- 287 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Birden çok okuduğum /okunabilecek kitaplar !
Her ne kadar Montaigne’in "Ben düşüncelerimi istif etmem,tartarım."sözünü sevsem de bazı kitapları kendi hayatımda "istif" ettiğin kesin gibi.
Ki bunlar hayatımın herhangi bir dönem ve yerinde birden çok okuduğum ve her okudukça da başka bir tat aldığım kitaplardır.
İşte aklımda kalanlar.
1-Çanlar Kimin İçin Çalıyor !
Gençliğimde,40’lı yaşlarda ve en son birkaç yıl önce okuduğum bir klasiktir bu.Aslında bu ad,bir İtalyan hikayesi imiş...Ölen yokken,kilisede çalınan çanın "kim için olduğuna" dair...
2-Bozkırdaki Çekirdek.
70 ’li yıllarda köy enstitülerini "eleştiriyor" diye soğuk baktığımız bir kitaptı bu.Ama 40 yaşında ve sonrasında 50^lerin başlangıcından iki kez okuduğum bir kitap oldu.
Okudukça "sardı" beni diyebilirim ya da hayatımda farklı bir pencere açtı.
3-İnsanın Anlam Arayışı.
Hitler’in kamplarında uzun dönem kalan ve sonra sağ kalıp,kurtulan ve "İyiler orada kaldılar."diyerek mütevazı olmanın güzel bir örneği olan kitap.
Ve "kapoların" kendi etnisitesinden olanlara yaptıkları acımasızlıklar.
Defalarca okumuşumdur,halen de elimin alltındadır.
4-Benden Selam Söyle Anadolu’ya.
Bu da Ayasuluklu bir yazarın "derin" duygularla dolu kitabıdır diyebilirim.
5-Sarıkamış İhata Manevrası ve Meydan Muharebesi.
En az iki defa okuduğum Köprülülü Yarbay Şerif Beyin hatıratı.
Tarihe meraklı olanlara tavsiye ederim.
6.Kimse Kızmasın,Kendimi Yazdım !
Gazeteci Hasan Cemal’in kendi solcu ve hatta "darbeci" geçmişiyle yüzleştiği bir kitap ve bir dönemin resmini çeker gibi.
Gençliği 70 ’lere denk gelenlerin bakmasında yarar olur bu kitaba.
7.Ve Tutunamayanlar.
İki defa okuduğum ve okudukça da sevdiğim bir kitap oldu bu...İlki 70’lerdeydi okumanın,ikincisi de 7-8 yıl önce.
Hele hele Oğuz Atay’ın şu nitelemesi.
"Bana bir şey öğrettiler,onu da yanlış öğrettiler" demesi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.