- 288 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GENÇ ÖĞRETMEN ARKADAŞIM
Sana akıl vermek gibi bir niyetim yok aslıda. Yirmi dört yıl bu işe gönül vermiş bir insan olarak sana faydalı olabileceğine inandıklarımı seninle paylaşmak istiyorum, o kadar.
Bak arkadaşım,
Her şeyden önce sen mesleklerin en kutsalıyla şereflenmişsin, onun değeri bil ve asla küçümseme.
Branşın ne olursa olsun dersini öğretmekten önce sana teslim edilen o cevherleri önce eğitmekle sorumlu olduğunu unutma. Matematiği, coğrafyayı, dil bilgisini gerektiği zaman öğrenebilir. Ona her şeyden önce adam olmayı öğret.
Kılık kıyafetine önem ver. Sen titiz ol ve yetiştirdiğin çocuklardan da titiz olmalarını iste. Düzensiz ve paspal olmanın ona hiçbir faydası yoktur.
Türk eğitim geleneğini küçükseme. Onu sürdürmeye çalış. Her milletin kendine has özellikleri vardır. Bize bu disiplin gereklidir. Geleneksel eğitim disiplinimizi bozarsan sonuçta sen zararlı çıkarsın.
Kopya konusunda taviz vermemelisin. Belki sen okurken tevessül etmişsindir. Bunun bir hata olduğunu unutma. Öğrencilerinin çektiği kopyaya müsamaha göstererek bir hata daha yapma. Unutma ki iki yanlış bir doğru etmez.
Öğrencini ve mesleğini sev, hem de çok sev. Ama öğrencinle arana az da olsa bir mesafe koy. Öğrenci sevdiği ve saydığı öğretmenlerden alır alacağını, arkadaşı gibi görürse sever, ancak ona yardımcı olamazsın, çünkü seni ciddiye almaz.
Her insanın olduğu gibi senin de zayıf yönlerin olacaktır. Kötü örnek olabilecekleri öğrencine gösterme. İnsancıl olanlardan da korkma.
Dersine hazırlıksız girme. Her ne kadar bilmekle anlatmak orantılı değilse de öğrenci çok zekidir ve senin hazırlıksız olduğunu anında anlar. Böyle olunca da sana olan saygısını yitirir. Her konuyu bilemeyebilirsin. Bu durumda araştıracağını söyle, araştır ve ona anlat. Asla bilmediğin soruları biliyormuş gibi yapıp savsaklama.
Not verirken ne bol kepçe ol, ne de cimri. İki durumda da adaleti yerine getiremezsin. Adil olmayan öğretmen en kötüsüdür.
Erkeksen kız, bayansan erkek öğrencilere karşı uyanık ol. Özellikle ergenliğe yakın öğrenciler özel itana ister.
Zor soru sormak marifet değildir. Sorduğun sorular öğrencinin senin tarafından verilenleri alıp almadığını ölçmek içindir. O öğrenci bir de fazlasını araştırmışsa sorularınla bunu ara ve bulduğunda ödüllendir.
Notu asla silah olarak kullanma, sınıfı geçmekten umudunu kesenlerle başa çıkamazsın. Dayağı, aşağılamayı da silah olarak kullanma. Bu silahlar senin eğitimciliğine asla uymaz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.