- 815 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SÜRÜ PSİKOLOJİSİNDEN KURTULMALIYIZ...!!!
29 Mart 2017 Çarşamba
23:49
SÜRÜ PSİKOLOJİSİNDEN KURTULMALIYIZ…
O kadar hassas günlerden geçiyoruz ki,18 gün sonra vereceğimiz kararla ya tarihe ’’EGEMENLİK KAYITSIZ ŞARTSIZ MİLLETİNDİR’’ diyen Büyük Atamızı bir asır sonra teyid edip onun mirasına sahip çıkacağız.Ya da EVET diyerek cumhuriyetimizi,bayrağımızı,vatan topraklarının eyaletlere bölünmesine,TEK ADAM eline teslim edip ,yargının yürütmenin ,hukukun üstünlüğünün yok edilmesine izin vererek,çocuklarımızın geleceğini yok edeceğiz..Zaten 15 senedir işbaşında olan hükümet ve aynı partiye ,şimdiye kadar ne istediler de yapmamışlar sormak lazım…Ne yargı,ne hukuk ,ne yürütme, onların istedikleri her şeyi yapmadılar mı? Türkiye 90 yılda yaptığı dış borçlanmayı,15 yılda üçe ,dörde nasıl katladı ?…Yurt dışında ;Atatürk’ün ülkemize kazandırdığı saygıyı,15 yılda yerle bir ederek,itibarımızı yok etmeyi nasıl başardılar ??.
. Avrupa ile çevresindeki komşu ülkelerle ve içte kendi muhalefeti ve kendisine HAYIR diyen vatandaşlarıyla kavga eden bir cumhurbaşkanı,başbakan ve hükümet var.Kendisine karşı olan herkesi hukuksuzluklarıyla sindirme politikası izleyen,kullandıkları dil,üslup,tavır ile güven kaybeden bir hükümetle ve şimdi de onların BAŞKANLIK SİSTEMİ diye başlattıkları anayasa değişiklikleri ile DEVLETİN TEMELİNİ SARSACAK, CUMHURİYETİN KAZANIMLARINI YOK EDECEK tüm çalışmalarını eğer sürü psikolojisi ile onaylarsak ,geleceğimiz çocuklarımıza yarın ne diyeceğiz..Yarınlarınız çalınırken seyirci kaldık,engel olamadık mı diyeceğiz..Ülkemiz eyaletlere bölünüp,parçalanırken ,elimden bir şey gelmedi mi diyeceğiz…Bu referandum varolma ya da yok olma meselesidir..Bugünkü,hükümetin başı BOB eş başkanıyım demedi mi,zamanın birinde…işte o plan bugün hem orta doğu ,hem de Türkiye ayağında tıkır tıkır işliyor…Orta doğuda süper güçlerin girmediği,parçalamadığı kaç tane ülke kaldı…ABD VE RUSYA,işine geldiğinde nasılda ( PYD ve YPG ) Konusunda birlikte hareket ediyorlar..Çünkü,ülkelerinin yüksek menfaatleri bunu gerektiriyor…Bizde onların işine geldiğinde ağzımıza sürdükleri bir parmak balı yalayıp,onları dost bilip ,onlar gibi stratejik davranmıyoruz..Çünkü,buna karşı koyacak milli bir hükümet yok.Emperyalizmin kuklası olursanız ,dışarda da içerde de hükmünüz kalmaz..Artık yıllardır uyuduğunuz bu uykudan uyanın..Sizler uyurken ,ülke elden gidecek..Büyük Atatürk’ün ve daha on beşinde ölme cesaretini gösteren yaşları küçük,ülküleri büyük o kahramanların ,bize bıraktıkları bu vatanı karanlığa,parçalanmaya,yok edilişe götüren bu referanduma HAYIR DİYELİM..Bu bizim görevimiz ve sorumluluğumuzdur…Bunu o kahramanlara borçluyuz…Çocuklarımıza da borçluyuz…Yıllardır yapılan tehditlere direnen vatanseverlerin bu çabalarına ,direnişlerini de geniş kitlelere yayarak, HAYIR diyerek geleceğimizi kurtarmalıyız.Sürü psikolojisinden kurtulup,silkinip,kendimize gelmeliyiz…
Artık referanduma 18 gün kala tüm ülkede sinirler gergin…Hükümetin tüm tehdit ve baskılarına rağmen evet oranlarının düşük çıkması ,onları daha da cüretkar hale getirmektedir…Sokaklarda,caddelerde HAYIR levhalarını indirmeleri..muhtarlara yapılan tehditler..vs.. Tüm bunların giderek genişleyip daha da tehlikeli bir hal alacağını düşünüyorum..Toplumun ayarlarıyla oynamak doğru değildir…SÖZ KONUSU VATAN olunca TÜRK MİLLETİNİN neler yapabileceğini ÇANAKKALE’DE ve KURTULUŞ SAVAŞINDA ORTAYA KOYMUŞTUR…Şimdi bu referandumda da Türk Milleti gerekeni yapacaktır.Çünkü,SÖZ KONUSU VATANDIR,GERİSİ DE TEFERRUATTIR…
Gönül BEYAN
Emekli Öğretmen
YORUMLAR
Saygıdeğer öğretmenim bu siyasi bir parti seçimi değil, bu mesele bir Vatan,bir istiklal meselesi
Cumhuriyet mi?, monarşimi?,
