TERBİYE
KISA BİR BAKIŞ
Pamiray yayıncılık Çocuklar ve gençler için MİU Dergisini çıkarmaya başladılar. “İyi çocuk” nasıl olmalı, bunu bilen, geleneklerimizi anlayan, tanıyan çocuk gelişim öğretmenleri, pedegogları yanlarına almalarını dileyeceğiz. Sevgili kardeşlerimin çıkardığı ve MİU diye okuduğum Çocuk ve Genç Edebiyat Dergisi’nin 1. Sayısı elimde, okudum. Tekrar okuyacağım. Öncelikle böyle bir çalışmayı gerçekleştiren başta Köksal Aydın olmak üzere ekibi, yazar ve çizerleri tebrik ederim. Çocuk edebiyatı hassas bir alan. En başta çocukların gelişim özelliklerini bilmemiz lazım. Eğer bilmezsek “Kaş yaparken göz çıkarmak” gibi bir gaflete düşeriz.
İyi niyetle yazılmış bir önsöz MERHABA.
Çocuklar bezim özlemlerimize dayalı kopyalarımızdır. İhtiyarlığımızı şekillendirirken, çocuklarımıza verilen terbiyenin önemi artıyor. Geleceğin ümidine nasıl bir söz hakkı tanırsınız? Aile içi demokrasi varsa, o iş hakkında çocukta bir yaşanmışlık varsa, görüşü sorulabilir ama o kadar. Çocuklar kendi hakkında nasıl bir karar verebilir acaba? Çocuklar, nasıl özgür olabilir? Şimdiki gençlerimizin ana babalığı bilmeden, yaşı ilerleyip bir iki çocuk yaparak, deneme modülleri olarak geliştirilen, yapılan çocuklara duygusal bir şekil verilmeden, sadece meta kaynağı yaratılan, sağlayan zavallı baba ve anneler. Bakıcı terbiyesi alan yavrular…
Orta yaştaki ana babalar; lütfen her zaman çocuğunuzu rüşvetle kandıramayın. Oyalamayın. Çocuk sayısı azaldıkça, ana babanın işi zorlaşır. Evet çocuğun giyeceğine karışmalıyız. Kış aylarında kısa kol, şort pantolon giymek isteyen çocuğa nasıl müsaade edeceksiniz?
Çocuğun hangi kitabı okuyacağına da ebeveynler karar vermeli. Çünkü birlikte yaşıyorlar. Çoğu kitap değerleri öldürüyor.
Hangi mesleği seçeceğine çocuğunu tanıdıktan sonra veliler, yani aile büyükleri, komşular, öğretmenler birlikte karar vermelidirler. Çünkü çocuk toplumun malıdır. Sağlam aile yapısı budur. Çocuğumuzu çok seveceğiz ama terbiyeye gelince:” Çocuğum aziz, terbiyesi daha aziz” diyeceğiz. Yoksa ailesine asi olan çocuk toplumda anarşist olur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.