Kirazlar Çiçeklenmiş!
Baharda geldi, kirazlarda çiçeklenmiş, benim de kiraz heyecanım filizlenmiştir. Güneşin ışıklarıyla milim milim büyümekte meyveleri bizler için. Kiraz rengiyle, tadıyla, şirinliğiyle bende inanılmaz bir tutkudur. Kiraz tutkum çocuk yaşlarımda başlamıştır, hayatın tadı dediğim en güzel meyvedir kiraz. Tabi çocukluk devresinden sonra, detaylı incelemeye başladığım kiraz ağaçları, doğal reçeteymiş meğer..
Kirazın sadece meyve olarak değil kökleri, kiraz sapı, kiraz ağacı kerestesi, kabukları, zamkı, yaprak ve çiçekleri, çekirdeği ve meyve sapları ile çok yönlü bir bitkidir.
Strese bitkisel çözüm olabilen kiraz sapı.Kiraz sapı çayı vücuttaki ödemlerin atılmasında da oldukça etkilidir.20 kirazda 12- 25 miIigram arası antosiyanın maddesi buIunuyor ve bu maddenin ağrı kesici etkisi aspirin’den on kat daha fazIa. Dr Mustafa Şahin önerisi de oldukça önemlidir.
(Diş çürüklerini engelleyen, yapısındaki bol miktardaki fosfordan dolayı sinirleri kuvvetlendirerek sakinlik sağlayan kiraz, aynı zamanda idrar söktürücü ve böbrek dostudur. Kirazın meyvesi kadar çiçeği, sapı, çekirdeği ve yaprağı da tedavi amaçlı kullanım alanı bulur. Romatizma, gut, eklem kireçlenmesi ve damar sertliği tedavisinde de kullanılan kiraz, vücuttaki fazla suyun atılmasıyla zayıflamada başrol oynar. Özellikle bayat yemeklerin, pastırma, sucuk gibi gıdaların zararlarını önleyerek kandan atılması ve kanın temizlenmesine yardımcı olur. Fazla ilaç tüketimi ve zehirlenmelerde karaciğerin yükünü hafifletmesi de bir diğer özelliğidir. Tüm bu yararlarına karşın yüksek tansiyon sorunu olanlar ile bağırsakları zayıf olanlar kirazı dikkatli tüketmelidir. Yapısında bulunan A vitamini tam bir göz dostudur. Ayrıca kirazda ki "levüloz" adlı şeker kolay sindirilebildiği için, şeker hastaları da rahatlıkla yiyebilir.) okuduğum kitaplarda.
Yapısında bulunan A vitamini tam bir göz dostudur. Ayrıca kirazda ki "levüloz" adlı şeker kolay sindirilebildiği için, şeker hastaları da rahatlıkla yiyebilir..
Kiraz yaz masalarımızda en güzel yerini alan kırmızı allı ballı meyvedir. Yapraklarından fıstıklı üzümlü yaprak sarmasını yapılmaktaymış bunu da yeni öğrenmiş oldum. Faydalarını saymakla bitirilmeyen iksir bir meyvesin kiraz.
Bu şirin kiraz için de, Dünya’nın çeşitli coğrafyalarında, farklı isimlerle anılan ve kiraz için düzenlenen pek çok festival yapılır. Sanırım en güzel festival kiraz festivalidir.
Yaklaşık on gündür yatağa bağımlı rahatsızlığım dolayısıyla Dr.umun verdiği reçetenin yanı sıra çektiğim ağrılarımı hafifletti kiraz sapları.
Mevsimi yaklaşıyor bolca tüketelim bu doğanın en güzel meyvesi ve sağlık içeren kirazları...
Kiraz tadında hayırlı baharlar yazlar diliyorum...
Oya Gedik
Nisan 2017
Suadiye/ İst.
.
YORUMLAR
iyi ki çok seviyorum kirazı, ve iyi ki çok yaklaştı zamanı
beğeni ile okuduğum bir bilgilendirme yazısıydı, teşekkürler
selam ve sevgiler
Oya gedik
Kirazların saplarını atmayalım...
Selam ve Saygımla...
Oya gedik
Kirazların saplarını atmayalım...
Selam ve Saygımla...
Türkü ''Armudu dişleyelim/ Altında kışlayalım'' Başlar ama devamında '' Hopppala yarim yaz geldi/ Çarşıya kiraz geldi/ Aldım beş okka kiraz/ O da yare az geldi'' Diye devam eder.
Bendeki kiraz sevgisi bambaşkadır. Mesela güzelce yıkarım ama devamında içine bakmam. Kurtlu murtlu ne olursa olsun mideme iner.))))
Siz onun şifa olan çeşitli hususlarından bahestmişsiniz. Bence kurdu bile şifadır.
Ve şu güzel dilek: Kiraz tadında hayırlı baharlar yazlar diliyorum...
Bilmukabele efendim.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları tarafından 4/12/2017 3:03:41 PM zamanında düzenlenmiştir.
Oya gedik
Her zaman neşe dağıtan pozitif insan.Sağolun efendim...
Kirazların saplarını atmayalım...
Selam ve Saygımla...
Meğer kirazın ne çok yararı varmış. Çocukluğumuzda kiraz ağacından inmezdik.
Kulağımıza taktığımız kiraz küpesi çok hoşumuza giderdi. Üstünde şarkılar söyleyerek kopardığımız kirazları yerdik.
Bilgilendirici yazınıza çok teşekkürler Oya hanım.
selâmlar, sevgiler..
Oya gedik
Kirazların saplarını atmayalım...
Selam ve Saygımla...
Kiraz tadında ve kirazların güzelliğinde hem romantizm hemde bilgilendirici bir yazı. Kutlarım duru v akıcı anlatım gücünüzü.
İlkokul yıllarımızda şimdiki gb yapıştırıcılar yoktu. yada bize ulaşmazdı. yapıştırıcı olarak kirazların bir yan ürününden zanp yapardık. yazınızla beni ta çocukluk yıllarına götürdünüz sevgili kalem dost Oya Gedik Hanımefendi. Bu bağlamda da yazınız farklı bir tat bıraktı benliğimde.
Emeğe ve sanata saygımla esenlikler dilerim
Oya gedik
Kirazların saplarını atmayalım...
Selam ve Saygımla...
Her yıl Uluborlu'ya(Isparta'nın kirazıyla ünlü ilçesi.Eşimin memleketi.) kiraz hasadına gittiğimde hep siz aklıma gelirsiniz.Sizde ki kiraz sevgisini bildiğimden; "Keşke Oya Hanımın adı kiraz olsaydı.Ya da soyadı" derim hep.
Sadece kiraza olan sevginiz mi? Değil tabii. Sizde kirazın bir çok özelliği de var da ondan...
Sizin yazılarınız, şiirleriniz;
Bizlere ilaç gibi gelir.
Sinirli isek sakinleşiriz.
Gözlerimiz kuvvetlenir, gözden kaçanları görürüz.
Eğer şekerimiz yüksek ise okuduklarımızla normale döner.
Selam ve Saygıyla Oya(pardon) Kiraz Hanım.
Oya gedik
Selam ve Saygılarımla...