millet iradesine dayanan güçler ayrılığı olan,yasama,yürütme,yargı erklerinin birbirlerini bağımsız olarak denetleyen danıştay,sayıştay,yargıtay odaklı parlamenter sistem mi bir kişinin iki dudağı arasına sıkışmış bir tek adam rejimimi
yani denetlenmeyen denetlenmesi mümkün olmayan her hangi bir hatada sigortası olmayan sorgulanmayan bir dikta rejimimi
yani bir apartıman yöneticisine denetim mekanizması çalışıyor ülkenin yedi yüz katrilyonluk bütçesini harcayan bir kişi ömür boyu sorgulanamıyor soru dahi sorulamıyor
Allaha reva mı bu insanoğlu çiğ süt emmiş,şaşar beşer böyle bir şey akıl mantık işi değil bazı kesimler beyinleri uyuşturulmuş,akıllarını kiraya vermiş çıkar ilişkileri penceresinden olaya bakan kesim var ,
görüpte gerçeği görmemezlikten gelen kof beyinler var, yıllarca Atatürk Cumhuriyeti demokrasisi sayesinde evine ekmek götürüp çocuklarını yetiştiren okutan fakat yürekleri küf bağlamış mürekep yalayanlar var biat kültüründen beslenenler var
sanırım siz yazınızda bunlara dikkat çekmişiniz
okuma düşünme biz sizin adınıza düşünüyoruz ,sıçrıyoruz uçuyoruz diyenler var ,yalan algılarla süreci zor bela gerçek anlaşılmasın diye yol köprü tünelleri anlatanlar var
sanki seçimde yol köprü tünel referandum maddeleriymiş gibi milletin aklıyla izanıyla,vicdanıyla oynayan alay edenler var
buna rağmen doğruları onurunu,şerefini,vicdanlarını yurtsverliğini vatan severliğini canını da ortaya koyarak Atatürk Cumhuriyetine T.B.M.M Temsil ettiği millet iradesine ülkenin her kesiminden sağcısından solcusuna ,muhafazakarından demokratına sosyal demokratına milliyetçisine türkünden ,kürdüne alevisinden, sunnisine,müslümünden, gayrimüslümüne tıpkı kuva-i milliyede olduğu gibi tabandan büyük büyük dalgalar gönül birliği ile el ele yürek yüreğe Atatürk Cumhuriyetine sahip çıkan sesiz çoğunluk atak yapmış kazasız belasız entrikasız bu süreci başarı ile açık ara ile finişe adım ,adım yaklaşıyorlar
bir yanda devlet diğer yanda millet ,zafer milletten yana Allah utandırmasın,yar ve yardımcıları olsun tüm zorluklara engellere rağmen
bu işin Hayırlara vesile olacağına inancımı koruyorum yazılarınızı mandar buluyorum bir Cumhuriyet öğretmeni olarak sizi kutluyorum saygı ile selamlıyorum
gonulbeyan
çok teşekkür ederim...saygılarımla..cumhuriyetle,ATATÜRK ile kalın..
Değerli yazar.
Bu sitede 7 yıl yedi aydan beri yazı yazıyormuşsunuz. Yani benden eskisiniz. Öyle sanıyorum ki yazı yazmaya bu sitede de başlamadınız. Yani bunun bir evveliyatı da vardır.
Ancak gördüğüm kadarıyla hâla önemli bir eksiğiniz var. Ne mi? Hemen açıklayayım.
Yazınızın başlığı ''Sürü psikolojisinden kurtulmalıyız''
Ben bir okur olarak ne bekliyorum? Bana sürü psikolojisini anlatmanızı. Nasıl bir şeydir açıklamanızı. Ancak daha ilk paragrafta böyle bir niyetiniz olmadığını görüyorum. Zira daha en baştan bir önermeyle başlıyorsunuz.'' ya evet dersiniz şu şu olur, ya hayır dersiniz bu bu olur' Bitti...Artık gerisini okumama gerek kaldı mı? Hayır.
En son söylenecek şeyi en başta söylemek senelerdir yazı yazan bir yazar için bence acemilik...
Yazının içeriğine gelince.
''Kendinizi çoban, diğer insanları sürü olarak gördüğünüz müddetçe daha çoook zafer beklerken hezimet yaşarsınız.'' Diyerek noktalıyor, her şeye rağmen emeğe olan saygım sebebiyle saygılarımı arz ediyorum.
sami biberoğulları tarafından 3/30/2017 11:31:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
gonulbeyan
Eleştiriniz için teşekkür ederim..Ancak ben ne kendimi çoban ne de okuyucularımı sürü olmakla itham etmedim..Sadece mecazi olarak konuya dikkat çekmek istedim..Artık yaşadıklarımızın normal olmadığını,çok hassas günlerden geçtiğimizi...Varolma mücadelesi verdiğimizi..Cumhuriyetle kazandıklarımızın ,bir kişiye verilecek yetkiyle ( kişiler gelip geçer..) kaybedilme tehlikesini işaret etmek istemiştim..Ama yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum...Yine de okumanız beni sevindirdi...
saygı ve selamlarınla
Gönül Beyan