İç dünyam ve..
Ne varsa çoğunlukla içimde yaşarım. Bir dostun, arkadaşın ölümünü, mutluluğunu bile içimde
yaşarım. Nedense hüznün görüntüsü az yansır yüzüme. Ayın hilâl görünümlü karanlık bölümünü
içerir sanki.
İç dünyamı kolay kolay kimseye açmam. Şiirde yansıtmaya çalışırım bu karanlık bölgeyi. kimler
içtenlikle, duyarak okur bilemem. Herkes kendine göre girer şiirin içine. Kendi yaşam görüşüne
duygusuna göre. Bu dünyayı çözen çıkmaz mı çıkar ama kimse benim yaşadığımca hissedemez.
Gerçekten çok duygusal bir insanım. Benim duygu yoğunluğumda bir insanın daha var olduğunu
düşünemiyorum. Belki de ben rastlamadım veya ben de onu anlayamadım.
Benim de başkalarının iç dünyalarını, duygu ve düşüncelerini tam kavrayamadığım kesin. İnsan
nedense en çok kendini görüp tanıyor. Oysa kapalı değiliz dış dünyaya. Elimize bir iğne battığı
andaki acıyı, başkasının eline batınca hissedemediğimiz gibi. Sözgelimi adı konulmamış savaş
içinde öldürülüyor insanlarımız. Elbette üzülüyor,yapanlara belâ okuyor lânetliyoruz ama şehit
olan kişilerin aileleri kadar ne yanıyoruz ne de mahrumiyetimiz oluyor. Oğlunun cenazesi camii
önünde duran bir anne gördüm. Camii duvarı dibine çökmüş için için ağlayan. Onun acısını öyle
görebildiğim kadar duyumsadım,yaşadım. Şehitler ölmez,vatan bölünmez sloganıyla omuzlarda
taşınırken farklı duygular içinde olduğumuza eminim.
Bir de sevgi, sevgili diye içimizde taşıdıklarımız var. Bizim ona, ya da onlara atfettiğimiz sevgi
sevdaları hak ediyorlar mı? Belki o sönük bir yıldızdır, biz parlatırız gözümüzde, kalbimizde. Ey
elinde sigarasını göğe üfleyen adam. Gerçekten aşık mısın? Uzaktan ateşinin dumanını görüyor,
inanmak istiyorum sana. İnansam da değişen bir şey olmayacak. Beynimin sağ bölümü ile sol
bölümü iletişime ne kadar geçerse geçsin bu soruna bir çare üretemiyor. Şairin dediği gibi yine
ayrılık düşüyor bize. Bizler zaman içindeki yolculuğumuzda yanlış kişilerle karşılaşmışız. Yanlış
kişileri seçmişiz. Birbirimizi seçseydik ne olurdu diye düşündüğüm olur.Yine aynı yaşananlar mı
olur yazgımız. Ne yazık ki evet.. Çünkü hep benzer insanları seçiyoruz ve bizde hep aynı biziz.
İç dünyam her ne kadar sır küpü olsan da gerçek kimliğin veriyor ip uçlarını..
20. 03. 2017 / Nazik Gülünay
YORUMLAR
Artık tan ağrıyor, Tanrı aşkını paylaşan ne varsa, yine Tanrı oluyor...Kalbi dolduran tiksinti meleklerin kanatlarında birer insan, birer can....İlerde bekleyen yolcu ruhundan arınıyor...Ve ey Tanrı ! Beni var eden ben'i, yine sen nasıl olmakta ? Ruhun kalbime nasıl da bulaşmakta...
Hala o cehalet, hala o tecahül ve hala o beni sersemleştiren techil . Bir ırk uğruna yıkanan dünyanın ötesinde kalanlar, bir haz duygusunu kirli sularda arayanlar ve yıkanan bedenlerini aynada temiz bulamayanlar... Susun ! Dünya küçük, evren küçük, Oysa insan ne kadar büyük ! Buruşturulan bir anlam, unutulan bir zaman ve zaman içinde yakılan bir an'kadar olanım . Ahh Tanrım ! Gözlerimde her gün büyürken sen, korkularım kalbimde birer tiksinti... önce sen, sonra sen, şimdi sen büyüdükçe ömrümün için de, ölü bir günde, bende kaybolan sen. Ahh Tanrım ! Bir daha sen, beni kendinde var etsen !
