- 518 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Haçiko'nun bitmez tükenmez sabrı !
Meğerse adına film çekilen ve heykeli dikilen bir köpeğin adıymış Haçiko.
Olay 1930’lu yıllarda Japonya’da geçer.
Bir profesörün köpeği imiş.
Her sabah işe giderken sahibini metroya kadar götürür,iş dönüşüne kadar da istasyonda beklermiş.Saat 15.00 gibi...
Bir gün dönmemiş profesör,ertesi gün de yok,daha ertesi gün de.
Meğerse üniversitede ölmüş ama Haçiko’nun bundan haberi olmadığından tam dokuz yıl beklemiş sahibini.1925 ’ten 1934 ’ e kadar...
Ama gelmemiş sahibi ve bu sırada Haçiko da ölmüş.
Ülkemizde de "Hayvanları Çaresizlikten ve İlgisizlikten Koruma Derneği"ne ilham kaynağı olmuş bu köpek...
Merak ettim Haçiko nedir diye.
Haberlerde geçince bu hüzünlü verici ve dünyanın en sadık hayvanının sabrı karşısında şaşırdım.
İlk ağlamam geldi aklıma.Yıl da 1965 idi.
Akkuş adlı köpeğimiz kamyon altında kalmıştı da epey "dokumuştu" bana bu.
Bir an Haçiko’da kendi köpeğimi de gördüm...
Hüzünlendim.
Ama sadakatına da şapka çıkarılacak bir hayvanmış Haçiko.
(İşin magazin kısmı değil,bu hali önemli bence.)
YORUMLAR
Epey zaman önce bu yazıyı yazıp,Haçiko'nun sabrını övmüştüm.Bunda sorun yok...
Ama apartmana yeni evli çiftin Dogo Arjantin adlı köpeği de onlarla "taşındı."Geceleri uykuyu bozması bir yana oldukça korkutucu bir hayvan...
Gel de apartmana köpeklerin "sevimli" ve "sadık" olduklarını anlat bakayım.Oldukça zor bir durum.
"Tayvanlı adam sevdiği 20 yıl önce sevdiği kadınla tren istasyonunda buluşmak için sözleşti. Sevgilisi hiç gelmedi, ancak Ah Ji isimli adam o günden beri beklemekten vazgeçmedi.
47 yaşındaki Tayvanlı Ah Ji’yi Tainan Tren İstasyonu’nda her gün gören ama hikayesini bilmeyenler onu sokakta yaşayan ve akli melekeleri yerinde olmayan biri sanıyor. İstasyonun çıkış kapısı yakınında duruyor, yolcuların tek tek yüzlerini inceliyor. Her yüzde sevdiği kızı arayan Ah Ji ne yazık ki hala sevgilisine kavuşabilmiş değil. "
Aradaki fark Haçikonun ölüme kadar sahibini beklemiş olması.
Sabır her baba yiğidin harcı değil...
Teşekkürler, güzel bir paylaşımdı
sabri ayçiçek
hepsinde aynı sabır var biliyorum
hem de öyle uzun uzadıya çaba sarf etmenize gerek de yok.
denedim
o kadar güzle bir duygu ki tarifsiz.