- 521 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAADET GETİRSİN İNŞALLAH
Referandum oylaması nihayet bitti. Kazananları tebrik ederken, kazanamayanların da üzülmesini istemeyiz. Çünkü bu, bir siyasi yarıştı. Yarışın kazananı olduğu gibi, kaybedeni de olur. Ama bu, küsmeye, üzülmeye değer değildir. Önemli olan referandum boyunca siyasilerin ve fikir ayrılığında olanların kullandığı absürt üslubun bundan böyle kullanılmaması, yeniden dostlukların güçlenmesine gayret gösterilmesidir. Zira biz birbirimizin kardeşiyiz. Ülkemiz ve milletimiz tehlike ile karşı karşıya geldiğinde, birbirimizin ardında sıradağlar gibi dururuz.
Bunu algılayabilen herkes, mesafelerin açılmasına değil, tam aksi birliğine çalışmalıdır. Zira doğulusu, batılısı, kuzeylisi, güneylisi vatan ve millet bahis konusu olduğunda İstiklâl Harbinde olduğu gibi, şahadet için ön safa atılmayı yeğleriz. Böyle önemli hasletlere sahip olan millet fertleri olarak, teferruat sayılan seçimlerde kavgayı, bırakıp, ötelemeden herkese kucak açmalıyız. Kırıcı olmak, siyasi taassup içinde bağırıp, çağırmak sadece nefsin taşkınlığıdır. Buna meydan vermemek için, bundan böyle herkes kucaklaşmalıdır. İşte o zaman üzerimize Allah’ın rahmeti yağar ve bütün menfi sonuçlar müspete dönüşür.
Referandumda meydana gelen sonuç sebebiyle münakaşalara gerek yoktur. Tek yürek olarak istikbale bakmalı, üzerimize düşen görevleri yapmaya çalışmalıyız. Sonuç hayırlara vesile olunca milletimizin yüzü güler. Böylece yurdumuzda birlik ve beraberlik oluşur yeni ufuklara açılmak için elden gelenler yapılır.
Referandum boyunca oluşan çatışmacı üsluptan endişeliydik. Çünkü sataşmalar hakarete dönüştürülmüştü, milletimizde yeis ve ümitsizlik kol gezmeye başlamıştı, dostluklar askıya alınmış, acımasız cümleler kurulmaya başlamıştı. Bu asabileşmeye de gerek yoktu. Tabii ki fikirler söylenecek fikir ileri sürmek olacaktı. Onun içinde herkes fikrini söyler ve o fikre herkes saygı göstermek mecburiyetindedir. Uygulayıp uygulamamak dinleyene ve okuyana aittir.
Hani ülkede fikir hürriyeti kin ve nefret yerine, sevgi ve muhabbet körüklemeliydi. Şimdi sonuçlar alındı. Milletimize, memleketimize hayırlı olsun. Artık kucaklaşma zamanıdır. Aksi halde ülkenin sıkıntıları ziyadeleşir ceremesini de bir bütün olarak hep beraber çekeriz.
Kazananlar ellerini kaybedenlere uzatmalı ve hararetle sıkmalıdır. Böylece merhametin her türlü kapısı açılır. Temennimiz yeni bir Türkiye için çalışmak olmalıdır. Sanayileşmiş bir ülke haline gelmeli, her konuda şahsiyetli duruş sergilemeliyiz. Böylece iç ve dış düşman mihrakların sevincini kursaklarında bırakmalıyız. Unutmamak gerekir ki, millet olarak gafletten uzaklaşmalı, yükselmenin marşını birlikte söylemeliyiz.
Bunun yanında EVET ile HAYIR arasındaki oy oranına bakılırsa seçmenin iktidara 7 haziran seçimleri gibi bir uyarı daha yaptığını da kabullenmek lazım. İnşallah herkes yanlışlarından dönerde daha güçlü bir iktidar gerçekleşir.
Merhum Mehmet Akif’ in dediği gibi’’ sahipsiz vatanın batması Haktır. Sen sahip olursan bu vatan batmayacaktır.’’Saygılarımla.
****REFERANDUMUN NETİCESİ ÜLKEMİZE SAADET GETİRSİN İNŞALLAH****
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.