- 2529 Okunma
- 19 Yorum
- 3 Beğeni
Peygamberlik Mesleği
Kısaca denilebilir ki bilinmeyenden bilgi tasıyıcısı, secilmiş insan göreve getirilmiş herkesin olamadıgı kutsal savlanan tanrının neye veye kime göre demeden kendi kriterleri içinden sectigi ve bilgisini vahy ettigi insandır.
bertrand russell’e göre ilkel kavimlerin siyaset adamları rousseau’ ya göre dava adamlarıdır kendi yasadıgı kavim toplum kurumu üstün kılmak için sorulara cevap olabilmek için kitle destekli savascılar siyasetciler devlet adamları vs.
islamın peygamberi Muhammed’i bu işe neden giriştigini sorguladıgımızda bazı kavramları olayın gectigi atmosferi içimize cekerek düşünmeliyiz.
öncelikle bu kişinin iddiasının ortaya cıkması için o dönem ki durumu iyi analiz etmek gerekir, ortamda putperestler(ki bunlarda tanrı inancı tasırlar)yahudiler hristiyanlar sabiiler gibi köklü dinler var,muhammedin 40 yasına kadar hiç bir dine tabi olmaması uzun süreler bir arayış içinde olması(hira dagı yolculukları)ve etrafındaki insanların bir bekleyiş içinde olması ki Hatice Muhammed’i tersleseydi belki bu iş en basından olmayacaktı belki su an biz Müseylime’ nin dinini elestirir olacaktık ya da diger adaylara ait olanı.
Evet kitle psİkolojisi Muhammedin cesaretinde cok önemli bir faktör digeri de diger peygamber adaylarının ortamda mevcut olması ki daha önceden Müseylime Ümeyye ve bir kacının adı Mekke’de çok sıkça telaffüz edilirdi
peki Muhammet tanri inancı tasısaydı bu işe girişebilir miydi?bence olayın bu yönü salt tanrı inancı tasımakla ilgili bir tutumun sonucu degildir,olay tamamiyle politik ve Muhammedin psikolojisi ile ilgilidir.
Muhammed hiç bir zaman Allah’ı reddetmemiştir hatta 40’ ına kadar bile haniftir en etkili hadislerde Buhari Tirmizi’de Muhammedin ibrahim’in dini diye anılan sabiiligin uzantısı olan hanifi oldugunu yazar.
bu iddia hiç kuskusuz boş bir iddia degildir cünkü sabiilik bilinen en eski yıldız tapımı diye anılan kült dindir.
eger sabiiligi yakından incelersek bütün dinlerin derlemesi oldugunu anlayabiliriz kurumsallasmada sabiilik en büyük kaynaktır.
Muhammedin yeni getirdigi ya da ortaya koydugu farklı bir rituel yada bakış yoktur.
yahudiliktede abdest vardı, sabiilikten devşirme namaz derseniz o da mevcuttu hatta cuma namazı bile (arube) luey in olusturdugu bir eylemdi
oruc zaten bütün dinlerin vazgecilmez bir olgusudur buda sabiilerden günümüze yansıyan bir eylemdir.
görüldügü gibi Muhammed’in getirdigi yeni bir sey yoktur sadece isimlendirme yapmıştır
süryanice asılı’’aramca’’olan kur’an kelimesi ile müseylimeden devsirme müslim kelimesi altında ibrahim patentli bir hanefilik inancını yenilemiştir.
buda cok zor olmamıştır gerek kendi bilgi birikimi gerek etrafındaki süryanice ibranice bilen saygın bilgili köleleri ki onlarda büyük ihtimalle bir dini terkedip boşta gezen insanlar bu davanın içinde yer almıştır, bunların yardımlarıyla yeni bir yapılanmaya girilmiştir evet basarılı olmustur.
hiç bir zaman tanrı inancı üzerinde yogunlasmamıştır asıl olan olusan düzenin devamlılıgını saglamaktı onun için bunu nereden bilebiliriz olaylara tabi ki yine tarih ve zamanına göre degerlendirerek düşünün öyle bir ortam ki yahudiler geliyor din teblig ediyor bunu ibraniciden arapcaya cevirerek yapıyor aynı sekilde bir dönem kabeyi kilise olarak kullanan hristiyanlar din teblig ediyor putperestler sabiiligin bir parcasını yasıyor vs,bu ortamda Hatice’ nin amcası varaka bile bir din arayısında kitabı mukaddes üzerinde yogunlasıyor herkes bir arayış içinde, Muhammed hiraya kapanıyor günlerce düşünüyor..
bu ortamda kendine vahiy geldigini sanıyor batılı oryantalistler Muhammedin bu yöndeki tavırlarını Mekke döneminde samimi Medine zamanında ise kendi cıkarlarını öncül aldıgını düşünüyor.hak vermemek elde degil.
cünkü biliyoruz ki mekke ve medine dönemi ayetleri arasında güc ve gücsüzlükten ziyade birde Muhammedin dünya perspektifindede degişimler oluyor.
