzümde tatlı bir gülümsemeyle okudum yazınızı. Ardından da evdeki kapıları gözlemlemeye başladım. Meğer ne kadar önemliymiş bu kapılar böyle. Hiç bu yönden bakmamıştım...
Farklı bir ele alış okudum sayfanızda...
Kaleminize sağlık...
Günün yazısını da kutlarım ayrıca...