- 479 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Siyasal Akıl....
Toplumsal değişimin önünde duramazsınız der ibni haldun mukaddimesinde. Daha öncesinde de söz ustaları boş durmamış ve değişmeyen tek şeyin değişim olduğunu söylemişlerdir. Toplum mühendisliğinin çok popüler olduğu yaşadığımız bu zaman diliminde de bu gerçek tüm yönüyle kendini göstermekte. Özellikle toplumun her katmanında etkin bir rol oynayan siyasal hareketlerde bu değişime ayak uydurmak zorunda kaldıklarına şahit olmuşuzdur.
Bazen bu ilişkiler ağından yorulanlar apolitik bir tavır takınarak bu kaos sarmalından kurtulmak isterler ancak bu sadece deve kuşu misali bir kaçıştan başka bir şey vermez taraftarlarına.
Siyasal akıl hiç olmadığı kadar bu durumu kontrol altına almakta tüm maharetini kullanmakta. Güç olmanın güçlü kalmanın tetiklediği bu durum toplumsal değişimi okumakta bazen kör olabilmekte.
Siyasal aklın son virajda düştüğü çıkmaz belli ki bu değişimi yeterince okuyamamış olmasındandır..
Son söz kutsal metinlerin olsun :
- Yusuf’u zindana atanlar Yusuf’un suçsuzluğuna inanmış ve Yusuf’u azat etmek istemişlerdir
- Fakat Yusuf toplum içinde temize çıkmadan suçsuzluğu ispatlanmadan gerçek özgürlüğü elde edemeyeceğini çok iyi bilmekte... Ve kendi hakkında ileri geri konuşanları konuştuklarıyla yüzleştirmek istemektedir.
Güncel siyasal akıl hakkaniyeti kanıtlanmamış olsa da mevcuda sahip çıkmış, günü kurtarmış olabilir ama zaman buna şahittir bu durum siyasal aklın istediği gibi olmayacak ve toplumsal değişimin önünde duramayacak....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.