Muhammed için ateist demek bence fazla yüzeysel bir saptama ben Muhammedin o dönem itibariyle ayaga düşmüş bir inanç kavramının içinden sıyrılmış tek tanrı inancı üzerinde epey bilgisi olan ve bütün dinleri kendi aslı İbrahim den gelen Müslim altında toplamaya calısan bir insan oldugunu düşünüyorum.
kısaca ne teslis ne yehova ne sabiiligin orjinalini ciddiye almıştır
nede onsuz yapabilmiştir(inanırlarını eleştirmiş kitapları tasdik etmiştir)
tek yaptıgı ögretilerden ögrendigini neredeyse atası dedigi ibrahimin üzerinde oldugu düşündügü hanif(müslim=altına almaktır)
cünkü ibrahim bütün dinlerde mihenk tasıdır....
cünkü o sabiidir...
cünkü
Sabiilik dinlerin anasıdır.
YORUMLAR
https://youtube.com/watch?v=HrZNW_9io0E
aslında her şey önce insan olmaktan geçiyor...din ve körleşmiş inançların birçok şeyi alıp götürdüğünü ve yokettiğini görüyoruz...dinler ve öğretileri -peygamberler ve kitaplar da dahil- en güçlü silahıdır bu kapitalist düzenin...
önce insan olsun herkes...karıncanın kalbini bile kırmasın...
sevgiyle...
Şeytanın en büyük hedefi insanları dinsiz yapmak, ateist yapmaktır. Bunu başaramazsa onları şirke sevk eder.
Sizin düşünceleriniz şeytani ve bu düşüncelerinize paralel olarak yazınız şeytani bir yazıdır,Peygamberlerin tümü iyiliğe davet etmiş,şeytan ise hep kötülüğü göstermiş ve yaptırmıştır,sizin dediğinize göre Peygamberlik bir meslek ise ki asla değil,bu meslek devam ederdi ama sona erdi,bakınız şeytanlık ve ataizm devam ediyor,işte bu sebepledir ki sizinki şeytanlık ve ataizm mesleğidir,çünkü devam ediyor ve sizin o inanmadığınız kıyamet gününe kadar da devam edecek şeytanlık ve ataizm mesleği.
esma.. tarafından 5/17/2017 10:31:07 PM zamanında düzenlenmiştir.
Cliff Burton
Ah ah biz hic boylesine dusunmemistik adamin biri okumasi yazmasi yok giriyor hira magarasina dusunuyor dusunuyor kurani yaziyor kurguladigi hissettigi hayallerle sonra ona milyonlarca kisi inaniyor yoksa herhangi bir elle tutulur birsey yok. Hulasa bakin ki tesaduflere bugunlerde o hira magarasindan kurgulanan kitapta ki yazilanlarin dogrulugunu bilim teyit ediyor. Ama bunda hz. Muhammed in esi Hatice validemizin de buyuk payi var. Cunku hiradan geldiginde esine firca atmadi ona inandi.
Bravo gercektek beyniniz halen cocuk.
Cliff Burton
SANIRIM BU FORUM SİZE AİT...çOK BAŞARILI BİR SİTE.. tEBRİKLER
Tam Forum Görünümü: peygamberlik mesleği
Ateistforum > FORUMLAR > ATEİSTFORUM
Requiem
Feb 28 2007, 03:14 AM
kısaca denilebilir ki bilinmeyenden bilgi tasıyıcısı, secilmiş insan göreve getirilmiş herkesin olamadıgı kutsal savlanan tanrının neye veye kime göre demeden kendi kriterleri içinden sectigi ve bilgisini vahy ettigi insandır.
bertrand russell'e göre ilkel kavimlerin siyaset adamları rousseau' ya göre dava adamlarıdır kendi yasadıgı kavim toplum kurumu üstün kılmak için sorulara cevap olabilmek için kitle destekli savascılar siyasetciler devlet adamları vs.
islamın peygamberi muhammed'i bu işe neden giriştigini sorguladıgımızda bazı kavramları olayın gectigi atmosferi içimize cekerek düşünmeliyiz.
