- 894 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
Farkındamısınız, CERN Kıyameti
Alman Profesor Dr. Hartwig Schutt, Isparta tren garının yanından geçerken "bak arkadaşım" demişti "şu karşıdaki marşandiz lokomotifi Almanya da imal edilmiş 1936 modeldir". Şaşırmamış olsam bile 2002 yılında yaşlı bir hocanın treni bu kadar yakından tanımış olması ilginç gelmişti. Az inanmamış gözlerle trenin yanına gelince Dr. Schütt, lokomotifin tüm özelliklerini genel anlatmıştı. Merakımı yenememiş sormuştum "bir biyologun bu kadar bilgi sahibi olmasındaki kaynak ne olabilir". Gülerek ve onurla söylemişti. "Bu mükemmel makina yapıldığında ben lise öğrencisiydim. Her alman insanı gibi ülkemizde yapılan her yeniliği ilgiyle takip edip öğreniyorduk. Bu seri marşandizler de imal edilirken günlerce sevinçle takip edip öğrenmiştik".
Öğrenme ve bilgilerin üst üste anlamlı bütünlükler oluşturması bu günkü medeniyetimizin en önemli dinamigi kuşkusuz. Bu yolda çıkarsız adım atan herkese sonsuz şükranlarımızı sunuyoruz. Çünkü biliyoruz ki, gecelerini gündüzlerine katan bu insanlar sayesindeki insanoğlu sağlıklı, mutlu günleri yaşamakta. Yaşamda iyi ve doğru öğrenmek çok önemli ve gereklidir. Ancak bu da yaşanmışlığın doğru farkındalığında olmaktan geçmektedir. Yaşlı dostum Dr. Schütt, balık eti, mavi gözlü alman kızları ile ilgilenirken birazcıkta gelişen taşıma teknolojisi ile ilgilendiğinden, yıllar sonra bile bir şaheser olan bir makinayı avucunun içi gibi bilebiliyordu.
Peki bu gün dünyanın gelmiş geçmiş en büyük deneyi yapılıyor, farkındalığımız ne kadar?
Getirileri ile çözümlenmesi umulan varsayımlar nelerdir? Bu konudaki ilgisizliğimizin boyutu ne kadardır? Bunun cevabını bir haftadır eğitim düzeyleri farklı çeşitli çevrelerdeki sohbetlerimde bulmaya çalıştım, sonuç son derece moral bozucu. Neredeyse okuyan, duyan, bilen yok. Oysa evrenin bilinmezliğine yönelik bir çok soruyu belli ölçülerde çözebilmesi umut edilen bir deney gözlem çalışmasına başlandı. Beklenilen sonuçlar alınırsa bu günkü bilenenleri, kabülleri sarsabilecek bir düşünsel fırtına olacak.
Lütfen bu gelişimin, insanlığın bilinmezliğe karşı attığı cesaret adımlarını tanımaya çalışalım. Yarın çocuklarımıza anlatacak gerçek bir başarı öyküsünü keşfedelim. Tabağımıza kadar gelmiş doğru düşünme fırsatı verecek tatlı şekerlemeleri keyifle tüketelim. CERN bir kıyamet mi? evet bilimdışılığın ve bilgisizliğin kıyameti...
YORUMLAR
sevgili Güldane tesekkur ederim, görüşlerine aynen katılıyorum. BU deney bir çok anlayış için bir milat oluşturmaya aday. Bence bilim ve bilim adamalrı görevini yapıyorlar. Sıra bu çabaları degerlendirecek insanlarda.
SEvgili Soloyin tabiki önyargıların gidişatı amansız bir yükselişte. Bilim bu çabalarıyla bu kontrolsüz gidişe dur diyemeyecek gibi olsada bir nefes alma şansını bulabilir. Çaglar boyu hep boyle oldu ne yazık. Yinede umut her zamankinden daha fazla sanki, ya da dileriz oyledir.
En icten selam ve hurmetlerimle çagrımı duyup yanıtladıgınız için.
Farkındayız elbette ama bazı şeylerin farkında oluyor olmak o şeyi biliyorsun anlamına gelmiyor tabii örneğin bu deneyde çalışan 36 ülkenin 5000'ine yakın Fizikçisinin bilgi birikimlerini biliyor olmak sanırım her Fizikçiyim diyenin bile bilebileceği şeyler olmasa gerek diye düşünüyorum ve ben bilimsel düşüncelere önem veren birisi olarak inanıyorum ki o çalışan değerli bilim adamlarımız ne yaptıklarının farkındalar ve onların bile bile yanlış bir şey yapacaklarını da asla düşünmüyorum ve güveniyorum da bir bilim adamı olmamama rağmen .. Okuduğum kadarı ile eğer deneyleri başarılı geçerse bilim adına önemli kazanımların olacağı söylenmekte , ben de büyük bir merakla bekliyorum ve takip ediyorum ve sizi bu güzel ve anlamlı yazınızdan dolayı kutluyorum ..
Sevgilerimle Zeki ...
sevgili Pelin duyarliligina tesekkur ederim. Bu guzel ulkenin gelecegini olusturacak sizlerin daha fazla donanimli olmasi yarinlarimizin en reel teminati. Birazcik daha fazla emi benim guzel akilli kizim :)
Sevgili ertun Yunusu cok severim, ilk kez sizinle okudum bu anlamli siiri ve cok dogru iceriginde benzer tespitler var. Cok ilginc arastiracagim bu konuyu yeniden yazacagim. COK tesekkur ederim...
Big Bang teorisinin özü büyük bir atom çekirdeğinin patlaması sonucunda kainatın oluştuğudur. Bu bilgi asırlar öncesinde İslam dünyasında biliniyordu. Hatta Yunus Emrenin bu konuda bir şiiri de vardır. Merak ediyorsanız benim sayfama girin, yazılar bölümünde Yunus Emre ve Bigbang teorisi başlıklı makalemi okuyun.
Duyarlılığınız için tebrikler.
Ne yazık ki çoğu insanın çoğu gereksiz konuyu sürekli takip etmesine rağmen önemli konularda ilgisiz olması en büyük kayıplarımızdan birisi...
Böyle konuşuyorum ama acaba ben bu konuda ne kadar ilgiliyim diye düşündüm bir an. Cevap çok kötü, çünkü benim de bu konuda derin bir bilgim ve ilgim olmadı henüz... Belki de erteledim sürekli...
Sanırım hepimiz igisiz ve duyarsız insanlar haline geldik... Gerçekten önemli bir konuyu yazıya dökmüşsünüz.Kendi adıma birşeyler çıkardım.
Kaleminize sağlık...
Saygılar...