- 290 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Polis Günü ve bir veciz söz!
Dün yani 10 Nisan günü ülkemizde "Polis Günü" olarak kutlanmakta ve tarihi arka planı da ta 10 Nisan 1845 ’e dayanmaktadır.
Yani 172 yıllık geçmişi olan bir "güvenlik" sistemi...
Her 10 Nisan geldiğinde de şehir /kasaba ya da uygun karakolların önlerine M.Kemal Atatürk’ün şu veciz sözü asılmaktadır.
Ancak sözün iki farklı biçimde "asıldığına" çok tanık oldum.
Belki siz de aynısını gördünüz.
Bazen,"Herkesin polisi,kendi vicdanıdır" olmakta söz;bazen de "Herkesin vicdanı,kendi polisidir" olarak ifade edilmektedir.
Merak ettiğim şu:
Hangi durumda söz daha anlamlı olur ki?
"Polisi" mi öne çıkarmak gerek,vicdanı mı?
YORUMLAR
Merhaba Sayın kalem dost Sabri beyefendi, sözü iki biçimde de beğenmek olası. Bana göre vicdan olgusunu öne alıp yüceltmek daha önemli. Şöyle ki, vicdandanımızın sesine kulak verirsek yanılmayız. çünkü vicdan hep tarafsızca yargılar bireyi.
Emeğe ve sanata saygımla.
sabri ayçiçek
Bu söz, bahsettiğin gibi Atatürk'e aitse gerçekten ve rivayet üzre değil de bir kaydı varsa, orijinal metin kullanılmalıdır.. Bir sözü alıntılarken, orijinal halini korumaktır doğru olan..
İki farklı yazım şeklini ortaya koyar ve bir de tartışmaya açarsan eğer, bir sonuç çıkmaz zaten bu tartışmadan da. Ki, uzar gider bu tartışma. Önemli olan, hangi gözle baktığın ve hangi niyetle değerlendirdiğindir konuyu..
Öncelikle asker ve polis tüm şehitlerimize Rabbimden rahmet niyaz ediyor, gazilerimize acil şifalar diliyorum. Polis haftası kutlu olsun..
Saygımla...
Hüseyin Çolak tarafından 4/11/2017 9:59:23 AM zamanında düzenlenmiştir.