- 665 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
57. ALAY'IN SIRRI
ÇANAKKALE’DE DESTAN YAZAN 57. ALAY HAKKINDAKİ DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR
KAYGIMIZ TARİHİN DOĞRU ÖĞRENİLMESİ
Genel inanış 57. Alay’ın tüm personelinin şehid düştüğü ve alay sancağının Anzakların eline geçerek bugün Avustralya’daki Canberra askeri müzesinde olduğudur.
ZAFER KAZANAN bir alayın yok olmasıyla ilgili efsane DESTAN yazan alaya HAKARETTİR.
Genel Kurmay kayıtlarında 57. Alay’ın 49 subay, 3638 er toplan 3687
personeli bulunmaktadır.
57. Alay Çanakkale Savaşı’da kara harekatını ilk günü düşmanı Conkbayırı’nda durdurmuş, yenmiş ve tepenin hakim noktasını düşmanın elinden almıştır. Bu çarpışmada alay 1731 şehit, 543 kayıp vermiştir. YANİ ALAYIN TAMAMI YOK OLMAMIŞ. Yok olmayan bir alayın sancağını düşman nasıl ele geçirir. Sancak namustur. Son asker kalana kadar korunur. ele geçeceği düşünüldüğünde İMHA edilir.
57. Alay daha sonra Sina-Filistin cephesine nakledilmiş, Nablus Meydan Muharebesi’nde mevcudunun dörtte üçünü kaybettikten sonra İngilizler’e esir düşmüştür.
Dr. Zekeriya TÜRKMEN yaptığı araştırma sonucu 57. Alay’ın sancağının Nablus’ta İngilizler’in eline geçtiğine dair herhangi bir veri bulamamıştır. Türkmen Avustralya makamlarıyla da görüşmüş, Canberra müzesinde bulunan 3 sancaktan birinin üzerinde alay numarasının yazmadığını diğer ikisinin ise, 80 ve 48 nci Alay sancakları olduğu sanılmaktadır.
Türkmen’in araştırma sonucu vardığı kanı şudur: Nablus Savaşı’nda hayatta kalan 57. Alay askerleri esir düşeceklerini anladıkları zaman SANCAĞI İMHA ETMİŞLERDİR.
TARİH YAZMAK, TARİH YAPMAK KADAR ÖNEMLİDİR.
kemalkaplan.blogspot.com.tr/2015/03/canakkalede-destan-yazan-57-alay.html
YORUMLAR
Bu yazının amacını anlayamadım ayrıca
Hürriyet Gazetesinin 02 .05. 2005 tarihli ve Ayten Serin imzalı haberi.
https://www.google.com.tr/amp/www.hurriyet.com.tr/amp/57-alay-sancagi-muzede-degilmis-316211
Hürriyet konuya son noktayı koymak için Genelkurmay Başkanlığı’na yazılı başvuru yaparak sorularını yöneltti. Genelkurmay’ın verdiği yanıt şöyle:
MELBOURNE’DE YOK
57’nci Alay’a Çanakkale Muharebeleri’nden sonra, 30 Kasım 1915’te Sultan V. Reşat’ın iradesiyle altın, gümüş imtiyaz ve harp madalyaları verilmiştir. Bu madalyalar, 25 Nisan 1916 tarihinde İstanbul - Şile arasında bulunan Çelebi Köyü’nün kuzeydoğusunda toplanan Alay’ın sancağına törenle takılmıştır. Dolayısıyla Alay Sancağı’nın Çanakkale Muharebeleri sırasında Avustralyalılar tarafından ele geçirildiği iddiası doğru değildir. Bazı yayınlarda bu sancağın bugün Avustralya Melbourne Müzesi’nde sergilendiği iddia edilmektedir. Bu iddialarla ilgili Melbourne Müzesi’nin de içinde yeraldığı dört müze adına Victoria Eyalet Müzesi tarafından gönderilen cevabi yazıda, ellerinde 57’nci Alay’a ait bir sancak bulunmadığı bilgisine ulaşılmıştır.
YOK EDİLMİŞ OLABİLİR
Günümüze dek geçen sürede 57’nci Alay Sancağı’na ilişkin herhangi bir bilgi aydınlığa kavuşmamıştır. Ancak, Türk ordu geleneği göz önüne alındığında, Alay’ın İngilizler tarafından esir alınırken, sancağını teslim etmeyerek imha etmiş olmasının kuvvetli bir ihtimal olduğu değerlendirilmektedir.
En son Filistin’de savaştılar
57’nci Alay, Çanakkale Cephesi’nden sonra, önce Galiçya Cephesi’nde savaşmış, ardından bağlı olduğu 19’uncu Tümen ile birlikte Filistin Cephesi’ne intikal etmiştir. 19’uncu tümen 23 Eylül 1918 tarihinde İngilizler’e esir düşmüştür. 57’nci Alay’ın da 29 Temmuz 1917 - 23 Eylül 1918 tarihleri arasında Filistin Cephesi’nde birçok muharebeye katıldığı, son olarak Nablus Meydan Muharebesi’nde mevcudunun hemen hemen dörtte üçünden fazlasını kaybettiği ve daha sonra muharebe gücünü yitirerek İngilizlere esir düştüğü tespit edilmiştir.
"sanilmaktadir"...
sancak konusunun dogrulugu yetkili makamlarca hala ispatlanamamis ama sizin sanmaniz bunun dogrulugunun tek kaniti..
57.alay yer degistirmis olabilir, verdiginiz rakamlarda dogrudur, lakin sancak ustune hamaset yapmaniz kotu bir kahramanlik yuklemesi olmus bu yigit insanlar icin.
canakkalede ve diger cephelerde bu topraklar icin olen tum insanlarimizi saygiyla yad ediyorum.
eger varsa yerleri cennet olsun.