- 1432 Okunma
- 7 Yorum
- 3 Beğeni
** MUCİZE DOLU BİR GÜNÜN HİKAYESİ..! **
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yine pirelerden birine kızıp,yorganı yaktığımın yirmi gün sonrasıydı. Haliyle dara düştüğümüz bir ay sonu gezintisi..!
Hanım ve ben; mutluluğun,neşenin esamesinin bile okunmadığı,sadece yere bakarak düşünceli düşünceli yüreyen asık suratlı,yılgın,yorgun görünüşlü iki insan...
Benim beynimin en ücra köşelerini bile o anki çekilmez zorluklardan nasıl kurtuluruz düşüncesi meşgul ederken,hanım ise sigarasızlığın telaşına düşmüş,koca bir günün onsuz nasıl geçeceğininin hesabını yapıyor..!
Evden biraz uzaktaki dört yol ağzındayız.Karşıya geçmek için ışıklara doğru yürürken,birden önümde güneşin etkisiyle jelatininden kaynaklı parıldayan bir sigara paketi gördüm.Gayet bakımlı,el değmemiş gibi durup,bana "al beni " dercesine bakan bir sigara paketi.!.Eğilip alacağım almasına da, ya içi boşsa..!" En iyisi önce çaktırmadan kontrol etmek" diye düşünüp,hassasiyetine güvendiğim ayağımın ucuyla hafiten itelerken, içimden de derin bir "ohhh.." çektim..Paket gerçekten hiç açılmamış ve ağırlığından belli içi doluydu..! "Çok şükür bu günü de kurtardık" dedim kendi kendime..Çünkü sigarasız hali, alim Allah hiç çekilmezdi hanımcazımın..! Şöyle bir etrafı kestikten sonra,yere eğilip Davidof marka kaliteli sigarayı aldım arkama sakladım..Sonra da hanıma dönüp
"senin derdin sigaraydı değilmi..? ya ben seni hiç sigarasız bırakırmıyım.." deyip biraz duraksadıktan sonra da;
"Al sana sigara.. " diyerek dolu paketi uzattım..İnanın o anki hali görülmeye değerdi..Sanki verdiğim en nadide bir pırlanta paketiydi.Birden bire yüzünde çiçekler açtı,renk geldi..Açıkcası bir oynamadığı kaldı.Bense sigarayı bırkatığım için şükür ki böyle bir derdim yoktu..
Şimdi artık gönül rahatlığıyla yola devam edebiliriz... Niyetimiz, yedi km. uzaklıktaki kız kardeşime gidip onunla birlikte, evinin yakınındaki parka gitmek, gezintimize orada devam etmek.Uzun bir yürüyüşten sonra nihayet kardeşimle parkın girişinde buluştuk.Beraberce biraz yürüdükten sonra,hem dinlenme amaçlı,hemde hatunlar arası dedikodu için önümüze gelen ilk bank´a seriliverdik yorgunluktan...
Tabi ki ilk haber başlığı o ilginç sigara bulma olayı idi..Aynen öyle de yaptı değerli eşim..! Kızkardeşim olayı dinledikten sonra,"valla benim de pakette son iki sigaram, yarın bütün gün sigarasız ne yapacağımı bende bilmiyorum" deyince ister istemez yine içlendim,yine hüzünlendim..Yaşadıklarımız sanki gerçek değilde kabus gibi bir rüyaydı.Biz uyanacaktık her şey bir anda yine eskisi gibi toz pembe olacaktı..Ama ne yazıkki yaşadıklarımız gerçek ve belki de bir başlangıç.Daha zor günler bizi bekliyordu..!
Bir ay gibi kısa bir zaman diliminde nereden nereye gelmiştik..Kendimi o kadar bitkin,o kadar yorgun hissediyordum ki; sanki uçurumlardan yuvarlanmış,her tarafım kırıklar,yaralar bereler içindeydi..Biran uzun bir durgunluk oldu,birbirimize donuk yüzlerle bakışırken,belli ki hepimiz aynı anda aynı şeyleri düşünüyor,o karamsar duygular içinde kıvranıyorduk..Yine de; her işte bir hayır vardır deyip,o anı geçiştirdik..
