- 2320 Okunma
- 5 Yorum
- 4 Beğeni
BAZEN BİR SÖZ, BİR ŞİİR, BİR FOTOĞRAF...
Bazen bir söz, bir şiir, bir ezgi ya da bir fotoğraf yakalar sizi en zayıf en yaralı yerinizden..sanki yüreğinizi okumuş, bütün hissiyatınıza vakıf olmuş sonra da bunu en has haliyle kelimelere dökmüştür. "Bir ifade, bir görüntü halimi beyan adına; ancak bu kadar güzel olabilirdi; beni benden daha iyi anlatmış" dersiniz...Ne kadar sustuğunuz,dile getiremediğiniz duygunuz varsa; aniden bir sözle, bir şiirle, bir fotoğrafla ete kemiğe bürünür ve zuhur eder gözlerinizin önünde...
...
...Bazen bir tebessüm kondurur yanağınıza bunlar.. tatlı bir geçmişin ve yaşanması istenen güzel bir geleceğin hülyalarıyla doldururken muhayyilenizi, sonsuz bir sürur kaplar tüm bedeninizi...
...
...Bazen de hayalkırıklıklarınızı resmeder bütün ecramıyla...Her hatrınıza geldiğinde sizi hüzün ikliminde seyahat ettiren, telafisi olmayan bir acıyı kalbinizde yeniden ve aynı sızıyla dolaştıran ’an’ları yığar gönül aleminize.. Oysa kendinizle ne çok mücadele etmişsinizdir, ruhunuzda girdaplar oluşturan ve sizi sürekli içine çekmeye çalışan bu halden kurtulmak için...İşte tam da bu anlarda müstehzi bir eda ile gülümser size bir fotoğraf, bir söz... ’Ben hep burdayım’ der sonra içinizde asla susmayan bir ses...’Beni ötelemeye çalışma, üzerime müstakbel örtüsünü çekmeye çalışma!’ der.. Mazinin, belki de hiç gelemediğiniz yakasına doğru hızlıca sürükler, alır götürür sizi... Kalmak-gitmek-gidememek paradoksununu yeniden, yeniden yaşatır size...’Kalbinle sevdiğin hiçbir yerden gidemezsin...’ sözleri yankılanır bütün benliğinizde gür bir sesle... Bütün çaresizliğinizi, acizliğinizi haykırır yüzünüze...
...
...Genelde, melalime melal ekleyen fotografları ve sözleri sevdim ben... yalancı gülüşleri, samimiyetten uzak sevinçleri, riya kokan ilişkileri, kalpten yansımayan sözleri sevemedim.. hüznümü sevdim -ki ’ben’ en çok o hallerimle müsemma olduğumda ’ben’ dim...işte bu yüzdendir ki ne kadar acı verse de kendimi hep hüzünlü mısralarda buldum... hiç konuşmayan fakat her noktasından gözyaşı damlayan fotoğraflarda buldum...
...
18 Aralık 2015.. İstanbul.. mürsel emre doğan...
YORUMLAR
Acıdıkça yanıyor,yandıkça daha çok acıyoruz.
https://www.youtube.com/watch?v=JSnR80kY0m0
mürsel emre doğan
Yanmak, kavrulmak, savrulmak ve sonra kemale ermek....Her şey nasip ile ne diyelim....
Klip de çok güzeldi... Selam ve saygımla.
Metafor genelde günlük dilde çok kullanılan Fransızca bir kavramdır.Ama tam da anlattıklarınız budur işte...Başlığa "bir hikaye" de eklenebilir.
Güzeldi...Hüzün konusunda da iki güzel söz var sevdiğim.
İlki Kızılderili ninenin torununa söylediği söz:Sonbahar,hayatın hüznüdür.
Diğeri de Ahmet Rasim'den:Manzaranın güzelliği hüznünde saklıdır!
mürsel emre doğan
https://www.youtube.com/watch?v=UR7m7ARDCRE
öncelikle şu hüzne iyice bi bulanın bakayım sevgili hocam, başkadır bizim şarkılarımız bilirsiniz.
sonrasında sayfanıza az bi yağmur çiseli kelimeler bırakıp kaçayım bu kutsal bahar ayında.
sizde hem türkü ve hemde bu satırlarımı okuyun inş. ucuna duamı eklemeyi unutmayın ama. şöyle bi gök yüzü veya pencereye işte ne bileyim gözlerinizi iliştirip "bacımı sana emanet eyledim Rabbim" deyin bana dünyanın en aziz lütfu olsun bu içtenliğiniz.
hani sizi az çok tanıyorum. tanıtım yazınızda ifade ettiğiniz üzre güzel bir an içinde dünyaya gelmişsiniz. iyi bir ailede iyi bir hayat ve sadık bir aile babası olduğunuz zaten başlı başına bi zenginlik.
lakin mevcut bu hüznünüz, geçmişe olan özleminiz, ünv yıllarınız, eski albümler hani şöyle yapışkanlısından annelerimizin çocukluğumuzu sakladığı, karıncalanmış sarı fotoğraflar, tozlu tavan arası fırtına sesleri, sahafta ki o en eski sararmış kitap mesela ve o kitaptaki altı çizilmiş o en belirgin cümle, en afilli bir yalnızlık ve sürekli bir son bahar telaşı halleriniz sizi alıp alıp savuruyor ya böyle,diyorum neden Mürsel hocam bu kadar çok hüzün okyanusuna yelken açıyor acaba.
elbetteki en mutlu insan dahi mutlaka bir kare hüzün yutmuştur hayatta ama kaç insan bu hüznü sindirmiştir üzerine giyinmiştir işte o tartışılır.
