- 595 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MELANİ
MELANİ
Öyle ya Melani
gözlerin bende kaldı...
Yukarıya yazdıklarım, 1997 yılında Antalya’da ANSAN SANAT GALERİSİ’nde Ankaradan gelerek tablolarını sergileyen Gülay YILMAZ adlı ressamımızın bir tablosu için yazdığım tek dizelik şiirimdir.
O sergi zamanında , büyük bir duygu yoğunluğu içinde olduğum ve aşkın nebuloz halinde bulunduğum için, ressamın beni etkileyen tabloları için, yaklasık birbuçuk saatlik zaman dilimi içinde birer şiir yazmıştım. Oniki şiir olarak anımsıyorum. Gülay hanım da şiirlerden çok etkilenmiş ve hemen bilgisayardan çıktılarını alıp tablolarının altına şiirlerimi koymuştu. Böylece sergi adeta resimli şiir sergisine dönüşmüş ve onun bu davranışı beni onure etmişti, çok mutlu olmuştum.
Kısa süren söyleşimizde kendisine; " Güzel bir tablonun içinde saklı şiirler, güzel bir şiirin içinde saklı resimler vardır, derinlemesine bakan, sanattan anlayan bir göz bunları görür" demiştim ve bu söylemim onu çok etkilemişti. Çünkü gerçek sanat eserlerinin ruhunda her insanın kendisinden bazı esintilee bulabileceği insan doğasını yansıtan evrensel özellikler vardır. Bu yoksa o eserin sanat eserin olarak değerlendirilmesi zor hale gelir.
Bu bağlamda en büyük ressamın doğa olduğunu kabul ederim. Özünde de insanın tüm güzellikleri evrenin insan ruhunda bir yansımasından ibarettir. İnsan doğanın bir türevidir ve doğadan madden ve manen beslenir. Bu nedenle doğaya minnettarım.
Hafta sonlarında dağlarda yürüyüşe çıktığım zaman gözüme ilişen her nesneye farklı bir gözden derin bir hayranlık ve huşu içinde bakarım. Bazen bulut, bazen salınan bir dal yaprak ya da çiçek, bazen bir taşın oyuğunda neler neler gizlidir?!
Geçen hafta sonunda da yıne bir doğa gezisi yaptık. Likya Yolu üstünde Kılıçlar ( Apollonia) köyünden Aperlai antik liman kentine , oradan da Üçağız limanına doğru yürüdük.Aydınlık ve ışık Likya güneşinin tüm güzeliklerini, çiçek çiçek dağlarına sergilediği, mini mini kırçiceklerine fotoğraf makinanın bakacını yönlendirdiğim anda, en güzel kadrajı yakalamak için, saniyeler saliseler süren bir dilim içinde deklanşöre basıyorum, sadece kameranın sim kartına değil, aynı anda beynime de kopyalanıyor aynı güzellikler.
Bu yürüyüşte antik kent ve Likya hakkında gruba açıklayıcı bilgiler sundum. Bu rotanın Üçagız Teimussa ile Aperlai arasında kalan yaklaşık 7 km. lik bölümünü ben 2011 yılında defalarca yürüyüşçü Alman turistler ile defalarca yürümüştüm.
Bir yolu kaç kez yürürseniz yürümüş olun, her defasında göreceğiniz ve duyacağınız hissedecekleriniz öncekilerden hep farklı olacaktır. Bu salt zaman ve mekân değişikliğinden değil, insanın bakış açısının da değişmesinden kaynaklanır.
Düşünsel anlamda derinlik, beynimizin düşsel ve düşünsel anlamda yorulmasıyla kazanılır.
Bu yürüyüşlerin birisinde Üçağız köyünden bir siyah köpek peşimize takılmıştı. Yaklaşık beş kilometre kadar yürüdüğümüzde köpeğin birden bir kayanın yarık yerinden başını içeri doğru sokarak su içmeye çalıştığını izlemiştim. Bu kez bu yolu tersinden yürümeme rağmen, aynı yere doğru yaklaştığımda birden, belleğimden köpeğin o günkü hali bir film gibi gözümün önünden geçti. Bu kez köpeklerin koku alma duygularının yanında insanın da belleğinin ne kadar akıl yolu ile güçlendirilmiş olduğunu sezinledim.
Yazıyı daha fazla uzatmamın sıkıcı olacağını biliyorum. Doğaya çıkınca doya doya yaşayın derim doğa ile iç içe. Bir ağacın gövdesine sevgi ile dokunun, bir çiçeği okşayın, koklayın, fotoğrafını çekin fakat köklemeyin toprağından. Unutmayın ömür de bir çiçektir ve solar gider zamanla.. Her ağaç bir gün devrilir.
KOZMOLOJİK AŞK
Yaşam öylesine güzel ki
Evinir devinir
Eskiler yeniye
Yenileri eskiye karışır
Her seferinde
Yeni güzelikler sergilenir...
Ne büyüksün sen aşk
Hiçbir şeyde yok gücün
Tüm sevgiler sevgililer
Güzelliktir, bütünleşir;
Tümüne birden, aşk
Tanrı ya da kainat denir!
En büyük ressam
En büyük yontucu
En büyük bilge sanatçı
Hiç şüphe yok ki doğa ana
Her yaptığına hayranım
Bu yüzden aşığım sana
Ş.A. 11.04.2017 / 10.03
Ömrü uzun çınarlardan olmanız dileğiyle tüm dostlara sevgiler selamlar saygılar.. Sağlıcakla kalınız..
Şaban Aktaş
11.04.2017
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.