- 913 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
sözüm ona işçi bayramı....
bugün bir mayıs..
işçinin emekçinin alın terinin bayramı..
alın terinin helal lokma koktuğu,bir lokma için canların feda edildiği,işverenin üç kuruş daha fazla kazanabilmesi için paralı köle yapmaya çalıştığı insanların bayramı, yılda bir gün hatırlanan sözüm ona bayram diye kutlanan ama ne hikmetse kutlamayı bile beceremediğimiz,meydanlarda her yıl söylenen ama hiçbir zaman yerine getirilemeyen vaatlerin bayramı,
bu gün yine meydanlar dolacak,sendikalar en önde işçiler arkada sloganlar atılacak ; işçiyi ezdirmeyiz,köle düzene son,haksızlıklar bitecek,emek hakkımız söke söke alırız,emeğin sömürülmediği eşit bir dünya ve daha birçokları..sonuç yine aynı sonuç yine hüsran, neden...............
neden insanca yaşamayı beceremiyoruz,neden hak edenin hakkını veremiyoruz, neden sendikal faaliyetlerimizi siyasi ideolojilere teslim ediyoruz..oysaki sendika hak arama mücadelesi, derdi emek ekmek olmalı,ama bakıyorsunuz her sendika bir partinin arka bahçesi,birIik ve dayanışma inancıyIa,barış ve özgürIük mücadelesi vermediğimiz sürece,söylenen sözler ve yapılan eylemler hepsi havada kalır...
sendikayı araç olarak görüp bir yerlere gelme hesapları yapan,önce kendi menfaatlerini düşünen,çıkarları için işçinin hakkını gözetmeyen,kul hakkından korkmayan sendika başkanları olduğu sürece,ne haktan ne emekten nede alın terinden söz edebiliriz.. siyasi partilere her türlü yardımı yapan,partilerin para kasası haline gelmiş partili iş adamları olduğu sürece,işverenin; işçinin hakkını savunacağını kimse düşünmesin,her günü bayram yapsak,her gün işçiler için kanunlar çıkarsak,böyle sendikacılar ve iş adamları olduğu sürece ; ne haktan nede adaletten söz edemeyiz..
özgür ve eşit bir gelecek için,çocuklarımız için,geleceğimiz için,bu ülkenin yükünü sırtlayan gerçek emekçiler için..
bir mayısın , hak ve eşitlik içinde, dostluk ve kardeşlik havasında kutlanmasını dileyerek, başta işçi, memur ve emekçiler olmak üzere bütün milletimizin emek ve dayanışma gününün hayırlara vesile olmasını diliyorum..
Sadık KARADEMİR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.