Sonrasında haliyle neşemiz kaçmış,iştahsız bir halde,yürüyüşü de kısa kesip kardeşimin evine doğru yürüyoruz.Artık oturduğu sokağa gelmiş,evine birkaç ev kalmıştı.Ben sağ tarafta yürüdüğüm için evlerin garaj katındaki küçük pencerelerin pervazlarına yakın geçiyordum.Birden önümdeki pervazın üstünde,halinden fazla el sürülmediği belli hayli diri,R6 marka bir sigara paketi ilişti gözüme.. İçimden "eğer bu pakette doluysa, her halde ben kafayı yerim" diye çekine çekine kardeşime dönüp,
-Ya sen ne sigarası içiyordun..? "diye sordum..Verdiği cevap daha da ilginçti
-R6 leict içiyorum, neden..? " ben şok üstüne şok yaşıyordum,çünkü sigara R6 marka hemde leict ´ti..Gözlerinin önünde içimden inşallah boş değildir diyerek eğilip paketi aldım.
-İyi o zaman al sana da R6 leict dedim
Paket hiç açılmamış dolu paketti..! Şoku atlattıktan sonra ikisinin gözleri fal taşı gibi açılmış vaziyette; birbirine bakarak aynı anda "olamaz yaaa..! ! "deyişleri hep gözlerimin önünde tatlı bir anı olarak kaldı..O ana kadar yaşadıklarımız aslında büyütülecek birer mucize gibi görülmesede,Yüce rabbimin bu iki mucizeyle o anlarda kendisini bizlere hissettirmesi,bana öylesine bir manevi güç vermişti ki; Allah´ın izniyle en kısa zamanda yine bu girdaptan kurtulup,selamete kavuşacaktım.!
Artık eve doğru binbir türlü düşüncelerin içerisinde ağır aksak yürüyor,arada bir laflanıyorduk.Eve yaklaştıkça karnımın acıktığından olacak ekmek geldi aklıma.Eyvah.. dedim içimden.Allah´a şükürler olsun evimizde yemeğimiz vardı ama ekmek yoktu..Ne yapacağımı düşünerek yürürken devamlı cebime soktuğum sağ elimin bir parmağı, gayri ihtiyari içinde ki küçük gizli cebe takılmış ve elime yuvarlak tıpkı 1 dm. büyüklüğünde bir cisim ilişmişti..Aslında gibisi fazlaydı çünkü parmaklarımın arasındaki gerçek bir 1 Dm. idi.. Tam bir pide parası..!
Düşüncemle aynı saniyede elime iliştirilen sadece bir pide parası..! O an dondum kaldım..Hanımın şaşkın bakışları arasında,gelene gidene aldırmadan ağlayarak ellerimi Sema ya kaldırıp binlerce kere şükür ettim, Yüce Allah´ıma..Sonra yaşlı gözlerle hanımla bakıştıktan sonra hem o, hem ben kan canağı gözlerle yakındaki fırının yolunu tuttuk..
O fırın, benim her gün döner müşterilerim için 1500 pide aldığım fırındı..! Para almayacaklarını bildiğim için, bir pide aldım ve o 1 dm. tezgahın üstüne koyarak,"hayırlı işler " dememle çıkmam bir oldu.. O günkü yaşadıklarımızı,bereketli mütevazi soframızda hanımla bir birimize sadece bakışlarımızla huzur içinde anlatırken..ikimizde çok mutluyduk..
Bu mucize dolu gün, Allah’ıma şükürler olsun ki;kısa bir zaman zarfında gelecek mutlu günlerin ilk habercisiydi..!
Anlatmaya çalıştığım bu öykü,hiç abartısız,kelimesi kelimesine yaşadığımız mucizelerle dolu bir günün öyküsüydü..Günlük 15.ooo Dm. cirolu,21 elemanın çalıştığı küçük çaplı Döner prodoksionumu,yanımda şoför olarak çalışırken ortak aldığım,kardeşten bile ileri saydığım ortağımın oyunuyla,ceketimi alarak çıktığım o acı dolu günlerimizde yaşadıklarımızdan sadece bir günün öyküsüydü....
