RAMAZAN DÜŞÜNCELERİ
RAMAZAN DÜŞÜNCELERİ
Üç aylar geldi geliyor derken ramazan ayını yarıladık bile…
Her ramazan ayı yaklaştığında beni bir heyecan bir de endişe sarar.Heyecan malum .Feyiz,bereket,mağfiret ve huzur kaynağı ramazan geliyor.Camilerimiz dolup taşacak, sokaklarımız şenlenecek,sofralarımıza bereket yağacak.Memleketimize huzur ve sükunet hakim olacak, gönüller yumuşayacak, dünyamızı sevgi yumağı saracak,kısacası ramazanın manevi hazzını tadacağız.Bu rahmet ikliminden hissemize ne düşecek,kadrini kıymetini bilecek miyiz,bayram sabahına arınmış olarak çıkabilecek miyiz diye heyecanlanırım
Endişlendiğim şey ise,acaba bu ramazan hangi lüzumsuz mevzuları tartışarak ağzımızın tadını kaçıracaklar diye düşünürüm ve daha günü gelmeden sanki kendi ruh dünyamda bazı şeyleri duymaya hazırlık yaparım ki duyduğumda irkilmeyeyim diye.Zira yıllardır her ramazan geldiğinde ve her kurban bayramı öncesinde tartışmalar başlar…..Vay efendim teravih var mı yok mu az mı çok mu derken bir çoklarını camilerden uzaklaştırmayı başardılar.Eskiden tıklım tıklım olan camilerimiz bu günlerde bir hayli seyrelmiş durumda…Milletimizde bir güzel haslet vardı bazı farzlarını tam yapamasa da bazılarını çok istekli ve heyecanlı bir şekilde karşılardı.Hatta bazı nafileleri farzdan öte değer verip yerine getirmeye çalışırdı.Ramazan ayındayız ramazandan örnek verelim.Namazını diğer zamanlarda aksatarak kılan kardeşlerimiz ramazanda daha gayretli olurlardı.Namazını kılamasa da orucunu bırakmazdı.vakit namazını kılamasa da akşam teravihe mutlaka giderdi ve o gidişinde de belki birkaç kelime de olsa bir şeyler öğrenirdi..
.İletişim araçlarının çoğalmasıyla birlikte bu iletişim araçlarının cazibesine kapılmış sözde alimler de çoğaldı.Tam unutulmak üzereyken son derece kenarda kalmış belki de ihtimal dışı denecek kadar nadir konuları gündeme geitirerek insanların zihnini meşgul ediyorlar.Böylece de gündeme gelmiş oluyorlar.İnsanların zihnine bin türlü şüpheler sokarak kimin değirmenine su taşıdıkları da ayrı bir merak konusu..Ve üzülerek gördüğümüz bir manzara da şu :iletişimin kolaycılığından mıdır bilinmez insanlarımız da açıp bir ilmihal okumak yerine ekranlarda gördüğü soytarılıklara aldanıp acaba böyle de olur mu ki dercesine günlerce tartışıyor.-Hocam,falanca hoca şöyle şöyle dedi sen ne dersin diye de soruyor.Benim bir şey dememe gerek yok yıllar önce denecek olan denmiş, ibadetin şeklinde ,uygulamasında bir değişiklik yok ki benim de farklı bir şey deme imkanım olsun.Bütün bu tartışılanlara ve tartışanlara bakıyorum da izah edecek söz bulamıyorum.Olmadık mevzularla insanların fikrini bulandıranları Allah’a havale ediyorum.Yazının kalan kısmını da mısralara bırakıyorum. Her şeye rağmen Ramazanın feyiz ve bereketini yakalamaya çalışalım diyorum Ramazanınız mübarek olsun.
HALİMİZİN RESMİ
Dost olanlar çağırmadan gelir de
Gelmeyen karışır işime benim
Hak ehli olanlar haddin bilir de
Bilmeyen karışır işime benim
Herkes ayrı yorar kendi düşünü
Kimisi fitnenin çeker başını
Ben silerken mazlumun göz yaşını
Silmeyen karışır işime benim
Her gün ayrı ipte oynayan cambaz
Tadili erkandan sorar bi namaz
Gelip de camide bir vakit namaz
Kılmayan karışır işime benim
Postu değiştirmiş kurt ile kuzu
Volkanın dibinden getirdim buzu
Fakirin aşında bir fiske tuzu
Olmayan karışır işime benim
Bırakın Hakkı’yı döksün içini
Aleme itiraf etsin suçunu
Memleket derdiyle hergün saçını
Yolmayan karışır işime benim.
Hakkı ŞENER