- 854 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
# 0+0 ELDE VAR 0 #
# 0+0 ELDE VAR 0 #
________________
2+1 yeterliydi. Yatılı misafir geldiğinde, 1 diye tabir edilen ve adına hâlâ salon dediğimiz o evin en büyük yeri misafirhane yapılırdı. Yer yatakları 2 olarak adlandırılan odalarda, en yukarıda çeyiz gibi bekletilir ve kucaklanarak serilirdi misafirler için 1’in ortasına...
Balkonsuz olamazdı göbeksiz erkek olamayacağı gibi evler. Mutfaklar Türk kadınına özel ve geniş tasarlanırdı. Orkide olmasada, muhakkak bir deve tabanı yükselirdi, 1’in güneş gören bir köşesinde.
2’nin birinde ekseriyetle iki çekyat olurdu karşılıklı ve iç içe geçmiş büyükten küçüğe zigon sehpalar olurdu bir bardak çay ikramı ile emirlere amade 2’nin birinin bir köşesinde...
Marley kaplı zeminde, bakınca göz alan ve baktıkça derinlere daldıran desenleri olan ve her deseni, bakanın zihninde yeni resimler üretmeye zorlayan genellikle el dokuması halılar serili olurdu 1’in ortasında kocaman.
Kahverengi ve tonları ile tercih edilen mobilyalar olurdu 2+1’in hemen her yerinde...
Artık kala kala bize 1 kaldı.! 2’ye ne mi oldu? Sormayın. 2’yi alıp bize sıfır verdiler.!
Nasıl mı? Şöyle; 2+1’i kentsel dönüşüm ve depreme dayanıklı yeniden yapacağız diyerek alıp,öncelikle 1+1 adıyla anılan garip odaları yan yana dizdiler.! Kapıyı açınca yatak, kapayınca paspas. Üç adım oraya, üç adım buraya zırt diye bitti.! Balkon falan yok.!
Hapishane hücresinden azıcık büyük, garip bir beton kutu hasılı...
Sonra baktılar küçüldükçe sürüm yapıyor, ulan dediler bu millete 1 yeter. +1’ide aldılar. Kaldımı sana sadece ve dımdızlak 1? Ama merak etme bunuda senin gözünde 10 numara yapacak zekâda bu insanlar. 1+0 dediler adına oldu biiiitti. Sıfır ne diye sakın sorma. Onun ne olduğunu yapan bile bilmiyor ama satarken afilli oluyor. Bak aynen şöyle söyleniyor; havuzlu,otoparklı, güvenlikli,kameralı,çiçekli,falanlı,filanlı 1+0’lar, 1+1’ler bilmem kaç tl den başlayan ve bilmem kaç faiz imkânları ile mezarlık vade geeeeeel vatandaş geeeel....
2+1’de büyüyen ve gelişen tüm zihinleri, 1+0 hücrelerde çürüten bu zihniyetin, bir hikâyesi varmı diye sorarsan şayet; olmaz olurmu?
Binbirgece masallarını solda 1+0 da bırakacak büyüklükte hemde..1000+bilmem kaç diyorlar.!
Yarabbi sen bizi 0+0 elde var 0’dan muhafaza eyle....
Ramak kaldı / ( Samim İĞDE )
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.