öncelikle bu kişinin iddiasının ortaya cıkması için o dönem ki durumu iyi analiz etmek gerekir, ortamda putperestler(ki bunlarda tanrı inancı tasırlar)yahudiler hristiyanlar sabiiler gibi köklü dinler var,muhammedin 40 yasına kadar hiç bir dine tabi olmaması uzun süreler bir arayış içinde olması(hira dagı yolculukları)ve etrafındaki insanların bir bekleyiş içinde olması ki hatice muhammed'i tersleseydi belki bu iş en basından olmayacaktı belki su an biz müseylime' nin dinini elestirir olacaktık yada diger adaylara ait olanı.
evet kitle pskolojisi muhammedin cesaretinde cok önemli bir faktör digeri de diger peygamber adaylarının ortamda mevcut olması ki daha önceden müseylime ümeyye ve bir kacının adınıda eski forumda anmıştık.
peki muhammet tanri inancı tasısaydı bu işe girişebilir miydi?bence olayın bu yönü salt tanrı inancı tasımakla ilgili bir tutumun sonucu degildir,olay tamamiyle politik ve muhammedin psikolojisi ile ilgilidir.
muhammed hiç bir zaman allahı reddetmemiştir hatta 40' ına kadar bile haniftir en etkili hadislerde buhari tirmizide muhammedin ibrahimin dini diye anılan sabiiligin uzantısı olan hanifi oldugunu yazar.
bu iddia hiç kuskusuz boş bir iddia degildir cünkü sabiilik bilinen en eski yıldız tapımı diye anılan kült dindir.
eger sabiiligi yakından incelersek bütün dinlerin derlemesi oldugunu anlayabiliriz kurumsallasmada sabiilik en büyük kaynaktır.
muhammedin yeni getirdigi yada ortaya koydugu farklı bir rituel yada bakış yoktur.
yahudiliktede abdest vardı, sabiilikten devşirme namaz derseniz o da mevcuttu hatta cuma namazı bile (arube) luey in olusturdugu bir eylemdi
oruc zaten bütün dinlerin vazgecilmez bir olgusudur buda sabiilerden günümüze yansıyan bir eylemdir.
görüldügü gibi muhammedin getirdigi yeni birsey yoktur sadece isimlendirme yapmıştır
süryanice asılı''aramca''olan kur'an kelimesi ile müseylimeden devsirme müslim kelimesi altında ibrahim patentli bir hanefilik inancını yenilemiştir.
buda cok zor olmamıştır gerek kendi bilgi birikimi gerek etrafındaki süryanice ibranice bilen saygın bilgili köleleri ki onlarda büyük ihtimalle bir dini terkedip boşta gezen insanlar bu davanın içinde yer almıştır, bunların yardımlarıyla yeni bir yapılanmaya girilmiştir evet basarılı olmustur.
hiç bir zaman tanrı inancı üzerinde yogunlasmamıştır asl olan olusan düzenin devamlılıgını saglamaktı onun için bunu nereden bilebiliriz olaylara tabi ki yine tarih ve zamanına göre degerlendirerek düşünün öyle bir ortam ki yahudiler geliyor din teblig ediyor bunu ibraniciden arapcaya cevirerek yapıyor aynı sekilde bir dönem kabeyi kilise olarak kullanan hristiyanlar din teblig ediyor putperestler sabiiligin bir parcasını yasıyor vs,bu ortamda hatice' nin amcası varaka bile bir din arayısında kitabı mukaddes üzerinde yogunlasıyor herkes bir arayış içinde, muhammed hiraya kapanıyor günlerce düşünüyor..
bu ortamda kendine vahiy geldigini sanıyor batılı oryantalistler muhammedin bu yöndeki tavırlarını mekke döneminde samimi medine zamanında ise kendi cıkarlarını öncül aldıgını düşünüyor.hak vermemek elde degil.
cünkü biliyoruz ki mekke ve medine dönemi ayetleri arasında güc ve gücsüzlükten ziyade birde muhammedin dünya perspektifindede degişimler oluyor.
muhammed için ateist demek bence fazla yüzeysel bir saptama ben muhammedin o dönem itibariyle ayaga düşmüş bir inanç kavramının içinden sıyrılmış tek tanrı inancı üzerinde epey bilgisi olan ve bütün dinleri kendi aslı ibrahim den gelen müslim altında toplamaya calısan bir insan oldugunu düşünüyorum.
kısaca ne teslis ne yehova ne sabiiligin orjinalini ciddiye almıştır
nede onsuz yapabilmiştir(inanırlarını eleştirmiş kitapları tasdik etmiştir)
tek yaptıgı ögretilerden ögrendigini neredeyse atası dedigi ibrahimin üzerinde oldugu düşündügü hanif(müslim=altına almaktır)
cünkü ibrahim bütün dinlerde mihenk tasıdır....
cünkü o sabiidir...
cünkü
sabiilik dinlerin anasıdır.
keklik
Feb 28 2007, 03:27 AM
bence düzenin devaml?l???n? sa?lamak için de?il de, bo?luktan faydalan?p, yeni bir düzeni kumak için yazm??t?r.
(p.s.where are commas, full stops Liberty? h?)