İçimize Düşmek ...
glenay
İnsan gerçekten büyük ki Tanrı içine sığabiliyor.
Sevgiler..
İç dünyamız hani bilinmezimiz ve ben peşine düştüm bir zamanlar çünkü çok uzağındayım iç sesim kıvranırken bana sesini duyurmak için ve işte hikayem başladı ve milat bellemiştim oysaki bilemedim hiçliğimle örtüşen ne ise nasıl da uzağında durduğumun.
Çok kere anlattım ve çok kere yazdım da: ben Don Kişot kimliğini sırtlamıştım işin aslı ve mantığımı öldürüp duygularıma emrettim komutayı ele almaları adına.
Yüksek geliri olan bir kariyer ve bankacılığın ufkunda bana da yer varken ve fevri bir kararla mesleğime ihanet edip, sözüm ona kendimi bulacağım PSİKOLOJİNİN GİZEMLİ KORİDORLARI.
Ve yeniden kendimi üniversitede buldum üstelik branşım olmayan bir bölümde yüksek lisans yapmak gibi çılgın bir karar verip de tüm insanlığa ve kendime yardımcı olmak adına...uzun bir hikaye ve kesiyorum araya giren o karmaşık yılları. Kısaca sevgili Nazik, o iç sesim ve iç dünyam kim bilir nelere vakıf olacaktı ve miladımı yeniden yazdım tam dört sene evvel sizlerle tanıştığım o gün artık yeni bir görevim vardı bu da hayatın sunumunda bir öngörü iken yazmaya aday kalbim.
İç dünyamız. Karışık mı yalın mı yoksa biz mi engel koyuyoruz ve işte tüm engelleri görmezden geliyoruz yazdıkça ve yaşadıkça.
İç dünyamı seviyorum çünkü tüm olumsuzlukları bertaraf ettiğim bir mecra hem de masum ve vazgeçilmez bir macera.
İç dünyasını tanıdığım nice insan nice yazar kısaca kimlikler yazarak kendini ifşa eden.
Üreyen fikirler ve çelişkinin eksik olmadığı.
Sevgilerimle canım arkadaşım.
glenay
Arkadaşım ne kim olursak olalım iç sesimizi dışa vurmak ihtiyacı duyuyoruz. İnsan psikolojisini sadece kendimi izleyerek biliyorum.
Karşımdaki, yanımdaki insanları da davranışları ve mimikleriyle
anlamaya çalışıyorum.
Canım benim iyi ki geldin aramıza. Biraz anlamakta zorlansak da,
güzel yazıyorsun. Zamanla yazdıklarının istediğin yere oturtacağını
biliyorum. Yazmasak duramıyoruz. Özellikle yazıları içimden bunu yazmalısın diye bir dürtü gelmeyince yazmıyorum.
Çok teşekkürler canım arkadaşım güzel yorumuna,
sevgimle..
Gülüm Çamlısoy
Çok yalın bir dil kullandığım sayısız yazım var ve bazen bir solukta iç sesimin eşlik ettiği ki ne zaman müdahale etsem yazdıklarıma o ilk seferki doğallığını yitiriyor.
Belki de kapsamlı yazılara olan düşkünlüğüm ve yine insanın etki altında kaldığı.
Ben tüm önerilerin ve eleştirilerin ışığında şekillendiriyorum yazdıklarımı ve tek bildiğim yine hiç bir şey bilmediğim.
Sizlerin arasında olmak bana eşsiz bir hayat deneyimi sundu ve sunmakta da. Gün ve gün yeni baştan şekillenen duygularım ve sevgili Nazik, maneviyatım da eşsiz bir ivme kazandı bunun nasıl biçimlendiğini de asla çözmüş değilim.
Yazmak sevgiyi de pekiştiren bir süreç ve tıpkı gelişim gibi bitimsiz.
Anlaşılmak ve anlam bulmak ve yaşama sevincime katık ettiğim sayısız duygu ve düşünce bu da etkileşim sonucu yine birbirimize sunduğumuz.
Herkesin herkesten öğreneceği sayısız şey var.
Bu yolculukta yanımda olduğunuz için ayrıca teşekkürler.
Sevgilerimle canım arkadaşım.