- 659 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
KIBRIS DAVA MIDIR SORUN MUDUR? (ANALİZ)
Kıbrıs Rum’lar için sorun olabilir. Ama Kıbrıs Türk’ler için bir davadır. Kıbrıs Davasına "Kıbrıs Sorunu" derseniz; "Dava Adamı" ve "Dava Arkadaşı" deyimlerini lügatınızdan silmeniz gerekir. Bunun yerine "Sorun Adamı" veya "Sorun Arkadaşı" deyimlerini oluşturmaya ve yerine koymaya çalışırsanız gülünç duruma düşersiniz.
Kıbrıs Davasına "Kıbrıs Sorunu" derseniz; bu davanın size sorun çıkaran bir durum olduğunu peşinen kabul edersiniz. Sorun çözülmeye muhtaçtır. Dava kazanılmayı gerektirir. Dava’da hak vardır, hukuk vardır. Sorunda suçlu vardır, fiil vardır. Dava toplumu ilgilendirir. Sorun daha çok bireylerle ilgili bir kavramdır. Dava millidir. Sorun şahsidir. Davada adalet ilkesi gözetilir. Sorunda menfaat ilişkisi çözülür.
Sorunu bayraklaştıramazsınız ama davayı bayraklaştırırsınız. Tarih kitaplarına Kıbrıs Davanızı "Kıbrıs Sorunu" diye aktarırsanız; onu çocuklarınıza bir milli ülkü değilde, bir problem olarak anlatmak zorunda kalırsınız.
Kıbrıs bir davadır. Dava olduğu için gerçekleştirilmesi gereken milli bir ülküdür. Kıbrıs bir davadır. Batı Trakya’da bir davadır. Çünkü buralarda yaşayan Türk Soydaşlarımızın sosyal, tarihsel, siyasal, ekonomik ve diğer hakları söz konusudur.
Başka bir deyişle uluslar arası hukukta teknik anlaşmazlıklar için sorun kelimesi kullanılır. Ayrıca Türkiye’nin güvenliği içinde Kıbrıs’ın ayrı bir önemi vardır.
İnsanların yaşama hakkı ve diğer bütün haklarını kapsayan ve onların var olma-yok olma mücadelesini içeren her konu davadır. Çünkü insan ve onun hakları söz konusudur.
Aslında Rum’larla aramızdaki hiç bir konuya sorun dememek gerekir. Fır Hattı, Hava Sahası, Kara Suları, Kıta Sahanlığı bir sorun değil Türk Milleti’nin özgürlüğüne yönelik bir güvenlik davasıdır.
Kıbrıs Davasına sorun diyen tüm Türklerin özellikle Kıbrısı yöneten siyasileri bu gaflet uykusundan uyanmaya çağırıyorum.
Davayı savunursunuz. Soruna çözüm ararsınız. Çünkü davada davacısınızdır. Sorunda sadece tarafsınızdır. Davacı olmak demek mağdur duruma düşmek demektir. Oysa sorunda taraf olduğunuz için mağduriyetiniz söz konusu değildir.
Davanın vekili vardır. Sorunun vekili yoktur. Kıbrıs konusuna dava demezseniz onu savunacak vekilin tüm haklarından otomatikmen vazgeçersiniz.
Şu anda Kıbrıs’la ilgili olarak; yazılı metinlerin tamamına yakınında maalesef "Kıbrıs Sorunu" ifadesini kullanmaktayız.
Kıbrıs Türk Milleti’nin milli davası, Türk Milleti’nin her ferdinin de şahsi davasıdır. Çünkü Türk soydaşlarımız Kıbrıs’ta Rum Soykırımı’na uğramış ve Türk Milleti’de bu soykırıma son vermek için garantörlük hakkını kullanarak savaşmış, yüzlerce şehit vermiştir ve bir o kadarda Kıbrıs Gazisi aramızda yaşamaktadır.
