- 1054 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
TÜKETİM SAADETİ
TÜKETİM SAADETİ
21.YY Bilgi ve Teknoloji Çağı . Yani dehanın, düşünmenin en büyük güç olduğu çağ.
Peki biz bu çağın neresindeyiz?
Düşünme sistemiz çağa ne kadar ayak uydurmakta?
Neler fikir dünyamızı celp etmekte?
Neleri düşünüp nelere kafa yorup nelerden muzdarip olup nelerden mutluluk duyuyoruz? Çağımıza , ufkumuza ve kalbimize neler yön vermektedir?
Gelecek tasarılarımız mı, geçmiş hatalarımız mı ? Hayır !
Her gün açlıkla , ölümle yitirilen umutlar mı ? Hayır!
Bizden vefa , anlayış , ilgi... bekleyen sevdiklerimiz, büyüklerimiz, öğretmenlerimiz , anne babalarımız mı ? Hayır!
Çözüme kavuşmayı bekleyen büyük insanlık sorunları , planlanmaya muhtaç sorunlu borçlu ekonomik veya sosyal hayatlarımız mı ? Hayır !
Elimizdekiden neler üretebiliriz, güzel bir sözü , yazıyı sıcacık bir çay keyfinde ahbaplarımızla ne zaman paylaşırız düşüncesi mi ?
Katiyen Hayır !
Bize bunları yasakladılar albayım.
Nasıl mı ? Bize günler icat ettiler ve saydıklarımın çoğunun hayatımızdaki ağırlığını sıyırıp günlere sattılar. Artık sadece o günlerde hassas oluyor, hediyeler alıyor , mutluluk denen şeyi tattırmaya çalışıyoruz!
Tüketiyoruz albayım tüketiyoruz. Özellikle farkında olmadan veya farkında olduğumuz halde modaya uyarak ! Algılarımızla oynuyorlar .
Tüket , değerli hissettir. Al , mutlu et. Kutla, duyarlılığını göster.
Kafan mı dağıldı ? Çık bir alışveriş yap güzelim! ’ kız Naciye dünkü alışveriş o kadar iyi geldi ki , iyi ki varsın kuzum🙏
Tükettikçe değere biniyor mutluluklarımız.
Tüketiyoruz albayım tüketiyoruz. Değerlerimizi, duygularımızı , umutlarımızı , düşüncelerimizi ...
Tüketiyoruz tükettikçe mutlu oluyoruz. Çünkü algılarımız bizim değil ki bizim olmayan düşüncelerimiz ve duyarlılığımız gibi . Bize günler yapıyorlar , büyük indirimler, bol emojili paylaşımlar, çiçekler, kıyafetler, lüks restoranlarda yemekler, mücevherler..... Programlı yaşıyor, programlı tüketiyor, programlı davranıyoruz albayım. Çağın ve insanlığın esas gerekleri kimin umrunda. Dolan huzurevleri, artan depresyon ilaçları, adliyelerde biriken boşanma dosyaları, artan kadın cinayetleri , taşan öfkeler , biriken banka borçları kimin umrunda ?
Tüketiyoruz insanı, duyguyu , umudu , düşünceyi takvimlerde tükenen günlerle beraber. Tüketiyoruz çünkü tükettikçe mutlu hissediyoruz Albayım
Tükettikçe tükeniyoruz Albayım Mahsum OMAK , İstanbul
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.