- 308 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAKIN DEME !
Çocuk yetiştirmenin zorluklarını ancak yetiştirenler bilir.
Genel anlamıyla çocuk yetiştirmek zor olsa da kimi ebeveynler bu işi karadüzen yapmayı, keyiflerine göre davranmayı yeğlerler. Uyguladıkları yöntemin sonucu hemen alınmadığından olsa gerek, yanlışlıklar sürer gider. Çoğunlukla da uyarıları da dikkate almazlar.
Eğitimin soncu hemen alınmadığına göre tecrübeler devreye girmelidir aslında. Tecrübesizler bu bilgileri değerlendirmeli, tecrübeliler de ellerinden geldiğince başkalarına aktarmalı tecrübelerini.
Eğitimin çok yönlü olduğunu söylemeye gerek yoktur sanıyorum. Bunlardan biri de teşvik ve yasaklamalardır. Hiç dikkat etmeden yaptığımız konuşmalar o çocuğun yıllar sonra karakterini ne yönde etkileyecektir, çok iyi hesap edilmeli ve ona göre konuşulmalıdır. Şuurlu bir şekilde söylenmiş: “Benim oğlum yalan söylemez.” Sözünün çocuğu doğrucu bir insan yapma ihtimali büyüktür. Elbette bu sözün büyükler tarafından içinin doldurulması da şarttır. Yani, çocuğundan doğrucu olmasını bekleyen babanın kendisinin de yalan söylememesi gibi…
Elbette söylenmesi gerekenlerden başka söylenmemesi gerekenler de vardır. Ben şimdi özellikle söylenmemesi gerekenleri dile getirmek istiyorum. Aşağıya çıkardığım şu sözleri asla çocuğunuza söylemeyin:
- Oğlum bir küfret de amcalar görsün.
- Oğlum şu kızın saçını çek, ha ha ha…
- Hadi şu kızı öp de görsün amcalar.
- Benim oğlum öyle her şeyi yemez.
- Benim kızım herkesle (fakirlerle anlamında) arkadaşlık etmez.
- O bunları söylerken, sen bakıp kaldın mı, gözünün üzerine bir yumrum patlatamadın mı?
- Tamam, yaparım da bunun bana getirisi ne?
- Dünyaya bir daha mı geleceğiz, gününü gün et evladım.
- Boş ver, kim yalandan ölmüş.
Telefonla aranıp da konuşmak istemediğinizde, çocuğunuza:” Evde yok de.”
Çocuk birinden, mesela öğretmeninden söz ederken:”Bırak şunu, kaç paralık adammış o?”
Çocuk haksız da olsa: “Benim oğlum haklıdır, onun için dünyaları yıkarım.”
Bir işe zorlamak için: “ Yapmazsan seni sevmem.”
Çocuğun yanında yardım isteyen bir fakire:”Allah versin.”
Bir kimsenin yüzüne söylediklerinizle ardından söylediklerinizi farklı olmamalı, çocuk asla bunu sizde görmemeli.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.