- 1100 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CAN VE CANAN 1
Can rüyasında Sarışın yeşil gözlü bir kız görür. Öğle güzel öyle masum düşünceli ve anlamlı bakıyor ki. Bir gül koparır verir o güzel kıza. Öyle güzel öyle tatlıdır ki sanki hep tanıdığı biri. Gönlü düşer rüyasında sever o güzeller güzeli kızı. Uyanır rüyadan ama gönlü rüyasında gördüğü güzel kızda dır. Hiç hayatında karşılaşmadığı ve köyünde de görmediği bu kız kimdir uzun süre rüyanın etkisinde kalır. Her nere gitse o kızın sureti aklında. Gördüğü kızlara bakar onun suretini arar hiç bir o kıza benzemez.
Okul için hazırlıklar yapılır. İlçeye gider kaydını yaptırır. Okul açılır okula gider. Okulun bahçe kapısından içeriye adımını attığı anda durur kalır. Okulun bahçesinde o kız rüyalarında gördüğü rüyalarında sevdiği o sarışın yeşil gözlü kız.
Gözlerini alamaz kıza bakmaktan. Hemen toparlanır yaptığından utanır. Zil çalar Can 4 A sınıfına girer. O kızı arar gözleri o sınıfta yok. Her teneffüs o kızı arar gözleri. Kızın yanına gidemez utanır hep uzaktan bakar. Daha önce hiç kimseye böyle bir duygu duymamıştır. Can daha önce yaşamamıştı böyle bir duygu. Şaşırır ne yapacağını kız kendine doğru geldikçe aptallaşır. Bu esnada kızda kendine bakmaktadır. Gözleri onu bakarken yakalar göz göze gelirler. Yıldırım çarmış gibi elektriğe tutulmuş gibi olur Can.
Bir gün teneffüs zili çalmıştır. Can sınıfından Osman la bahçeye koşar hemen. Güzel kızı arar gözleri. Kızda kendilerine doğru gelir. Kız yaklaştıkça heyecanlanır Can. Yanlarına gelir Osman a Can ı gösterip arkadaşınla bizi tanıştırsana der. Elini uzatır ben Can der. Ben Canan 4 B sınıfındayım der kız. Tanıştığımıza çok memnun oldum derler. Can ın yüreği heyecandan yerinden fırlayacak gibi olur. Kanatlanır sanki bulutların üstündedir Can.
Her dersten sonra teneffüs olmasını sabırsızlıkla bekler Can koşar bahçeye Canan ı görmeye. Böyle devam ederken okulda günler. Bir ders arasında kapı çalınır Canan kendi sınıflarına gelir. Ben bu 4 A sınıfına geldim kaydımı buraya aldırdım ismim Canan … der sınıf numaram 791 der. Can öyle sevinir ki. Artık teneffüsleri beklemesine gerek kalmamıştır. Canan la artık aynı sınıftalar. Üstelik 790 kendi numarası sevdiği kızın numarası da 791 artık aynı sınıftalar çok sevinir. Özledikçe Canan ı sınıfta derste görebilecektir artık. Can okulu çok sever. Daha doğrusu Canan ı çok sever. Onun yüzünden okulu sever. Hatta akşamları ve hafta sonları hep onu bir daha görebilmek için Canan ın mahallesine gider. Onu görmeden yapamaz olur Can.
Can ın sınıfta Canan a bakarken Canan ın gözlerine yakalandığı an heyecandan kendinden geçer. Yüz yüze konuşmaya cesaret edemez Can. Bir gün Canan ın Can ın oturduğu sıraya gelir Canan ben bu ders bu sıraya oturmak istiyorum der. Can ve arkadaşı da o ders onların sırasına gider oturur. Can ın gözü yine Canan ın üzerindedir. Canan oturduğu masada Can ın defteri ninin arasını karıştırır. Defterinin arasında bir kırmızı gül resmi görür. Resmin arka yüzüne bakar bir yazı var mı diye gülü kendi alır.
Can Canan ında kendine bakışlarından yaklaşımından cesaret bulur. Yüz yüze konuşmaya Canan a açılmaya cesaret bulamaz. Bir akşam oturur duyguların kaleme döker mektup yazar Canan a. Ama bir türlü veremez. Her akşam yarın veririm diye kendi kendine söz verir Can. Ama bir türlü yazdığı mektubu Canan a veremez.