Kıbrıs’ta bu nedenle sorun yoktur dava vardır. Türkler bu davayı kazanıncaya kadar hukuk ve nefsi müdafa mücadelesini ilk günkü kararlılığı ile sürdürmeye devam edecektir.
Kıbrıs Davasına "Kıbrıs Sorunu" diyerek bu gurur ve onur mücadelesini sulandırmaya, küçük göstermeye çalışanları tarih en adil şekilde yargılayacak ve Türk Milleti’nin vicdanı er geç mahkum edecektir.
Uluslararası Kamuoyu’nun karşısına Kıbrıs dava mıdır, sorun mudur; henüz karar verememiş bir millet olarak çıkarsanız; bu konuda ki mağduriyetinize hiç kimseyi hele de tek taraflı düşünen bu camiayı inandıramazsınız.
Eğer bugün İslam Ülkeleri ve Türki Cumhuriyetler dahil hiç bir devletin Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ni tanımasını başaramamışsanız; bunun ilk nedeni olarak Kıbrıs konusunu bir milli dava olarak benimsememiş olmanızın psikolojik etkisini göz ardı etmemeniz gerekir.
Çünkü dava inanmaktır. Sorun beklemektir. İnanmadığınız bir şeyi nasıl savunabilirsiniz? İnanmadığınız bir şeye başkalarının inanmasını nasıl isteyebilirsiniz?
Kıbrısa benim davam diye sımsıkı sarılanlar ancak o davanın hakiki savunucusu olabilirler. Kıbrısa sorun diyenler ise ona bir Türk olarak değil; bir hakem gözüyle bakanlardır. Kendi davasına sorun diyerek, hakem ruhsuzluğuna bürünenleri Türk Milletine ve Kıbrıs Türk Halkına teşhir etmek ve onları Kıbrıs Davası’nın savunulmasında devre dışı bırakmak; damarında Türk kanı dolaşan herkesin boynunun borcudur.
Kıbrıs’ı ebediyen kazanmak için okumaya başlayacağımız alfabenin "A" harfi ona "Kıbrıs Davası" demektir.
Bize göre Kıbrıs Davası’na "Kıbrıs Sorunu" demenin Kıbrıs Barış Harekatına "Kıbrıs’ın Türkler Tarafından İşgali" demekten hiç bir farkı yoktur.
Kıbrıs Davasına bilmeyerek sorun diyen vatanseverleri bu yazının hedefi olmaktan tenzih ederim.
Kıbrıs bizim davamızdır.
Kıbrıs bizim adamızdır.
Kıbrıs Akdenizdeki serhat kalemizdir.
Kıbrıs Akdenizdeki kartal yuvamızdır.
TANRI ŞAHİTTİR Kİ KIBRIS TÜRKLERİN
İnlesin Beşparmaklar, dinlesin dağlar.
Gözlerimde gurur, sevinç ve yaş var.
Duysun tüm hainler burda savaş var.
Daniş Paşa şahittir ki Kıbrıs Türklerin.
Toprağın altında nice şehit var.
Bu kutsal topraktır onca şahit var.
Bir ölse yerine bin Mücahit var.
Fazıl Küçük şahittir ki Kıbrıs Türklerin.
Gökleri kaplayan o bayrak hürdür.
O ne büyük nimet, ne büyük nurdur.
Aşkı ile can vermek bilinmez sırdır.
Karaoğlan şahittir ki Kıbrıs Türklerin.
Ölüm bizim için mutlu bir geçiş.
Cennetin kapısını korkmadan açış.
Bu güzel yurt için yok ondan kaçış.
Sayın Denktaş şahittir ki Kıbrıs Türklerin.
Bir Temmuz sabahı son buldu riya.
Gerçeğe dönüştü kırk yıllık rüya.
Dudaklar kıpır kıpır dillerde dua.
Atatürk şahittir ki Kıbrıs Türklerin.
Lefkoşa, Magosa, Güzelyurt, Girne.
Ey Rum destur demeden Kıbrıs’a girme.
Soydaşım bir karış toprağı verme.
