- 908 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
cern deneyi
bugünlerde ilginç bir deney yapılıyor.deneyin amacı dünyanın ortaya çıkışını veya yaradılışını anlamak .gerçi bu deney yapılırken var olan maddeler kullanılıyor,olmayan bir şeyin deneyi yapılıyor olan şey kullanılıyor. .araştırıldıgında görülecekki güneşte saniyede milyonlarca patlama oluyor. onun sagladıgı ışık atmasforde izole edilip dünyayı aydınlatıyor.yer kabugundaki hareketlenmelerde aslında yaşama katkı saglıyor. [depremler]yer kabugundaki petrol maden dogalgaz gibi oluşumlar hep topragın canlılıgının bir sonucu,ve toprak daim hareket halinde örnegin afrika kıtası yılda iki santim avrupa kıtasına yaklaşıyor.yani milyonlarca yıl sonra şimdiki avrupa kıtasının yerinde afrika kıtası olacak denilebilir.bu denge ve ahenk nasıl saglanacak veya nasıl saglanıyor oda bir meçhul.
atmosferin özelligiyle haberleşmenin saglanması topragın özelligi ile tarımın yapılması ,insan zekasının boyutuyla bilimin ilerlemesi .sonuçta bu deney yeni şeyler getirecek degil .cern deneyi hızlandırıcıların kulunılması esasına dayanıyor. burda amaç sürtüşmeyle maddenin yapısının degerlendirlmesi diye düşünülebilir.cern deneyinin yapıldıgı laboratuvarda,elektron ve pozitron gibi görece hafif parçacıkların yanında protonlar ve kurşun gibi agır iyonlarda kullanılıyor. gerçi bunlar yapılırken çünkü başlangışta kullanılan atom çekirdekleri kullanılıyor.yok olan bir madde yapılamıyor. cern deneyi isviçre fırassa sınırında yatar yirmiyedi kilometrelik bir özel tünelde yapılacak.dünyanın yarı çapının altıbinyediyüzotuz kilometre oldugu düşünülürse. ortadaki muazzam sıcaklıklı çekirdek [6000 santigrat derece ] 2000 km olarak varlıgı biliniyorsa yatay poszisyondaki yirmiyedikilometrelik bir alan çarpışmasının buana kadar yapılan en büyük deney olmakla birlikte bir işe yaramıyacagı istenilen verilere ulaşılamıyacagı olasılıgıda gündemde durmaktadır. sonuç..1971 de kanserle savaş açan amerikan başkanı nıxon, tam otuzyedi yıl sonra halan kansere çare bulamadıgını insanlık ve yapılan cern deneyi nin bir çok şeyi açıklıyacagını ummak nederece gerçekçi olur. gerçek olan bir şey var madde degişiyor . ve evrende belki dünya gibi binlerce gezegen var oluyor yok oluyor ..galaksiler kendi düzenlerinde varlıklarını yaşarken içinde olan canlıların ölüm karşısındaki çaresizligi bir yana birde ötekileşmeleri gündeme geliyor. cern deneyi var olan maddelerle yapılıyor.olmayanın oluşmasının kaynagı ne olabilir bilinemiyor . ve dünya için konuşacaksak ölüm yanımızda duruyor.inanç ben burdayım diyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.