Akşam olur okuldan çıkarlar. Evlere doğru yola düşerler. Gece Can kendi kendine yarın mutlaka bu mektubu vermeliyim dediği halde. O gün yine mektubu verememiştir. Canan okuldan çıkmış evi yarılamıştı. Can Canan ın arkasından bakar kalır. Yanında ki arkadaşı Cengiz ne bekliyorsun yolun ortasında neden eve gitmiyoruz der. Can Canan dan Matematik defterini alacaktım alamadın onun için baka kaldım der. “Bak oda yolda orada bekliyor gidip alayım getireyim” . Can da al getir der. Cengiz defteri getirmek için yola çıkar. Canan anlar gibi orada bekler. Cengiz varır Canan ın yanına ne bekliyorsunuz der. Canan da seni bekliyoruz. O zaman ne isteyeceğimi de biliyorsun ver de götüreyim der. Gülüşürler matematik defterini alıp getirir.
Can defteri alır eve götürür. Sabah okula gelirken getirir ama yazdığı mektubu içine koyar. Sınıfa girer defteri teşekkür eder Canan a verir. Sınıftan çıkar. Zil çalar herkes sınıfa girer öğretmen gelir sınıfa girer ama Can utancından cesaret edip sınıfa bir daha giremez. Teneffüs zili çalar. Can okulun bahçesinde bile duramaz. Çok istediği halde Canan ın yüzüne bakmaya cesaret edemez. Can ın arkadaşları gelir bulur neredesin neden derse girmedin. Canan seni soruyor seni arıyor derler. Neden soruyor durumu nasıldı üzgün mü sevinçli mi. Canan ın yanına gitmeden uzaktan bakar Can. İkinci ders sınıfa girer ama yine göz göze gelemeye çalışır o tarafa bakamaz. Cesaretini toplar bir ara kafasını o tarafa çevirir. Canan la göz göze gelir. Canan gülümser Can a. Heyecandan nefesi kesilir Can ın. Elektriğe tutulmuş gibi olur. O gülümseme o bakışla Can ın kalbine Canan ışık olup akar. Can ın yüreğine ilk defa böyle mutluluk dolar. Dünya Can ın olur o an.
Zil çalar teneffüs olur. Canan la beraber bahçeye çıkarlar. Can gözlerin kaçırır Canan dan bakamaz yüzüne sevdiğinin. Canan sorar Can defterin arasında bir mektup çıktı sen mi yazdın der. Ben yazdım der Can duygularımı ancak böyle ifade edebildim der. Şayet kabul etmez iseniz özür dilerim der. Sen teklif etmesen artık ben sana yazacaktım der Canan. Arkadaşlık teklifini kabul ediyorum Mektubuna cevap yazacağım der. Can çok sevinir, Sevincinden tutmasa kendini Canan neredeyse okul bahçesinde sarılacaktır. Bastırır kabaran duygularını sadece orada teşekkür eder. Can o kadar çok mutlu olur ki rüyalarında gördüğü kızda kendine karşı boş değildir.
O yıllarda sağ, sol olayları var okullar çok karışıktır. Canan da aynı dünya görüşünü paylaşırlar. Bir gün sonra Canan mektubuna cevap yazar. Bir kitabın arasına koyar kitabı Can a verir. Can kitabı alır sayfaların arasını öylece açar arasındaki yazılı mektubu görür. Heyecana kapılır kızarır sevinir.Kimse görmesin diye hemen kitabı kapatır. Kimsenin olmadığı bir köşeye gider heyecanla sevdiğinden gelen mektubu okumak için hemen acar. Canan aldığı arkadaşlık teklifinden mektuptan dolayı çok memnun olduğunu sen yazmasan artık hissettiğim duygularımı ben yazacaktım der. İlk gördüğü anda etkilendiğini bahseder. Canan yıllar öncesinden Can ı rüyasında gördüğünden bahseder. Can şaşırır. Her ikisi de birbirlerini daha hiç görmeden rüyalarında karşılaşmışlardır. Buna bir anlam veremezler. Orada doğan bu aşkın acısını ölünceye kadar çekeceklerdir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.