- 694 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Markaya Kimlik Kazandırma
Kurum Kültürü; tüm paydaşlar ve çalışanlar tarafından, ortak değerler ve aidiyet duygusuyla belirlenen amaç ve hedeflere ulaşmak için, kurumsal iletişim ahengi içinde, hedef kitle ile birlikte oluşturulan, yol haritasıdır.
Bu "Yol Haritası"nın kısa adı da... "Marka"dır!..
Kısaca "Marka Olmak" bir yönetim ve iletişim sanatıdır.
Yönetimlerde iletişim ise bildiğiniz gibi her türlü; bilgi, haber ve mesaj alışverişidir.
Marka; bireysel veya kurumsal olarak, amaçlar doğrultusunda hedef kitleye sunulan ürün veya hizmetleri tanımlayan, ve de onları rakiplerinden ayırt ettirmeyi amaçlayan... bir isim, bir logo, bir slogan, bir şekil, bir simge veya bunların kombinasyonudur.
Genellikle bunun gibi pek çok yerde karşımıza çıkan "Marka" tariflerinden sonra bu noktada, birbirine en çok karıştırılan "Marka Kimliği"... "Marka İmajı"... "Marka Kişiliği"... kavramlarına açıklık getirmek gerekiyor diye düşünüyorum.
Marka Kimliği; markanız tarafından hedef kitlenize... patentli isim, logo, slogan, ambalaj, tanıtım ve reklam kampanyaları, halkla ilişkiler, ürün veya hizmet kalitesi, sosyal sorumluluk, sosyal medya ve vs. yollarla gönderilen... yazılı, sözlü ve görsel mesajlardır.
Marka İmajı; markanızın gönderdiği mesajların, hedef kitleniz tarafından nasıl algılandığı ve size nasıl geri döndüğüdür. (Algı Yönetimi)
Marka’nızın, stratejik planlamalar ve uygulamalarla "Kişilik" kazanması ise; kurum kültürünüz ile sürdürülebilir nitelikte yol alması ve marka kimliğiniz ile marka imajınız arasındaki farkın, negatif veya pozitif yönde "Sıfır" yani "Nötr"e yakın bir şekilde yoluna devam etmesiyle mümkündür.
Bu noktadan sonra markanız için en önemli olan "Sizin vermek istediğiniz mesajla, hedef kitlenizin algılaması ve size geri dönüşümü" arasındaki farkın, en fazla "artı - eksi %10" luk bir bant aralığında gelişimini artarak sürdürmesidir.
Markanızın maddi veya manevi özellikleri rakipleriniz tarafından benzer şekilde kopyalanabilirken, "Marka Kişiliği"niz eşsiz’dir. Sadece size ve markanıza özgü’dür. Tek’dir!..
Marka’nızın; kimliği ve imajıyla, her zaman istediğiniz yönde, kişilik kazanması dileğiyle...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.