- 459 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
DÖNÜŞ -5-
Dönüş -5-
Eşim nefes nefese tekne ,tekne yok bulamadım bağlı olduğu yerden çözülmüş,
-Ben aman Allahım ne olacak şimdi nasıl döneriz biz?
-Eşim korkma ,korkma bir yolunu bulacam hemen hızlı hareket edip bir sal yapmam lazım ama Allah kahretsin dalları nasıl kesecem her şey teknedeydi
-Ben hayır bir keser var barakada işe yaramazmı ?
-Eşim yarar tabi diyerek barakaya koştu keser elindeydi gölün kıyısına yürümeye başladı bende arkasından yürümeye başladım, kıyıya yaklaşmıştık eşim sazlıklara yaklaşınca su kuşları ürkmüş hızla uçmaya başlamışlardı,yazık oldu dedim içimden ne güzel sazlıkların arasına sığınmış gecenin ayazından kendilerini koruyacaklardı.
Eşime sazlıklardan ne yapacaksın
-Eşim sal yapmak için dalları birbirine bağlıyacam dedi kestiği sazlıkları bana uzatıyor bende yan taraftaki büyük kayanın üzerine diziyordum
Bayağı biriken sazlıklara baktı eşim sonra bunlar bize yeter diyerek kucakladığı gibi omzuna attı barakanın önüne yığdı.
Şimdi dal kesme zamanı diyerek yürümeye başladık ilerdeki ağaçlardan dal kesmeye başladık ama işimiz uzun sürecek gibiydi zira keser çok keskin değildi.
O,ne yüzüme bir damla su geldi sonra bir kaç damla daha derken bir yağmur sağanağı başladı, aman Allahım şimdi ne olacak? işimiz kaldı eşim hadi barakaya koşalım birde hastalanırsak buradan gidemeyiz, koşarak barakamıza gittik çok üşüyorduk birbirimize sarılıp uzandık, gün ışığı yoktu her taraf gri renkti sabahı beklemek zorundaydık yağmur dinerse erkenden kalkıp işimize devam ederiz dedi eşim.
Uykuya dalmışız-ki uyandığımızda sabah olmuş gün ışımıştı yağmur dinmiş gibiydi, barakadan dışarı çıktık bulutlar arada bir güneşi boğazlasa-da
Güneş onlardan sıyrılıp bize gülümsüyordu dağın tepesi buğudan görünmüyor beyaz bir sis tabakası üzerlerine dağınık bir şekilde çökmüştü.
Derenin suyu çoğalmış şırıltısı çoğalmıştı ne güzeldi etrafındaki çiçekler yeşillikler yağmurla yıkanıp daha-da dirileşmişlerdi,
ne güzeldi burası içimden keşke bir iki gün daha kalabilseydik diye mırıldandım, aklıma tekne geldi sahi, tekne nasıl kaybolur çalınmışmıydı yoksa aman Allahım yoksa o avcı,o avcımı çözdü iplerini teknenin hemen eşime şüphelerimden bahsettim,o hayır olamaz çünkü bağlamayı unuttuğumu hatırladım eşyaları taşırken unutmuş olabilirim ben başımı eğip sustum eşim dal kesmeye başladı bir saat sonra dal kesme işi bitmiş birazda palmiye ağacından keselim dedi .
Nihayet sal yapımı bitmiş denemek için suya bırakmıştık iyiydi eşimle önemli eşyalarımızı alıp sala yerleştik eşimin ve suyun kuvvetiyle ağır, ağır gitmeye başladık kıyıya vardığımızda gece olmuştu eve geldiğimizde çok bitkin düşmüştük çok yorucu bir dönüşümüz olmuştu ama ne olursa olsun yorgunluğumuza değecek kadar zevk almıştık böylece unutmayacağımız bir anımız olmuştu.
SON
Sabahat Çelik
YORUMLAR
Güzel ve macera dolu bir anı,roman okurken romanın kahramanı olmak istedim sanki; Anılar sıkıntılı olsa bile,ilerde herkesin keşke benimde böyle bir anım olsaydı diyebilmeli insan.Her insanın anıları vardı mutlaka...Ustaca yazılmış güzel ve sonu mutlu biten bir macera,kutlarım yazarını.Selam ve saygımla.
Sabahat çelik
akıcı ve düzgün bir anlatımla kaleme alınmış heyecan dolu güzel bir öykü.
korkmadan el birliği etmenin mutluluğu var hikayede. önemli olan bence budur.
saygılarımla