Dünya şahittir ki Kıbrıs Türklerin.
Ulaşmıştık size gökten, denizden
İstiklal getirmiştik Kemalimizden
İzimiz var hala yirmi Temmuzdan
Gaziler şahittir ki Kıbrıs Türklerin
İsmi "S" le bitenlerin "es" ine kanma
Durdurmak istiyorlar sakın inanma
Ataların yanmıştı, inanıp yanma
Şehitler şahittir ki Kıbrıs Türklerin
Zalim Palikarya kırılsın elin
Hatırası şad olsun Cengiz Topel’in
Nur dolsun kabrine tüm şehitlerin
Tarih şahittir ki Kıbrıs Türklerin
Anadolu’dan selam Yavru Vatana
Selam Türklük davasına şeref katana
Kimse leke süremez o şanlı hatırana
Tanrı şahittir ki Kıbrıs Türklerin
Tanrı şahittir ki zafer Türklerin
YORUMLAR
Aslında Kıbrıs sorun değil/dava bile değil biz kendimiz Kıbrıs'ı masaya sunduk.2.Selim'in kuşatma/cihad ile/cenk ile aldığı Kıbrıs 400 yıldır bizim öz be öz parçamız.Küçük çocuğumuz.Biz Abd/Ab/Bm vay ne oooo Annan planı derken kapıları kendimiz dava/sorun olmağa açtık.2.Selim den bu yana bizim olan Kıbrıs ta asla ve asla söz hk yalnız Türkiyenindir.Hatta Rum bölgesi bile bizimdir 2 Selim fermanı böyle yazılmış tarihe.Ras gele.Bu iktidarların kararlılığını gerektiren bir konu.Allah DENKTAŞ'a zeval vermessin.
Çağlar değişir,her şey dönüşür ama,dış politika dediğimiz ilşki biçimi en ilkel yöntemlerle devam eder.Bu yöntemle oynamak,ya size geri adım attırır,ya argümanınız zayıflar,taviz vermiş olursunuz.Dış politika taviz kaldırmaz,yararı görülmemiştirde ondan.Çok farklı bir saha.İstemezseniz,isterler ve asla doymazlar.Sorun değil,milli çıkarlarımız açısından,dünya ekseninde bizim için davadır,Ülkemizin önemli emniyet subaplarındandır kıbrıs.İnsani çözüm elbette,kim hayır diğebilir,ama nasıl? Yürekten kutladım.Selam,saygı...
Sn. Albayraklım
__ Yazınızın içindeki tüm tesbitler yerinde ve akılcıdır __
__ Bunun için öncelikle şahsım adına teşekkür edeyim __
Ama... bu konular için çok erken hareket etmişsiniz !
Bırakın, önce ( şehit verilerek geri alınan ) Kıbrıs'ı masada verelim !
Sonra sıra, Türkiye'ye gelsin !
Yine aynı politikalarla ve yine şehit kanı ile alınan topraklarımızın 3/4 ünü satalım, kalan 1/4 e sıkıştığımızda... ( belediye otobüsü gibi ) tıkış tıkış birbirimize yapışık ve birbirimizi didikler durumdayken
( hooop, fazla yanaşmayın akraba olacaksınız ) durumuna geldiğimizde elbette aklımıza gelir.
Yaaav kardeşim, bizim buralarda biryerlerde Vatan toprağımız vardı, kapkaççı mı çaldı, nereye gitti diye soracağımız vakit nasıl olsa uyanırız ( yellenip )
Sonra bu yazıları asarız !
Şimdi bu sayfaları fazla meşgul etmeyin bence
bırakın her aklına gelen ŞİİR sandığı berbat karalamaları aşk - meşk - ateizm konulu yazılar asıp sayfasına papyon taksın...
Valla... sizde bir alemsiniz Sn. Albayraklım...
Uğraştığınız konulara bakın !
Vatan, Millet, Bayrak ( HEPSİ DE NAMUS )
Ayıp ayıp, size yakışmıyor :))
SAYGILARLA