- 891 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
UYARILDIK
4.1 LE UYARILDIK
29.03.2017 / 00:53:31 itibariyle merkez üssü Elbistan Doğan Mahallesi olarak belirlenen 6,9 km derinlikte 4.1 şiddetinde bir depremle sallandık.
Kimileri yeni yatmış kimileri yatmaya hazırlanıyor, kimileri henüz yatmamıştı. Uyuyanları yataktan kaldıracak kadar etkiliydi sarsıntı.
Ben de yeni yatmıştım, sarsıntıyla uyandım ilk işim el fenerini elime almak oldu.
Eğer uzak bir yerde oldu da, biz böyle sarsıldıysak büyük bir depremdir diye endişelenmiştim. Uzun sürmeden merkez üssünün Elbistan Doğan Mahallesi olduğunu öğrendiğimde fazla büyük deprem olmadığından biraz rahatladım. Çocuklara endişelenmemelerini söyleyerek tekrar yatmaya hazırlanırken, dışarıda silahlar atılmaya başlamıştı.
Oğlum;
_ Baba silahlar sıkılıyor neyin nesi, deprem olunca silah mı sıkılır diye meraklanmıştı.
Ben güldüm: 1960lı yılların ortalarına gitmiştim. O yıllarda köyde yaşıyorduk.
Köyde elektrik yok. Şimdi ki gibi her evde saat yok, haberleşme araçları yok. Ramazan aylarında imsakiye yok. Minarelerde hoparlör yok.
Ramazan aylarında İftar vaktine yakın Hoca ezan okumak için caminin minaresine çıktığında biz eve koşardık. Minarelerde hoparlör olmadığından hocalar çıplak sesle ezan okurdu, o da fazla uzağa duyulmazdı. Ezanı duyanlar silah sıkardı ki iftar olduğunu herkes bilsin.
Rahmetli Babamda iftar vaktine yakın fişek doldurur hazırlanırdı ve her akşam tüfek sıkardı.
_ Hayır oğlum dedim, maksat depremi korkutmak veya eğlenmek değil, herkesi haberdar etmek, tedbir almalarını sağlamak için uyarı mahiyetinde silah sıkıldığını anlatım.
Dışarıda trafik çoğalmış hareketlilik artmıştı. Pencereden perdeyi aralayıp dışarı baktım. Birçok binalardan tedbir amaçlı dışarıya çıkanlar olmuştu.
Fakat bina yıkılır diye dışarı çıkanların birçoğu, binanın dibinde deprem kritiği yapıyorlardı.
Yurdumun insanları… Sizi çook seviyorum.
Allah’ım, şu mübarek üç ayların başladığı ilk dakikalarda bizi bu depremle korkuttun bize kendini hatırlattın.
Daha büyük felaketlerden emin eyle, tüm inananları her türlü afetlerden koru Yarabbi… Aminn…
YORUMLAR
Amin, sayın Başpınar; Aminn.!!
Yazının sonunda, bir tebessüm ettirdiniz; teşekkürler ayrıca.. Yurdum insanı, evet.. Binaların duvar diplerinde, saçak altlarında oturur, deprem kritiğimizi de oralarda yaparız.. N'apalım, biz buyuz işte.. Hepsini, belki bu yüzden çok seviyoruz; kim bilir..??
Saygımla...