Requiem
Feb 28 2007, 03:30 AM
sevgili keklik aslında aynı şeyden bahsediyoruz sadece yeni olan değil de çünkü yeni bir şey yok..
keklik
Feb 28 2007, 03:43 AM
QUOTE(liberty @ Feb 28 2007, 03:30 AM) *
sevgili keklik aslında aynı şeyden bahsediyoruz sadece yeni olan değil de çünkü yeni bir şey yok..
haklısın, bir takım revizyonlarla ve derlemelerle düzeni de yenilemiş gibi görünüyor. ben de birden yanılgıya düştüm bir çok inanan gibi
Requiem
Mar 13 2007, 09:57 AM
sayın atepedian bende bu konu üzerine bir şeyler yazmıstım ben inancsız oldugunu düşünmüyorum.
Zodiyak
Mar 13 2007, 11:05 PM
Hz. Muhammed İslamı nereden aldı?
1-Saabilerden mi?(Her ne kadar bazı cahiller saabiiliği yıldızları tapma olarak algılasa da)
2-Hristiyanlardan mı?
3-Yahudilerden mi?
4-Mısırdan mı?
5-Hindistandan mı?
6-Mayalardan mı?
7-Kendisi mi uydurdu?
Kafirler şuna bari karar versin
dinsavar
Mar 14 2007, 01:32 AM
QUOTE(Zodiyak @ Mar 14 2007, 12:05 AM) *
Hz. Muhammed İslamı nereden aldı?
1-Saabilerden mi?(Her ne kadar bazı cahiller saabiiliği yıldızları tapma olarak algılasa da)
2-Hristiyanlardan mı?
3-Yahudilerden mi?
4-Mısırdan mı?
5-Hindistandan mı?
6-Mayalardan mı?
7-Kendisi mi uydurdu?
Kafirler şuna bari karar versin
Hepsinden bir parça var. Yani anlayacağın karışık turşu laugh.gif
Zodiyak
Mar 14 2007, 06:05 PM
Bu iddia tahsin mayatepekin tezlerinden daha sacma olmus
Asıl içeriğin sadece basit bir görünümüdür. Resimlendirilmiş tam halini görüntülemek için lütfen, buraya tıklayınız.
Cliff Burton
CaNMaYBuLL.
O zaman benide tanırsınız. Zira tanımıyorum derseniz üzülürüm
Cliff Burton
bilemedim ki, ben 2000 li yılların başında çok aktiftim.
Cliff yalan konuşmaz. Bir şey diyorsa vardır bir bildiği. Ama şu var ki, asırlardır kutsal sayılan şeyleri (Dinler, peygamberlik vs.)mantık yolu ile açıklama ve kabul ettirme şansı pek yoktur. İnsanlar hissederler ve hissettiği şeyi bilimsel bir argümana dayandırmazlar. Özellikle tek tanrılı dinler toplumları, kitleleri veya yığınları yönetmek, dizayn etmek için kullanılan ve başarılı da olan bir mekanizmadır. (Denzel Washington, kutsal kitap, konu ile ilgili kısmı mesajlar içeriyor, izlenmeli). Yaşanılabilir, mutluluk oranı yüksek bir dünya yaratılmadığı taktirde bu tartışmalar devam eder. Din en güçlü silah olur dünyanın patronlarının elinde. Peygamberliğin bir meslek olup olmadığı ile ilgili ironik ve paradokslar içeren tartışmalar da böylece yaşanır gider.
Dramatik Buluntular tarafından 3/21/2017 8:22:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Gül ESEN
Dramatik Buluntular
levent taner
Özgür düşünceniz, saygı duyarım elbet
Yalnız bet kaçan bir nokta var kanımca
Marx'ın "din halkın afyonudur" Sözü geliyor aklıma
Yüzyılı aşkın bir zamandır gerek yandaşları gerekse karşıtları nezdinde doğru anlaşılmadı ekseri
Burada paylaşmak gereği duymadım
Bir metnin parçasıdır o söz, bilirsiniz
Şiirsel ve mantıktan yoksun olmayan bir metnin içerisinden cımbızla çekilip alındığı için toplumcu gerçekçi çevrelerimizi de anti komünistlerimizi de hep yanıltır
Ben Engels'in "Köylüler Savaşı" Eserini de okumuş, incelemiş biriyim naçizane
Dinin tüm tarih boyunca ve dünyanın her yerinde mutlak bir bağnazlık, gericilik simgesi sayılmasının Marxizm ya da türlü sosyalizm anlayışlarıyla ilgisi yok
Sizi tenzih ederim
Doğru düzgün Alparslan Işıklı'dan, Hikmet Kıvılcımlı'dan, August Bebel'den haberimiz yok
Bebel'in "Hz. Muhammed ve İslam Kültürü" Adlı eserine cidden şapka çıkartırım
Bebel müslüman mı? Yooo!
Doğru çerçevede din felsefesi geliştirmedik mi, peygamber derken ancak bay kamber!den bahsederiz kanaatimce
Saygı ve selamlarımla...
Dramatik Buluntular
Saygılar...
