- 671 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
0082 – SOR – ELEŞTİRİ / YORUM
SOR
"Tasavvuf ince yol, herkes bilemez,
Bu yolun halini geçenlerden sor.
Kur’an ‘ın özünü softa bulamaz
Ak ile karayı seçenlerden sor.."
İbrahim Agah ÇUBUKÇU
ELEŞTİRİ / YORUM
İlk iki kıtada hitap genele, üçüncü kıtada Allah’a... Nasıl başladıysa öyle devam etseydi, çok güzel olacaktı. İlk iki kıta art arda değil ama yapı olarak mükemmel… Üçüncü kıta akışı bozmuş. Mantıken dünyaya gelme konusu başta yer almalı. Sonra yaşama, daha sonra tasavvuf, en son ölüm...
Şair, tasavvufu biliyor. O konuda kültürü tam. Öyle kulaktan dolma da değil. Geçerek öğrenmiş o yolları. Adresi de biliyor. Bilgisinin yanında bu şiiri çocuk kalmış. Büyütememiş. Yazık olmuş.
Üçüncü kıta, başlı başına bir dörtlük… Şiirde bütünlüğü bozan, yamalık gibi duran... İlk ikisinde hoş bir giriş ve yavaş yavaş açılan konu, işlenemeden kalmış.
Böyle hatalar, amatör şairlerde olabilir. Onlar henüz yolun başındadırlar ama ünlülerde affedilir gibi değil. En azından üç kıta daha ister bu şiir, ilk ikisinin yere sağlam basabilmesi için.
Bir de... Şairin hemen şiire Mevlana’yı getirip sokması yakışık almamış. O ne demişse demiş, herkes biliyor az da olsa. Şair ne demiş? Bizim aradığımız o! Mevlana, dördüncü kıtada gelebilirdi. Safalar getirirdi. Son dörtlükte de balyoz indirilir ve iş bitirilirdi.
Kısacası, ne yazık ki bu şiir yamalı ve yarım.
***
Onur BİLGE
ŞİİR FISILTILARI - 0082
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.