Aforizmalarim.
1. Eğer gönlünün ev sahibi yoksa yatağında misafir eylemler ve teninde bin başka hazzın parmak izi ile kalabalık bir yalnızlık çöplüğündesindir.
2. Gönül kırılgandır, fikir çelikten ,gönül alıngandır akıl yüzsüz arsız.
3. Aklın bizzat kendisi, kendisinin nasıl oluştuğuna aklı ermiyorsa biz madden neyi, kimi nekadar anlayabiliriz.
4.
5. Sevgimizle sarıp sarmaladığımızın gönlümüzde kutsal bir dokunulmazlığı vardır.
6. Mazinin hatıraları onlara ortak olanlarla anılmıyorsa, hissedilen yetim bir paylaşım, hissettirilmeyen hüzün vardır.
7.
8. Hiçbir hakka sahip olmadığının kaybına razı olabilirsen, asla haksızlığa uğramamış olmak gibi büyük bir kazancın olur.
9.
10. Kendinle dalaşında haklı haksız aranmaz, zira hangi tarafı tutsan o taraf elinde kalır.
11.
12. Tanrı varmı ? Bu soruyu soran sorduğu kişiden gözlerini ayırmasın, karşısındakinin var olmasında kendisinin veya tüm insanlığın bir payı olabilirmi ? Şimdi çevresine bakabilir.
13. Peygamberler sırf kötülük getirseydi mesajları böylesine sahiplenilir kitapları kutsanırmıydı ? Hep doğruyu iyiliği getirmiş olmalarına rağmen yeterince savunulmuyorsa bunu insanda aramak lazım
14. Gönül aklı çelip ona cinayet dahi işletebilir, akıl sınırsız fikir olanaklarını devreye soksa gönüle kılını kıpırtattıramaz
15. Duygu madde boyutu olmayan her şeyi kapsar soyuttur. Ne ki madden olmasak manende olmazdık
16. İyi insan yoktur, kötü insan yok. İyi dediğimizden kötülük, kötü dediğimizden şaşırtıcı şekilde iyilikte görebiliriz. Bunu önce insan sonra şartlar belirler.
17. Yazdıkların için okur bul, bulamıyorsan çağa uy sende okur için yaz.
18. Dünya bir boyama kitabıdır, insan ise aşıksa bir boyama ustası. İşte o zaman tabiatı istediği renkte boyar renklendirir. Aşk biterse sırf boya kalemlerini ve boyama yeteneğini değil, bir an tabiatı da kaybedersin.
19. Gönül sana dünyayı avuçlarında tutturabilir, yeterki sevdiğin bir çift el olsun.
20. Kitapçılar kuyumcudur bakır almazlar, kabul görmek istiyorsan elinde altınla gitmelisin.
21. Maddiyat dışını, maneviyat içini parlatıp zenginleştirir.
22. İç çekme ruhun bedenle yürüttüğü bir tür doldur boşalt türüdür. Kudretli bir nefesle ciğerlerimizi ağzına kadar doldurduğumuzda tüm ruhsal stresimizi oraya hapsederiz ve sqnki tüm güç bizdedir artık. Saçma bir huzur ve özgüven sarar bizi, ardından bıraktığımız hava ile tüm ağırlığımızı üfleyiveririz. Hiç bitmesin isteriz ancak her güzel şey gibi o da biter. Soluğumuzun kesildiği anda mutlu olduğumuz yegane andır o.
23. İnsan kendi kendine yetebilseydi eğer, ne özlem duyar ne de onun acısını çekerdik.
24. Tersten yürüyorum yaşama, bunun yolumla bir alakası yok, hayat ters duruyor.
25. Akıl görmediğine inanmaz, gönül görünmeyeni de görür
26. Sözler her millet her lehçede milyon parçaya bölünüp farklılaşsa da, kulaklar hep aynı duyar.
27. Belki üç beş kişi sevmiştir beni, oysa onlarca kişi tarafından terkedildim.
28. Karanlık insan ilişkilerinde güzelliği değil çirkinliği örter, ne zaman üzerimize karanlık çökse kaybetti bizi. Demekki kötüymüşüz
29. Zengin fikirler sadece ilerici ve aydın düşüncelerin ürünüdür, aksi halde kafa kesme fikride bir zenginlik sayılırdı.