Cliff Burton
cliff
peygamberlik meslek degildir
peygamberligin ve hor hakir gordugun maneviyatin ne oldugunu yasayarak ogreneceksin. insallah sana ve senin gibilere bu dersleri cehennem zebanileri vermez ...hic suphen olmasin mister, hayata gozunu yumunca her seyi daha iyi anlayacaksin..
hotamisli tarafından 3/21/2017 8:05:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Uyumsuz_PenGuen
Çıraklık, kalfalık, ustalık silsilesi takip edilerek öğrenilen zanaattir meslek. Bunun dışında akademik eğitim alınarak da meslek sahibi olunabileceği gibi, mesleğin olmazsa olmazı el işçiliğinin katkısıdır. Yani "babanın mesleği ne?" sorusuna tapu kadastro memuru ya da bankacı derseniz hata edersiniz çünkü onlar meslek değildir ama berber, tornacı falan derseniz hata etmemiş olursunuz. Bu noktada cliff burton peygamberliğin meslek olduğunu söyleyerek hata etmiş olabilir. Sonuçta İslam peygamberinin kolunda bir altın bilezik olup olmadığını bilmesem de hayatını ticaretten idame ettirdiğini biliyoruz. Hatta öyle biliyoruz ki başlarda kabaca pasif eylem ve direniş çizgisinde olan ayetler, ticaret kervanlarına yapılan saldırılarla goşist bir çizgiye doğru evriliyor.
Neyse, konu bu değil sanırım. Zeynelabidin Rahnüma'nın Hz Peygamber adlı kitabında (İskender Pala da yanlış hatırlamıyorsam Bülbülün Kırk Şarksı'nda üç aşağı beş yukarı aynı şeylerden bahsetti.) Arap yarımadasının dini inançları hakkında İbrahim'den önce ve sonrası olarak küçükten bir virgül atıyor. İbrahim, Hacer'i Mekke'de bıraktıktan sonra yarımadanın kimyası bozuluyor ve pagan inançtan ayrılanlar İbrahimi oluyorlar. Oluyorlar olmaya fakat pagan gelenekler ağır basınca hem Allah'a hem de ıvır zıvıra inananlar peydahlanıp İbrahimiliği sulandırıyorlar. Benzer şeyler Yahudiliğin ve Hristiyanlığın da başına geliyor. Hz Muhammed'in yaptığı şey İbrahimiliğin üzerindeki bu katmanları kaldırıp işin özüne inilmesini sağlamak fakat bu defa diğer kitaplardan farklı olarak tüm sosyal hayatı planlandığı Kuran'la yola çıkıp, üstüne de sünnetle, hadisle desteklenmesini sağlıyor. Ki bu bence bu diğer dinlere göre çok ciddi bir farklılıktır. Ha diyeceksin ki bu kadar önlem katmanlaşmayı önledi mi? Yok. Önlemedi. İslamla pagan gelenek bir yerlerde yeniden dostane ilişkiler kurdu. Peygamberden çok peygamberciler çıkıp yasak katmanlarına daha kalın katmanlar ekleyerek günlük hayatta Kuran'ın ana temasından uzaklaşılmasını sağladı.
İnanıp inanmamak başka bir mesele olmakla birlikte Şii ve Sünni mezhepler kendi aralarında her ne kadar kavgalı da olsalar her ikisi de aynı kitabı referans gösterir ki bu da Kuran'ın değişmediğinin ispatlarından biri gibi yorumlanabilir.
Den(iz)
Bak bak baaak !Ne zekisin sennnnn ... Aralardan sokuştur tabi . Yok yoruldum ben ama . En iyisi kendi yazımı yazacağım orada güzel güzel kapışırız :)))
Sevgilerimle...
Hz Musa efendimize peygamberlik tebliğ edildiğinde baktı ki, kendisinden önce de nice peygamberler gelmiş geçmiş ama hiç birinin adı bilinmiyor. Onun için kendisine tebliğ edilen peygamberliği kabul etmedi ve yaratıcıya bu görevi iade etti. Yaparsın yapmasın derken, kıyasıya bir pazarlık sonunda görevi tekrar kabul etti. İlk icraatı peygamberlik makamını kurumsal bir kimliğe kavuşturmak oldu. Gel zaman git zaman ömrü nihayete ulaştı. Kendisinden sonra gelen Hz İsa efendimiz peygamberliğin kurumsal kimliğe kavuşmasını yeterli bulmamış olacak ki, yemek+ssk+servis gibi sosyal hakları getirmiştir.