ortak noktamız bu sanırım.her şeyden evvel insan olmak. ve Rabbin hüznü bize yakıştırması.az gülüp çok ağlayın demesi. şu yalancı cennette zevkü safaya dalıp ta ebed yurttaki o şaşalı muhteşem sarayları unutamama telaşı bizdeki.
leyla mecnuna kavuşsa aşk bu kadar yakar mıydı yine düşünüyorum bazen. olmasaydı veya onlar aşk bu kadar yücelir miydi.
belkide onlar hiç yoktu. tüm kalplerin toplamıydı leyla. çölde bir yudum su. güneşte bir katre kuraklık. rüzgarda tutulan bir his. yağmurda sele kapılan bir yaprak. kervanda taşınan bir elma şekeri
olmasa dahi bir gül şerbeti. aşk için zindan şart.
yolu zindandan geçmeyenin aşkta söz hakkı yoktur olamaz ey bayım diye cırlarım çok fena kavga ettiğim zaman, tebessüm koyamıyorum buraya siz gülümsediğimi düşünün bunu yazarken.
şuraya daha yazasım var ama çok yazmışım gibi geldi ve konuyu nereden alıp nereye götürüyorum oda ayrı bir tıbbi vaka benim için. kafamın neresinde ne düşünüp hangi cümşleyi yazayım diye düşünmek istemiyorum. ne gelirse. hissiyat ne diyorsa o.
iyi kide sonbaharda doğmuşum. iyi kide eylül benim ayım. sanırım ayların sultanı Ramazan yaşamın sultanı eylül. sonbahar olmasa baharda dünyaya gelmiş olmayı isterdim. ya doğum sancısı ya göç telaşı ama illaki bir sancı olmalı şuracığımda.
o sancımın bir zerresine dokundum bunlar geldi el atsam ne olur kestiremiyorum.
suriyeli çocuklar ölüyor.hafzalam bir yığın ceset tarlasına dönüşüyor kimi zaman. gözlerimi kapayınca geçmiyor bu meret ağrı. ağlamak alışkanlık oldu sanırım. oysa o kadar güçlüyüm diye nara atıp dururdum bilseniz.
yaşlanıyorum sanırım hocam. insan kendi içinde kalabalıklaştıkça ağır bir olgunluk çatısı beliriyor başı üzerinde.bir nefesten sorumlusundur önce sonra bir başkası bulaşır sonra bir başka ve bir bütün olur hayat.
işte orası tam şurasıdır. hep bi işaret bi ömür telaşı. hep bi dikkat şartlaşıyor zaman aktıkça.ve o zamanın en ilk adımındayım şu an.
gök kubbe deyin ister isterseniz yerin en dibi.
doğdum yaşadım ve öleceğim. orası var ya işte orada bütün sevdiklerimi yanımda istiyorum.
ben kendimi sana bıraktım sende beni kendine tutsak eyle Rabbim.amin.
çok hürmet hocam
Mehtap Yıldız tarafından 4/5/2017 5:32:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
mürsel emre doğan
""hani sizi az çok tanıyorum. tanıtım yazınızda ifade ettiğiniz üzre güzel bir an içinde dünyaya gelmişsiniz. iyi bir ailede iyi bir hayat ve sadık bir aile babası olduğunuz zaten başlı başına bi zenginlik.
lakin mevcut bu hüznünüz, geçmişe olan özleminiz, ünv yıllarınız, eski albümler hani şöyle yapışkanlısından annelerimizin çocukluğumuzu sakladığı, karıncalanmış sarı fotoğraflar, tozlu tavan arası fırtına sesleri, sahafta ki o en eski sararmış kitap mesela ve o kitaptaki altı çizilmiş o en belirgin cümle, en afilli bir yalnızlık ve sürekli bir son bahar telaşı halleriniz sizi alıp alıp savuruyor ya böyle,diyorum neden Mürsel hocam bu kadar çok hüzün okyanusuna yelken açıyor acaba.
elbetteki en mutlu insan dahi mutlaka bir kare hüzün yutmuştur hayatta ama kaç insan bu hüznü sindirmiştir üzerine giyinmiştir işte o tartışılır."
...
Hüzün, mutluluk, sabır, teslimiyet, tevekkül, vefa...
Söylenecek o kadar çok şey var ki, " Söylesem fayda etmez, sussam gönül razı değil" diyorum Fuzuli gibi...
Her gönül az çok sırlar okyanusu değil mi?
Kendinize iyi bakın. Rabbim yâr ve yardımcınız olsun.
Bu güzel yazınıza üç kez yorum yazdım üçü de azizliğe uğradı. Ne garip değil mi şiir olsun, yazı olsun hep bizden bir şeyler buluruz hece ve satır aralarında Çölde serap görmek gibi bir şey. Sevgi evrensel ve sınırsız bir olgu.isimler farklı olsa da
Sevincin de, hüznün de, ayrılğında insanda vuku bulması bambaşka bir şey.
Okuyanı kendi yaşadıkları ve beklentilerini gözler önüne seren çok güzel bir iç döküm.
Daim olsun kaleminiz
Saygı ve selamlar
mürsel emre doğan
Teşekkürler samimi yorumunuz için. Selam ve saygımla.
hüzünde yalan yoktur kişilerin, yüzlerin, duyguların en saf halidir hüzün anları.
bu nedenle sevmişsinizdir, belki de farkında olmadan bende sevmişimdir hüznü çünkü fark ettimde hemen hemen bütün şiirlerimde hüğzün vardır.
konuyu güzel yakalamış ve güzelde anlatmışsınız
kaleminize sağlık