30. Ayrıldık ya yavrum biz şimdi, ne tuhaf geliyor insanın insana sarılması.
31. Geçmeyen saatlere inat üst üste delip geçem hasretler özlemler içindeyim.
32. İnsana bugün mutluluk getiren, yarın olan huzurunu da alıp gidebilir
33. Günümüzde dünyanın birçok yerinde kadın ve erkekler dönüşümlü olarak ortak kullanıma açık hale geldi.üç ayda bir yaşanan aşklar var artık, sevdalar çıkmak için. Mecnunun kemikleri sızlıyordur
34. Nasılki bir sanat eseri var olduktan sonra sanatçısından çok artık topluma aitse, insanda var olduktan sonra yaşama ve hayatın kendisine aittir. Bedeni tanrı, ruhu doğa, gönlü sevgi,karakteri yaşamın kendisi biçimlendirir..
35. Hassas duygularını ya bir parça duygusuzlukla ödüllendir ya da daha destekleyerek acı çek.
36. Düşüncede mantıklı doğruları doğruları biliyorum ama uygulamada duygularımın yanlışıyla hareket ediyorum.
37. Hayat köpekle fare arası kedi yaşamı, müsadenle gözetiminde peynir tabağına gidenle rmüsadesiz boğazlamak için sinsice bekleyenler.
38. Bir vatandaşın adalete güvenini kaybetmesinden, adaletin bütün vatandaşlara güvenini kaybetmesi evladır.
39. İç dünyama ne kadar az yaklaşırlarsa o kadar iyi geçinebilirim insanlarla, buna ben k2ndimde dahilim...
40. Acı çektirmek bir duygudur. Acıyı çekmek his.acı çeken çektirenin duygusunu hissedemez, lakin duygu hissin bağırdığını hissetmesi lazımdır ki tatmin olabilsin..
41. Yaşarken ne varlık gösterebilirsen öldüğünde o kadar kalıcı olursun. Malesefki eylemlerinin mutlaka iyi olmasıda gerekmez. Hitler örneğin, evet kötüydü ama halen etkin şekilde aramızdadır. Tamam iyi anılmaz ama anılır yaşar ve yaşamaya devam edecektir. Hitlere karşı gelen generali hatırlayan varmı adını unuttum da?
42. Devletlerin yasaları duygudan yoksun sırf soğuk maddelerden oluşmasına rağmen bir iyi hal indirimi uyguluyor en ağır cezadan. İnsan sırf duygudan varlık, lakin genelde bu şansı vermez.
43. Bilginin sözleri fikirleri farklilaşıp milyon parçaya bölünse de, cahilin kulağı hep aynı duyar aynı şeyi anlar, aynını anlamaz..
44. Bir şarkının sözlerine bayılıp müziğinden nefret etmektir seninle olmak..
45. Nasılki iki farklı renk birleştiğinde önceden tahmin edilemez bir üçüncü renk çıkarıyorsa ortaya, insani lişkileride böyledir karşımıza ne cıkacağı her iki taraf içinde süprizdir.
46. Vicdansal hafıza en güçlü hafıza türüdür. Kişide başlayıp çevreye tüm topluma ve insanlığa iyi huylu bir virüs gibi yayılır. Zamanla eskimenin aksine her nesilde tazelenir kuşaklara büyüyerek geçer. Sokratesi idam edenleri bilmeyiz fakat hiçbirşey yazmamış olmasına rağmen onu tanırız. Adnan menderesi idam edenleri de bilmeyiz ama onu biliriz. Sezar’da bu durum istisnadır, sebebi ise yine son nefesinde soylediği vicdani sözdür. Aksi halde burütüs de bilinmezdi.
devamı var…