Nihayetinde İsa peygamberimiz de hakkın rahmetine yürümesinden sonra dünyaya bir Nur olarak gelen yüce peygamberimiz Hz Muhammed (sav) Efendimiz baktı ki, kurumsal yapı tamam, sosyal haklarda tamam. Eee kendisinin bir şeyler yapması lazım boş ver şimdi ezilen zulme uğrayan insanları kölelik düzenini kaldırmayı deyip, ne yapayım ne yapayım derken bir den aklına sendikal haklar geldi! Ashab-ı kiramla birlikte Mekke'den, Medine'ye ellerinde pankartlar ve dövizlerle, sendika hakkımız söke söke alırız. Şeklinde ki, protesto yürüyüşü sonrasında yaratıcı tamam peki tamam senin istediğinde olsun diyerek peygamberlik makamına sendikal haklarını da verdi. Bu eylem aynı zaman da peygamberimize devrimci unvanını kazandırdığı gibi peygamberliğin resmen meslek olarak kabul edilişini de sembolize eder. Uzun lafın kısası yani bu gün varlığını sürdüren Disk,Hak,iş ve Maden iş gibi sendikaların geçmişi, peygamberimiz dönemine dayanır.
Dinler ve peygamberler tarihine dönük çok bilgilendirici bir yazı okudum tebrik ederim.
Serhat BİNGÖL tarafından 4/20/2017 1:03:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
Serhat BİNGÖL
Gül ESEN
Serhat BİNGÖL
Bu yazıyla ilgili hakkını teslim edeceğim bir şey oldu o da ‘’8 Mart’ta bir yazı yayınlamıştım ya! O yazının içeriğinde ‘’Kadınlar erkelerden daha delikanlıdır diye bir iddiam olmuştu işte bu yazı, o iddiamın ne kadar doğru olduğunun ispatı oldu.
Sana derin saygı ve sevgilerimi sunarım.
Gül ESEN
Serhat BİNGÖL
Yoksa inanıp inanmamaları dert değil. Hani bir söz var ya; Etme cahille sohbet diye başlayıp devam eden olay ondan ibaret aslında ama gel gör ki, insan bir yere kadar susa biliyor. Ve ne yazık ki,bu sayfalarda okumaya değer o kadar nitelikli yazı varken maalesef o yazılar bu kadar ilgi görmüyor.
Ne diyelim görünen o ki, hakla batılın kavgası sonsuza kadar devam edecek.
Saygı ve sevgilerimle.
Cliff Burton
Din olgusunda bir çok tarikatın
Kabilenin ve örgütün etkisi yadsınamaz. Yazınızdan sonra biraz araştırdım ve kendinizce haklı gerekçelere dayandırdığınızı gördüm.
Bu sebeple
ben sadece aradaki tüm aracıları kaldırıyor,
hep inandığım şekilde DEİZM'İN mantık ve akılcı yollarıyla tek bir TANRI olduğunu varsayıyor onun dışında yazılan çiziler her argümanın safsata olduğuna inanıyorum.
Bunda da haklıyım çünkü kimse gibi düşünmek zorunluluğum olmadığı gibi
körü körüne sorgusuz sualsiz inanmakta bana göre değil...
Yazınızı beğeni ile okudum.
Selamlar sevgiler
Uyumsuz_PenGuen
Cliff Burton
Varlık renksizdir yani siyahtır siyah bir renk değildir tanımsızdır beyazın zıddı da değildir beyaz renk siyahın içinde soğurulmuştur yağmur kuşağındaki renklerin ruhudur
Siyah Hakkın Beyaz Ruhu Rasulun (Kök Hücre) simgesidir yağmur kuşağı alemlerdir
Hak Rasul
Varlığın özenip bezenilmiş hamurundan
İnsanı kamilin en güzel sureti açılmış
Özünden ferasetle bakan kara gözlerin
Ahengi sevimli gülyüzüne pek yaraşmış
Kara gözlerindeki güneş nurlu bakışlar
Yağmur kuşağındaki renklerin canı olmuş
Bakışlardan abı hayat sırları sezilmiş
Renklerinden bir ömürlük yaşamlar seçilmiş
Başlamış bir bitmeyecek yazgı bestesinden
Dünya rüyası faslın icrasına geçilmiş,
Aldığın her nefes Hay verdiğin her nefes Hu sesi ile zikirdedir, bundan kurtulamazsın,vakit varken Hz.Muhammede inanırsan insan olmanın şerefi yaşarsın, siz bilirsiniz...