Ama hiçbir şey ne onun yanına,nede onu bu yola sürükleyenlerin yanına kar kaldı.Yüce Allah´ıma şükürler olsun ki, onlar yıkıldı, ben yine ayakta dimdik kaldım..
Okuyan gözlerinize hisseden yüreğinize sağlık,selamlar,saygılar.
YORUMLAR
Allah daima iyi kalpli, güzel karakterli insanların yanındadır.
İnşallah işleriniz düzelmiştir, dualarımız sizin için.
Küçük bir anımı anlatayım. Birikimlerimizle yeni bir ev satın almıştık. Kiracılıktan kurtulalım diye neyimiz var neyimiz yoksa ortaya koymuş, parmağımızdaki evlilik yüzüklerini dahi satmıştık parayı denkleştirmek için. Tapu masrafları, evin badanası, boyası derken cebimde tek kuruş, hatta ekmek alacak param kalmamıştı. Kredi kartıyla iki ekmek alsam, bana gülerlerdi. Borçlanmak da istemiyordum. Kimseden borç para da istemedim. Yarın bir gün, '' adamın ekmek alacak parası yoktu, şimdi adam oldu, para vermeseydim, karınlarını doyuramayacaklardı. '' lafını kimseden duymamak için, kendim aç kalmaya razıydım ama eşim ve çocuklarımı düşünmeliydim.
Kıvır kıvır kıvranırken, mucize gibi bir şey oldu. Küçük oğlumun, kartondan yaptığım bir kumbarası vardı. Evi yerleştirirken elime geçti.. İçinde bozuk ve kağıt paralar vardı. Aylardır, belki de yıllardır içini açmamıştım. Sevinçle içini açtım, eşime de '' Bak dedim, bak.. Allahın işine bak.. Ekmek de alırız, alışveriş de yaparız.'' dedim.. 1 hafta sonra maaş alacaktım. Öyle bir zamana denk gelmişti bu yokluk.
1 hafta o kumbaradaki para imdadımıza yetişti..
Hatırladıkça hüzünlenirim..
Sağlıcakla kalınız.
Anlamlı, ibret verici; güzel anlatımı ile mükemmel bir yazı idi. Her şeyi ile günün yazısı seçilmeyi hak etmiş. Yazınız günün yazısı seçildiği için ayrıca tebrik eder, başarılarınızın devamını diler ve saygılar sunarım...
Mahmut Mücahit Özdemir
ibretlik güzel bir hikaye olmuş hocam..
kalbiniz temiz olduğu sürece,maddi olarak hiç bir şey kaybetmezsiniz..çünkü.; parayı veren de alan da Allah'dır istediğine verir. ( imanı isteyene verir )....
zamanında bende çok para verdim alamadım,ama şükürler olsun hiç kaybeden olmadım..çok acıdır belki ama en iyi ilaç sabır dır,sonuçta hayatta bir sınav,mühim olan sınavı nasıl verdiğimizdir..
kaleminiz daim olsun,selamlar saygılar..
Mahmut Mücahit Özdemir
Selam ve saygılarımla..
kalpler temiz ve dürüst olduğu anda Allah her daim yar ve yardımcıdır yeter ki bizler dürüst olalım.
bu alemde herkes yaptığını çekiyor, Allah hesabını öbür tarafa bırakmaz ama kullar bunun farkına varmazlar.
İbretlik bir hikaye ve çok da güzel kaleme alınmış. yazan o güzel yüreğinizi tebrik ederim.
kaybedilen para olsun, onurumuzu kaybetmedikçe kaybedilenler telafi edilir.
saygılarımla
Mahmut Mücahit Özdemir
Selam ve saygılarımla..
Keyifle okudum .Gerçekten ilgincmis .Allah daha güzel mucizelerle karsilastirsin inşallah .kaleminiz baki kalsın .Saygılar
Mahmut Mücahit Özdemir
Selam ve saygılarımla..