- 1442 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Veysel KARANİ
SİİRT VEYSEL KARANİ
.
Evet değerli okurlar bugünkü yazımda evliyalar diyarı Siirt Baykan beldesi olan ziyaret ilçesini yani Veysel Karani beldemizi yazmak tanıtmak anlatmak istiyorum.
.
Her yıl mayıs ayı geldiğinde üç cuma üst üste ziyaret etmek tavaf etmek istiyen müslüman kardeşlerimizin akın akın yurdumuzun her yerinden Veysel Karani’ye gelip ziyeret etmektedirler.
Bu sabah HZ.Veysel Karani’ye gitmek için dolmuşların minibüslerin kalktığı Siirt ilçeler garajına geldim HZ. Veysel Karani’ye gitmek isteyen vatandaşlarla dolup taşıyordu adeta dolmuşlar.
20 dakikada bir haraket ediyorlardı bende bu güzel beldemize bir dolmuşa atlayıp Veysel Karani’ye yola koyuldum. Yarım saat sonra Veysel Karani’ye vardık. ilk işim türbenin bulundugu yere yönelip tavaf etmek iki rekat namaz kılmak oldu.
.
Veysel Karani külliyesi içi adım atacak yer bulmak zor oluyordu.Yurdumuzun her yerinden insanlarla dolup taşımaktaydı (Maşallah). Fotoğrafımı çekerken bir kardesimle tanıştım. Van Gevaşta geldiğini sabah erkenden yola çıkıp Veysel Karaniye gelmek için 3 saat gibi bir yolculuktan sonra vardığını belirtiyordu.
Benim gibi değişik ilerden gelen vatandaşlarımız da olduğunu söylüyordu. Söylediği ve aklımda
Kalanlardan hatırım da kalan o illerden gelen kardeşlerimiz bazıları sırasıyla Van Gevaş Bitlis Siirt merkez Batman Şanlı Urfa Siverek gibi değişik yerlerden gelerek HZ. Veysel karani ziyeret tafaf edip hasta yakınları icin veya çocukları olmayan gelinleri kızları icin dua ediyorlardı. Bu güzel beldemize ne zamandan beri getmemistim ve pişmanlık duyuyordum. Bize yani Siirt merkeze yarım saat mesafesi olan bu kutsal beldemizi ziyeret edememiş olmam şahsen kendimi suçlu görüyordum. Yurdumuzun her yöresinden akın akın insanlarla dolup taşarken, benim geç kalmış bir ziyareti gerçekleştirmenin mutluluğunu yaşiyordum bir taraftan da.
.
Sonrasında yüz eli metre mesafede Şeyh Osman türbesi vardı.Gelen ziyaretçiler akın akın Veysel karani den Şeyh Osman türbesine geliyorlardı.Uzun ve yokuşu olan yoldan ulaşmak için yollara düşen ziyaretçiler yorucu bir yolculuktan yayan olarak tepede kalan türbeye ulaşıp tavaf edip türbe’nin pencerelerine ip bağlayıp dua ediyorlardı. Genç kızlarımız kısmetlerinin açılması için dileklerde bulunuyorlardı.
Ben ziyaretimi tavaf etikten sonra cuma namazını kılmak için geri dönüş için yokuş aşağı inerek HZ. Veysel Karani türbesinin olduğu yere gelerek ebdestimi alıp azanı bekledikten kısa bir zaman sonra cuma namazımı kılıp (tüperk) için seyar satıcılarda biraz şeker aldıktan sonra Siirt’e dönüş için minibüslerin kalktığı durağa gelerek Siirt’e hareket ettim ve ziyaretimi tamamladım.
Başka yazıda başka konuda buluşmak üzere hoşçakalın saygilarimla
.
19.5.2017
Servet Bardak
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.