Merhaba sayın hocam
Medeni cesaretinizi kutlarım öncelikle
Yeryüzünde yüzlerce inanç ve değer sistemi vardır hiç kuşkusuz
İbrahimi dinlerin yanısıra nice çok tanrılı dinler bulunmakta
Bunlar mitolojik yapısıyla sanat tarihini de besler
Yine din psikolojisi alanında zengin yorumlar yapılır
Erich Fromm'un "Din ve Psikanaliz" adlı küçük hacimli fakat çok yoğun incelemesi aklıma geliyor
Hem din psikolojisi bağlamında hemde masonik söylemler kulvarında önemserim
Değerli fakat sorgulayıcı zihni muhakkak gerektiren bir derinliği vardır nazarımda
Din psikolojisi dedim de, bu kulvarda rastladığım dikkat çekici bir analiz şöyledir
Ege ve Akdeniz'in zengin mitoloji kültürünün çok tanrılı yapısı harikulade görsel atmosfere bağlanır bu tip anlatımda
Her doğal unsurun ayrı bir tanrı figürüne bağlanması bağlamında hani
Buna karşın bu tarz anlatım; tek tanrılı dinlerde yer alan altlarından ırmaklar akan cennetler bahsiniyse genelde çölle çevrelenen toplumlara ait olmasına bağlar
Ne ki, bu yaklaşım tarzı kendi içerisinde mantık arz etmekle beraber tek tanrılı dinsel yapılanmayı nafile kılmaz bence
Trafiğin akışı tek yönlüdür açıkçası, kendisini doğrulayan fakat karşı tarafı yanlışlamayan, çürütemeyen bir duruşa sahiptir
Bu arada hocam
Vaktiyle, ismi gerekmez ünlü bir edebiyat adamımızın Hz. Muhammed'den bay muhammed ya da muhammed bey diye söz ettiğini de gördü bu gözler
O anlamda kendi dünya görüşünüzde saygılı bir duruşunuz olduğunu kabul etmeliyim
Elbette bana göre olanı değil oradan görüneni söyleyeceksiniz
Ne var ki, peygamber mesleği kavramı vardır da; peygamberlik mesleği ilk kez duymaktayım, uluslararası meslekler klasifikasyonunda var mıdır bilmiyorum açıkçası
Yine diğer bazı yaklaşımlarınızda da spekülatif ifadeler var kanımca
Var demiyorsunuz da olmadığı söylenemez diyorsunuz
"Muhammed hiç bir zaman Allah’ı reddetmemiştir" Diyorsunuz sözgelimi
Oysa bilirsiniz ki, gündelik yaşamda çok sıcak bakmadığımız konularda karşı değilim deriz
Mesela insanlar laikliğe karşı değilim, dine karşı değilim, Atatürk'e karşı değilim, hükûmete karşı değilim derler
Kuşkusuz saygı uyandırır
Ancak bu nasıl bir ifade mirim? "Muhammed hiç bir zaman Allah’ı reddetmemiştir"
Yine "Muhammed için ateist demek bence fazla yüzeysel bir saptama" Derken de benzeri bir tuzaklama sanki var
Hz. Muhammed'e Allahsız, dinsiz demeler; açıktır ki, tüm bir ortaçağ boyunca Vatikan ve misyoner kaynaklıdır
"görüldügü gibi Muhammed’in getirdigi yeni bir sey yoktur sadece isimlendirme yapmıştır" Söyleminizinse mantığı var şüphesiz
Evet Kur'an ve Hz. Muhammed islamı hiç söylenmemişi söyleyen değil İbrahimi geleneğin tekrarlayıcısı olarak sunar
Ateist ve materyalistler zaman zaman buradan yüklenir islama
Efendim islamın özgün bir yanı yok, kendisinden önce söylenenleri tekrarlıyor
Efendim! İnsafla hükmedelim, kendisinden önce gelen dinleri yalanlaması mı gerekirdi?
Bazı islamiyet sorgulamaları bana hep kerameti kendinden menkul yaklaşımlar olarak görünür öteden beri
Ateist veya materyalist insanlar diyor ki, e ne var bunda, Kur'an'ın şu söylediği İncil ve Tevratta da var
Hayret! Olmamalı mıydı yani?
Nihayet hocam
Saygı ve selamlarımla...
levent taner tarafından 3/21/2017 12:02:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Den(iz)
Sevgilerimle...
Uyumsuz_PenGuen
bu tamamen fatalizm konusudur.
fatalizm dogru ise, diger nebiler ve peygamberler ne idi diye sorulabilir, ama bunu sorgulamak da yine hadislerde șirk olarak kabul edilir vs.vs.
Den(iz)
chaotica
Uyumsuz_PenGuen
Kadim tanrılardan Ba'l lale olarak, İştar ise gül olarak simgeleniyor. Ne kadar benziyor değil mi islam dinindeki benzetmeye. Hatta eski dönem cami alemlerine bakarsanız lale simgesi vardır. Öte yandan yine hilal Ba'l'i, yıldız da İştar'ı simgeler ki, bu da yüzyıllardan beri bayrakları ve ibadethaneleri süsler. Dolaylı yoldan İslam'a paralel ezoterik bir inanç mı yürütülmüş dersiniz?
Muhammed öncesi Hicaz'da ay tanrısı merkezli bir tapınma olduğundan bahsedilir. friglerin Men'i, perslerin Mao'su ile çok benzerlik gösterir. Hiç bir din ya da inanç arınmış, saf değildir. Gerek toplumlara uyarlanmıştır, gerekse sosyal toplumsal yaşantıyla şekillenmiştir. Ama tüm bu yaratıcı merkezli inançları paganizme bağlamak için oryantalist kaynaklardan çok daha fazlası gerekir. Nasıl kesin olarak tüm bu inanışlar monoteist kaynaklı diyemiyorsak, aynı şeyi paganizm ve politeizm için de söyleyemeyiz.
