- 504 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Bu 14 Mayısın üç misafiri oldu!
Her ne kadar bunlardan iki 14 Mayıs sabit,biri değişken ise de aynı güne denk gelmelerini “hayra yormak” gerek diye düşünmekteyim.
İlki “Anneler Günü”.
Mayıs ayının 2.Pazar günü bu yıl ayın 14’üne denk geldi.
Gerçi rahmetli anamın bırak 14 Mayıstan haberdar olmasını,yaşını dahi hatırlamakta zorlandığı hep aklımdadır.Hatta “zevkle” anlattığı şu anekdotu da.
Yıl 1928.
Ülkemiz Latin alfabesine geçmiş,özellikle kız çocuklarının okuması için köy köy gezilmekte,okul çağına gelenler tespit edilmektedir.
Bahçe çitlerinin arkasından,mahalledeki kız çocukları bir araya gelip,gelen yetkililere,
-Biz hocaya değil,kocaya varacağız demelerini tatlı bir tebessümle halen hatırlarım.
Burada murada edilenin okuldan kaçmak mı yoksa “kocaya varmak mı” olduğunu çözmüş de değilim.Belki de “büyüdük,evlenme çağındayız” demekteydi duygusal dünyaları.Kim bilir?
2’ci 14 Mayıs “Dünya Çiftçiler Günü.”
1984 yılından beri kutlanmak olan bir gün imiş.
Bizim çocukluğumuzda olmadığından bir izi de yoktur bende demekle yetineyim.Ama tarlayı,çiti,çubuğu ve özellikle de tütünü ayrıca ekin biçildikten sonra ayağımıza batan “anızın” ne demek olduğu gayet iyi bilirim !
Ve mart-nisan aylarında evimizde baktığımız ipek böceklerinin sevimliliği de hiç unutacağım şeyler değil.Koza haline gelince de Edirne’ye satılmaları…Bu bizim için “helva” ve “köfte” demekti…
3’cü 14 Mayıs da 14 Mayıs 1950 seçimleri.
Her olayı maalesef “dövüşür “gibi tartışma geleneğini sevdiğimiz için,bunu dahi şöyle gönül rahatlığıyla konuşamamaktayız.
Bence bu 14 Mayıs muazzam bir tarihi tecrübedir.
İktidarın kavgasız,gürültüsüz ve barışçıl yolla el değiştirmesini bu günde konuşmamız ve bence de bunu büyük bir olgunluk olarak görmemiz /değerlendirmemiz gerekir diye düşünmekteyim.Bu seçimlerin galibi,bence o yıllarda gösterilen “demokratik olgunluktu.”
Düşünür Karl Popper’ın “demokrasinin erdemi” dediği şey tam da budur.İktidarın,barışçıl yolla el değiştirmesi…
Gelecek 14 Mayıslarda daha çok günün bir araya gelmesi dileğimle.
Bütün annelerin anneler gününü kutlar,yaşları kaç olursa olsun ellerinden öpmek isterim.
YORUMLAR
sabri ayçiçek
sabri ayçiçek
:) İlahi efendim.
Eczacıların ha!
Bilgisi olmayanlar için gayet yerinde bir yazı.Gün olmakla birlikte düşünme günü ...
Annemizi---çiftçimizi ve dahası demokrasiyi...
sabri ayçiçek
Çok sağ olunuz!
sabri ayçiçek
Çok sağ olunuz!
Galiba 14 Mayısın misafiri 4 olacakmış.Bugün gazete ilanlarında,14 Mayısın Türk Eczacılar Günü olduğunu öğrendim...Dünyadakilerin de 25 Eylülmüş.
Hangisi doğru karar vermedim ama 14 Mayısta bir gün daha olacak gibi...
Yeni öğrendim...Paylaşmak da istedim bundan dolayı.