Kader Gayret.1
Kader...
Gayret...!
-Alooo...
-Efendim,
-Evladım orası Emlak’cı mı,
-Evet efendim,
-Adın ne senin,
-Kenan efendim,
-Soyadın yok mu evladım,
-Var efendim Sayın, Kenan SAYIN,
-Ha şimdi oldu, Kenan SAYIN evladım benim satılık yerlerim var satarmısın?
-Evet tabi ki efendim emredin yeter,
-Güzel aferim ama ben uzaktayım gebze de Bayram oğlunda yım, gelir misin buraya,
-Gelirim efendim,
-Ne zaman?
-Hemen gelirim efendim,
-Aferin sana yaz adresi o zaman,
- Adres yazıldı yola çıkıldı. Bir saat sonra söylenen adrese varıldı...!
İlk izlenim...
Söylenen adrese varıldığında bölgenin hakim tepesi üzerine inşa edilmiş kelimenin tam anlamıyla Şato... tarzı yaklaşık 25 dönüm arazi etrafı yüksek duvarlarla çevrili, sadece duvar da değil yüksekçe yetişmiş çam ağaçlarının oluşturduğu doğal bir sur.
Dış Kapıda iki tane güvenlik görevlisi ben çekinceli bir ifadeyle bana verilen ismi söylememle iki görevlinin hazır ola geçmesi.. bende tarifsiz bir etki oluşturdu,
daha önce böyle bir durum yaşamamış olmanın da verdiği eziklik olsa gerek..
Bir görevlinin refaketin de dış kapıdan içeri girmek içeride ki inanılmaz atmosferin etkisi... Anam ALLAH ım burası neresi bu adam kim ben neredeyim... kafamda cevaplanması gereken biri birini tetikleyen cevapsız sorular..
ve nihayet Şato denilecek kadar görkemli binanın önüne varıldı,
Görevli kapı zilini çaldı kapı açıldı ve çok şık bir hanım görevliye beni teslim etti,
Hanım Görevli adımla bana hitap edince üzerimde ki şaşkınlığın verdiği baskıdan bir an için kurtuldum beni çalışma odası diye adlandırdıkları odaya aldı..
siz bura da bekleyin efendim...
-Bey efendi birazdan teşrif edecekler...
Ben kafese hapsedilmiş kırlangıç gibi aldığım nefesi bile duyar gibiyim kalbim varlığını atışlarıyla bana bile hissettiriyor.
üç ya da beş dakika diyebileceğim ama benim asır gibi hissettiğim bir zaman dan sonra kapı yine hanım görevli tarafından açıldı akabinde Bey efendi içeri girdi.
Kırmızı tenli kızıl saçlı gerçekten bey efendi izlemini hissettirecek kadar etkili bakışıyla yüzünde insanın içini ısıtacak bir tebesümle,
-Hoş geldin Kenan SAYIN evladım...!
-Hoş Buldum efendim.. umarım geç kalmamışımdır...
-Yok yok zararı yok,
-Ne içersin evladım? sen kahvaltı ettin mi.? yok canım bu saat de kahvaltı etmemişsin dir.. Kızım hemen bir şeyler hazırlayın... bakalım demesiyle hanım görevli buhar oldu.
..:
Söhbet...:
-De bakalım evladım anlat nasıl buldun burayı...?(sorunun maksadı neydi bilmiyorum ama)
-Efendim çok güzel ALLAH ömrünüzü bereketli etsin son deminize kadar huzur içinde yaşamanızı dilerim.( içten bir tebessüm)
-Bak şimdi evladım sana bir şey diyeyim, ben bir kaç gündür Yenibosna da bir çok emlakcıyı aradım (sarı sayfalar da) telefonları bularak.
sana söylediğimin aynısını da onlara da söyledim kimse beni ciddiye almadı ve ben kime ne zaman gelirsin dediysem ipe un serdiler. bu tür adamlar insanı hasta eder. iş yapacak adam işini adam gibi gövdesinden tutacak. aferim sana ban nasıl hemen gelirim dedin... bu senin için çok iyi olacak. yeter ki dediklerimi harfiyen yerine getiresin...
( içimden geçen düşünce aman efendim aksi mümkün mü.)
o arada hanım görevli iterek getirdiği servis arabasının üzerinde görüntüsü bile insanı mest eden kahvaltıyı görünce en çok da ilk defa gördüğüm servis arabasının şaşkınlığı benim içsel alemimde fırtınalar estiriyordu.
ve ilk defa kahvaltı ederken daha çayımın son yudumunu almadan hanım görevli elinde demliklerle hazır bekliyor olması beni çok mahcup ediyordu bu mahcubiyetle yenilecek kadar yedim tabi...
Kahvaltı dan sonra konu işimize geldi...
Bey efendi bir dolaptan klasör dosyasını çıkartıp masanın üzerine koydu... ve ayıkladığı belgeleri hanım görevliye verdi. kızım bunlardan birer tane örnek çıkart fotokopi makinasını gösterdi. ve ben yine şaşkınlar dayım o tarih de bir ev de fotokopi makinası...!
Çıkartılan örnekleri tek tek tasnif etti. içlerinden bir tanesini ayırdı.
Bak evladım ilk bunu satacaksın. fiyatımız başlangıç olarak (........usd)
Sonrasın da ben sana haber ettik ce bir tane daha satacaksın.
ben sana komisyon vermem. komisyonunu tek taraflı alacaksın ve alıcıya söyleyeceksin. önce senin komisyonunu verecek sonra kapora alacaksın ve beni arayacaksın ben gelip tapu satışını yapacağım. tamam mı.?
-Tamam efendim Emredersiniz...!
-Al şimdi bunları. say bakalım kaç tane.. eşleştirelim. (orjinalleri kendi elinde)
Tüm eşleştirme bittikten sonra toplam da 42 Adet yenibosna nın en güzel yerinde Arsa.ben inanamıyorum aman ALLAH’ım...
ve ilave etti.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.