Zaten Muhammed verdiği mesaj da yeni bir din icat etmekten ziyade Allah'ın dinini tamamlamaktan bahsetmiştir. Yani aslında herşeyin temelini imana bağlamış, Musa zamanındaki müminler veya İsa zamanındaki müminler ile kendi müminlerini ayırmamıştır. Tüm peygamberlere iman da tebliğinin parçasıdır. O yüzden yazınızın yeni bir şey sunmadığını düşünüyorum.
Peygamber mesleğine gelirsek, hepsinin ortak mesleği çobanlıktır. Saygılarımla.
lacivertiğnedenlik
Meslek ne demek..bunu kendine iş edinen..o konuda uzman..işinin ehli..bilir kişi demek..meslek edinmiş..o işe kendini adamış..bu durumda..peygamberler de kendi vasıflarının meslek adamlarıdır. Ve sabilik ile islam arasında pek çok ortak nokta vardır..peygamber atası olarak bilinen ibrahim de sabiidir..bu yazıda bir hakaret goremedim..çunku bu konuyu yazan bir suru makale ve kitap vardır.
Den(iz)
lacivertiğnedenlik
yazinizda bana aykiri gelen bir taraf yok, kuranin icinde yazilanlarin diger kadim kitaplardan devsirme oldugunu kendi de biliyirdu bizde biliyoruz. zaten bunu sadece kendine has olarak inmis ayetlerden anlayabiliyoruz. dileyen olursa bu ayetlerden ornekler siralanabilir.
kuranin iceriginden cok muhammedin neden kendini peygamber saymasi onemllidir zaten yazinizda acik acik olmasa da buna deginmissiniz, donemi inceledigimizde zaten bu kendiliginden cikiyor. bir diger unsur da muhammedin ibrahimi oldugudur. son satirda bahsini etmissiniz ama ben daha net acayim, butun peygamberler ibrahimidir. buda ilginc mesela neden sadece bu kavme has bir durum onuda ayrica incelemek lazim, belki inceleyen vardir bizide aydinlatir.
Den(iz)
Den(iz)
lacivertiğnedenlik
Den(iz)
Yazı bu ..!!!
Bir Müslüman için hazmedilemez hakarettir...
Dinlerin birbirine benzemesi yalan olduklarını göstermez. İstikrardır. Ama yazı içinde bir delil göremediğim için uğraşıp veri paylaşımı yapmıyorum . Bunuda söyledim zaten...
Böyle milyonlarca insanın değer verip önemsediği bir konuda desteksiz bir yazıyla karşımıza çıkılmamalı. Madem iddia bu ispatlansın ...
Cliff Burton
Den(iz)
Soruya gelince akıllı olup olmadığımı soruyorsanız tevazuya gerek yok epeyce zekiyimdir. Haaa delilik gibi bir şeyse soru sınırdayım. Yani ölçünüzü bilemedim . Engelleme kriterlerinize göre değerlendirin .
İkinci soru : Sizin inancınızdan bana ne . Bende öyle mümin Müslüman değilim. Şimdi burada Hristiyanlık üzerine benzer bir yazı görsem (ki aslında bu yazı ile hepsini çöpe atmış durumdasınız ) yine böyle davranırdım.
Yada diyelim ki birisi dese ki ben demokrasiye inanmıyorum ve bir sürü yazı yazmışlar abi bu konuda .Sosyologlar, siyaset bilimciler falan saçma bişey diyorlar . Bu yazı ile hem bir sisteme hakaret etmiş oluyor . Hemde iddiası iddia olmaktan öteye gidemiyor.
Umarım anlaşılmışımdır.
Cliff Burton
Öncelikle çok cesur olduğunuzu söylemek zorundayım.Çok tartışma yaratacak bir konuda imasız, açıkça yazmışsınız. Bir peygambere hemde Müslümanların peygamberine Müslümanların arasında hakaret etmiş sayılırsınız. Makale gibi bir yazı,araştırma yazısı gibi bir şey yazınca ,bir iddiada bulununca onu destekleyecek tarihsel verilere gerek vardır. Siz şu anda sadece bir şey iddia etmişsiniz .Onun gerçekliğini kanıtlayacak tek bir veri yok . İddianız havada kalmış gibi duruyor. Mesela bu oryantalistler kimdir? Ne zaman ve hangi gerçeklere dayanarak tespitlerde bulunmuşlar vs.vs. Hangi kaynaklara bakarsak sizin iddianızın doğruluğunu görebiliriz. Kahve arası sohbet tarzı bir yazı bence. Ciddiye alamadım .
Yazınızı hiç ama hiç desteklemiyorum.Siz eğer sorularımı yanıtlarsanız yeniden dönüp neden desteklemediğimi daha ayrıntılı açıklayacağım.
Sevgilerimle..