- 1201 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
babamın size çok selamı var
bundan beş yıl önce..
her zaman ki gibi sıradan bir gün hatta o kadar sıradan ki bütün günleri sıralasanız ancak bu gün ki gibi olur....yemek çay faslı derken her zaman olduğu gibi yine elimde kitap, sayfalar arasında heyecanla dolaşırken ; uymakla uymamak arasında bocalıyorum,hani tatlı bir uyku derler ya,uyku esir almak istiyor ben direniyorum, ben direndikçe elimdeki kitap düşüyor,hatta kitap bile bıktı ki bu muhabbetten ....en son yüzüme düştü ve ’ yeter artık ne olur uyu artık’ demeye başladı...bende mecburen dalmak zorunda kaldım..
kızım Sıla..tam o esnada..
_____babacığım okulumuza yarin vali gelecek..
_____kızım ne yapıyım..
tam dalmak üzereyim yine kızım..
_____babacığım okulumuza vali gelecek ama..
_____kızım yeter ama uyuyorum rahat bırak beni..
biraz zaman geçiyor dalıyorum ve yine kızım..
_____ama babacığım vali yarın bizim sınıfa da gelecekmiş onun için söylüyorum sana..
_____iyi kızım valiye çok selamımı söyle,biraz uyuyayım ne olur.
kızım gitti.....
bir gün sonra......
akşam biz yine aynı, elimde kitap,ama ne hikmetse uymuyorum,kızım odasından çıkıp yanıma geldi..
______babacığım valiye selamını söyledim
______aferin kızım iyi yapmışsın
______gerçekten söyledim babacığım
______tabi tabi..
______inanma sen ama vali çok güldü
dedi ve zıplayarak odasına geçti ..bende çok önemsemedim haliyle,kızım biraz şakacıdır bildiğim için,kitabımı okumaya devam ettim..aradan bir saat kadar bir zaman geçti..eşim mutfakta telefonu çalmaya başladı,telefonu benim yanımda olduğu için baktım Sılanın öğretmeni arıyor,eşime seslendim...
______hayatım Sılanın öğretmeni arıyor
______tamam geliyorum hafta sonu toplantı var onun için arar...
eşim geldi ve telefonu açtı....
_______efendim hocam..
_______teşekkür ederim hocam iyiyim siz nasılsınız..
_______evet
_______yaa
_______ciddi olamazsınız
_______gerçekten mi
tabi bu arada bayağı bir gülmeler....iyi ki gülüyorlar yoksa konuşmalarından korkmaya da başlardım...
_______inanmıyorum
_______bir şey olmaz değil mi hocam
_______zaten eşim onu şaka olarak söyledi
_______tamam hocam teşekkür ederim iyi akşamlar..
eşim telefonu kapadı..
_______aferin size kızınla seni tebrik ediyorum,gerçekten valiye selamını söylemiş...
_______inanmıyorum ciddi olamazsın...
_______yarın gider öğretmeninden öğrenirsin olup biteni..
hemen Sılayı çağırdım,kızım sen gerçekten söyledin mi valiye selamımı dedim.. ’evet babacığım sen söyle deyince ben söyledim’ dedi..kızımın suçu yoktu selamı gönderen bendim,gülüyordum ama içimden de korkmuyor değildim, çünkü vali bu selamı tahdit olarak da algılayabilirdi..
ertesi gün.....okuldayım..
öğretmeni anlatıyor..vali bey sınıfları dolaşıyor sıra bizim sınıfa geldi,içeri girdi..
_______nasılsınız çocuklar..
_______iyiyiz.....
herkes yerine oturdu vali tam bir şeyler söyleyecekti ki,Sılanın sürekli parmak kaldırdığını gördü,bana döndü, ’ kızımız bir şey soracak herhalde hocam ’dedi...
_______buyur kızım..
_______vali bey babamın size çok selamı var..........
öğretmeni hem gülüyor hem anlatıyor...’ hepimiz şok olduk.. vali,milli eğitim müdürü yanındakiler artık gülmekten kimse konuşamaz hale geldi en çokta vali gülüyordu..çıkarken de Sılaya döndü ve..’sende babana çok selam söyle ’ ..dedi ve gittiler.sonra koruma müdürü geldi bilgi amaçlı isminizi aldılar ’...
ama niyeyse yinede içimde bir tereddüt var..
üç gün sonra....
iş yerindeyim bir telefon...
_______efendim
_______sadık karademir lemi görüşüyorum
_______evet buyrun
_______ben valilikten koruma müdürü Rıfat nasılsınız..
_______teşekkür ederim müdürüm ..herhalde.. geçen kızımın... selamı için aradınız ..inanın onu ben gayri ihtiyari birazda lafın gelişi söyledim inanın bir art niyetim felan yoktu çok özür dilerim..
_______yok yok sadık bey endişe etmenize gerek yok,biz zaten sizi araştırdık,sadece bilgi amaçlı aramak istedik,vali beyde şaka olduğunu anladı zaten üç gündür gülüyor bu hadiseye,ayrıca böyle öz güveni yüksek çocukların olduğunu da görünce çok memnun olmuş,yani endişe etmenize gerek yok..
_______çok teşekkür ederim bayağı rahatladım,kaç gündür içimde bir huzursuzluk vardı,iyi günler...
kızım Sıla yedinci sınıfa gidiyor önümüzdeki günlerde okullarına yeni gelen vali gelecekmiş..
_______babacığım bu valiye de selamını söyleyeyim mi.........
YORUMLAR
Hocam,
cok guzel bir ani, ben de guldum. Cocuklar iste: boylesine samimi, boylesine saf, boylesine icten. Keske bu yonleriyle hep cocuk kalabilseydik. Paylasim icin tesekkurler.
abdullah