- 300 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HER İŞTE YARAR ARAMAK
Her yaptığımız iş elbette yararlı olmalı. Bu yarar ya kendine ya da çevresine, insanlığa olabilir. Yarar bu dünya için olabileceği gibi öte dünya için de olabilir, ama olmalı.
Bir ölçü olsun diye söylemişlerdi:”Bir işi yapmadan önce kendinize sorun. Bu dünya için bir yararı var mı, diye, yoksa öte dünya için bir yararı var mı bakın. İkisin için de bir yararı yaksa yapmayın.” Diyordu.
Belki birçok insan bu dünya için yarar konusunda soğuk olabilir. Tüm işlerin ahret için olması gerektiğini düşünebilirsiniz. Elbette ben de bu görüşe yakınım. Ben de inanıyorum ki, bu dünya için yaptıklarımızda bile öte dünyaya yatırım olmalı. Eğer ölçü bu olursa tüm yatırımlarımız bizi huzurlu kılar. Ancak yaşananlara baktığımda ideal olan bu görüşün dışına çıkan öyle çok örnek görüyorum ki şaşarsınız. Bunları görünce de hiç olmasa bu dünya için çalışıyor diye kendimi avutuyorum.
Ne bu dünya ne de ahret için bir faydası olmayan o kadar çok iş var ki. Yararı bırakın zararsız olsalar yine bir şey demeyeceğim. Aslında yararlı olmayan işin zararlı olduğuna hükmetmek de çok uzak bir fikir değildir. Çünkü zamanını, enerjisini boşa harcayan insanın zararda olduğunu anlamak zor değildir. Mesela futbol. Oynamak, belki sağlığa yarar diye geçsek de zamanının hatırı sayılır bir kısmını izlemeye, tartışmaya, bahislerle uğraşmaya harcayan insan sizce ölçümüsün neresindedir? Yapılan uzun uzun televizyon yayınları, tartışma programları, basılan gazeteler ve hatta sporseverlik adına oynanan kumarlar nasıl bir manzara çiziyor sizce?
Futbolun kardeşlik için yapıldığı boş laflarına da değinmek istiyorum. Diğer ülkelerde var mıdır bilmiyorum ama bizim ülkemizde güzel bir temenni dışında anlamı olmayan bir yaklaşım bu kardeşlik lafları. Fanatiklerin çıkardıkları kavgalar; stadyumlarda ağza alınmayacak küfürler, fanatizm adına yok edilen milli servet, uzun süreli husumetler ve daha sayamadığım olumsuzluklar düşünülürse neden bahsettiğimi anlarsınız.
Ülkemizde çözülmese gereken birçok sorun varken neden mesaimizi böyle bir saçmalık için harcıyoruz? Yok, hayır yasaklanması falan istediğim yok. Badece aklı başında insanlar bu anormalliği görsün ve en azından onlar uzak dursunlar. Bu kadar basit sorunlar yüzünden birbirlerinin kalbini kırmasınlar.
Öyle insanlardan söz ediyorlar ki, ailesinin rızkın maç maç dolaşarak harcayan, bahis oyunlarında tüketen insanlar var.
Birçok yararlı iş varken, zamanını, enerjisini, parasını bu işe ayıranlar, kusura bakmasınlar ama abesle iştigal ediyorlar. Şundan da eminim ki, dünyana en küçük bir iyiliğin ödüllendirileceği, en küçük bir kötülüğün de cezalandırılacağı Yüce Divanda tek tek hepsinin hesabı sorulacaktır. Her yönü bir tarafa, sırf sen farklı takımdansın diye hakaret edilen, dövülen insanların kul hakkını ödeyemezsiniz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.