KİMSE NİÇİN?
Ne kadar modern görünümlü olursa o kadar özgür sayılır güya kadınlar...oysa işin aslı hiç de öyle değildir...her kadın kendi çapında tutsaktır bir çok şeye kimbilir en çok da modern görünümlüler...Kendi çözebilecekleri bir bağ vardır gözlerine perde, uzatıp da elleri enseye ulaşmak istemezler göz bağına...bahaneleri çoktur...boyle rahatız varsın başkaları kursun hayalleri diyen neme lazımcılar sarar etraflarını onlar da akıntıya kapılıp gitmeyi marifet sayarlar...o hayallere perde olan bağın önündekilerden bi haber yaşayıp giderler...moda onları nereye sürüklerse..ve ya dost, akraba, bir de işin içine nefs gibi bir başrol oyuncusu girdi mi hezimet kaçınılmaz olur... ondan sonra seyreyleyin filmi;
Kafesteki kuşa, akvaryumda balığa heves eder o mis gibi baharda dallarda cıvıldaşan rengarenk kuşların seramonisini dinlemekten geri durur...evde kedi köpek besler sokakta gezen aç , çelimsiz ve kirli hayvana baş çevirir; neden ozentinin tutsağıdir da ondan...
Her yaz temizliğinde poşetler dolusu giysi belediyenin ihtiyaç sahipleri için konumlandirdiği konteynerlara bırakılır dostlar alışverişte görsün dercesine bir kaç kaçamak bakış atilır etrafa konteyner kapaği açılirken, yaz kış gardrop değiştirmeye sebep bulur böylece neden mi ? Modanın ve gosterişin tutsağidır da ondan?
Fikirleri tartışmak zûl gelir çünkü dedikodunun tutsağidır...kitap okumak zor gelir dizi tutsağıdır...tarih okumak tarihini bilmek gereksizdir gününü gün etmek gibi daha kolayı varken ne gerek var böyle sıkıcı şeylere değil mi ? Neden? Bilinçli olmak sorumluluk gerektirir de ondan...çocuğunun tutsağidır her anne çoğu zaman; çünkü en iyi anne kendisine denmelidir parmakla gösterilmelidir böylelikle konu komşunun el alemin tutsağıdır, onların olumlu bakış açısı damarlarına kandır adeta..olumsuz olursa hayatı söner...kocasının tutsağıdır kendi kendine verebileceği kararları bile ona danışıp onayını alır...bugün ne yemek yapsam ki mesela😊çünkü doğruyu yapmaya tek başına cesareti yoktur...ama bunu uyum adına mutluluk huzur adına yaptığını sandığı için içi rahattır...karşi tarafta dizginleri elinde tuttuğu için...hiç kimse kendi için bir şey yapmıyor...sabahlari dakikalarca diş firçalamak; sağlık için değil gülünce beyaz gözükmesi için , saatlerce makyaj masasında oturmak elimizde ayna dolaşmadiğımiza göre söyleyin kimin için?
Önemsediklerimizin önem derecesine göre önemliyiz...
Gayrısında köleyiz...
Bir çok şey umrumda değil artık eskisi kadar...
Diyorum ki kendime;
Kitap oku zihnin için ,
Şiir yaz meşk için,
Resim yap aşk için,
Namaz kıl ruh için..
Hayal kur zevk için..
Hepsi de kendin için,
Kimse niçin? Kim senin için?
En âlâ kulluk Allah için.
Ülkü Kara
26 nisan 2017
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.